Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Geinig, een groepsbouw de trucks.

Ik heb deze kit liggen:

Afbeelding

De unimog die aan Paris-Dakar heeft meegedaan. Dit was echter in 1986. Nu weet ik niets van trucks, dus geen flauw idee of er in 1986 een nieuw model is geïntroduceerd of dat dit een bestaand model was. De basis is in elk geval in 1948 gelegd. M'n schoonvader heeft een '51 en deze kit heeft ie gekregen omdat het de enige was die z'n vrouw van een Unimog kon vinden. Deze is gedoneerd toen ik weer aan het modelbouwen sloeg.

Daar ik deze als volgende wil bouwen lijkt het me wel leuk om deze onder de groepsbouw te schuiven, indien dit mag.
Indien het me lukt zou ik hier de juiste versie van willen bouwen, dus ombouw naar de '51 versie op basis van deze kit.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Ik kan het niet meer terugvinden, maar volgens mij had ik in de aanloop naar dit topic ooit al aangegeven dat de Revell Unimog qua bouwjaar gewoon mee kan doen, dit naar aanleiding van de recente re-release van deze Unimog door Revell in een Duitse THW uitvoering. In elk geval werd de Unimog 435 (U1300 en U1700) gebouwd van 1976 tot 1988.

Voor de oude versie (401) kun je beter op zoek gaan naar de bouwkit van Lassen Project, deze wordt niet meer geproduceerd (Lassen Project bestaat al jaren niet meer) maar is op veilingsites wellicht nog wel te vinden. Hier een linkje naar de site van onze eigen Arjan Ouwendijk en consorten: http://public.fotki.com/modeltrucks25th ... nimog_401/

Ik zou je kit gewoon in de Dakar-versie bouwen, dat is op zich ook al een klassieker. Ik heb hem ruim 20 jaar geleden zelf ook gebouwd, leuke bouwdoos.

Jan :wink:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
En hier een paar plaatjes van mijn gebouwde Lassen Project 401. Mooie kit, maar geen bouwdoos die zonder hindernissen in elkaar valt en wel enige zorg en aandacht van een gevorderde modelbouwer vraagt.

Afbeelding

Afbeelding

Jan :wink:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Jan, even off topic, is er een reden waarom de "V" in het profiel op de voorwielen naar achteren wijst?
In het begin toen landbouwtractoren massaal ingezet begonnen te worden voor "baanwerk" heb ik dat wel meer gezien en naar het schijnt "loopt" dit beter op een verharde weg (maar heeft uiteraard minder tractie in het veld), maar de laatste tijd zie ik dat ook niet meer.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Bedankt voor de tips en links, dan kan ik eens kijken hoe en wat. De Lassen versie is inderdaad nog op ebay te vinden met prijzen van < 20 euro tot 100 euro. Ik denk dat voor deze bedragen (in elk geval de lage) het niet echt de moeite waard is om te gaan verbouwen. Ik kijk wel wat ik exact ga doen, maar volgende week zal ik de doos gaan afstoffen en een eerste start maken.

BTW de donateur staat ook bekend onder de naam Jan, net als de ontvanger. :lol:

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Aerodyne schreef:
Jan, even off topic, is er een reden waarom de "V" in het profiel op de voorwielen naar achteren wijst?


Ai, onze oplettende Belgische vinger aan de pols... Uiteraard is er een reden waarom de V's in de profielen voor en achter naar elkaar toe wijzen: haast om het ding af te hebben voor Gaydon 2009... Niet opgelet, en gewoon andersom gemonteerd. Heeft verder nog niemand gezien blijkbaar. Het was ten tijde van de fotosessie nog niet hersteld, inmiddels geregeld.

Jan :brouw:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Astran 141 schreef:
Ai, onze oplettende Belgische vinger aan de pols...

Sorry Jan, ik wilde niet vervelend gaan doen, maar het was mij "sofort" opgevallen bij het zien van de foto's.
Zelf heb ik ook zo'n probleem, maar ik kan het lekker niet oplossen, toch niet meteen. Ik heb ooit die Volvo kraan van Dickie gekocht, op zich een mooi modelletje (het is tenslotte bedacht als zandbakspeelgoed), maar 1 van de (acht) bandjes zit ook achterstevoren (ik denk dat meneer de chinees zijn bandenbakje leeg was en voor 1 keer maar het verkeerde genomen heeft), ik heb het al eens "gedemonteerd" met het oog op draaien, maar er zit aan de binnenkant "iets" in de weg zodat ik niet kan draaien (de bandjes zijn links en rechts verschillend), misschien later dat "iets" eens wegsnijden, maar voorlopig andere dingen te doen.
En nu back on topic voor we de mods hier op ons dak krijgen..............


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 14:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey T_I,

Leuk dat je ook gaat meedoen.
Wanneer je hier een topic opend, ga ik je met je onderwerp erbij zetten van de deelnemers.

Mijn andere deelname komt steeds dichterbij.
Heb van de 3 optie's bijna 2 compleet of kans om het compleet te maken met tekeningen of een goed voorbeeld.
Dus wanneer ik weer wat tijd heb, ga ik het jullie laten weten welke het wordt.
Zal nog wel even duren :oops: , inmiddels de laatste maand bij deze baas i.v.m. een nieuwe baan.
Dus nu nog even druk met van alles en nog wat.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Tja, bazen in deze tijd. Ik heb wat onvrijwillige switches gehad en ben nu met een korte klus bezig. Daarna vast wat tijd, maar niet teveel want een vervolg moet nog geregeld worden.

Ik open vast een topic, al weet ik nog niet exact wat het gaat worden. De U1300, een ombouw naar 401, scratchbouw van de 401 en de U1300, toch een Lassen doos zien te vinden,...

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 dec, 2010 14:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Beste Heren,

Tijd om te vertellen waar dan als 2de onderwerp mijn aandacht naar uit ging.
Na een zeer prettig en vriendelijk telefoontje met het NZH museum wordt het een van deze 2.

Afbeelding
Chassis: Leyland
Carrosserie: Verheul
Kenteken: BB-53-44
Wagenparknummer: 1000 (leswagen)
Eigenaar: Stichting NZH Vervoer Museum
Holland
Type: Leyland O 680
Bouwjaar: 1967
Motor: LVB LEVC - 009
PK / KW: 164 / 122.29
Toeren/min: 2000
Personen: 49 zit / 23 staanpl.
Gewicht: 9692 Kg
Lengte: 1185 cm
Breedte: 250 cm
Hoogte: 325 cm

1e gele streekbus (gele rijders) voor het gehele streekvervoer in Nederland. Onderstel kwam uit Engeland en Verheul in waddingsveen maakte de opbouw.

Is door menig aankomende chauffeur bestuurd. en reed met leerlingen een stukje dienst in Haarlem. Dit type bus bepaalde ruim 35 jaar het straatbeeld in Nederland.

Afbeelding
Chassis: DAF
Carrosserie: Van Hool
Kenteken: 73-VB-34
Wagenparknummer: 8970
Eigenaar: Stichting NZH Vervoer Museum
Holland
Type: MB 200 - Cabriobus
Bouwjaar: 08 november 1980
Motor: DAF 6 cilinder in line diesel
PK / KW: 185 / 137,95
Toeren/min: 2400
Personen: 36 zit / 23 staanpl.
Gewicht: 11350 Kg
Lengte: 1200 cm
Breedte: 250 cm
Hoogte: 310 cm

De wagen is onder nr. 8970 eerst als lijnbus gebruikt en
in 1994 omgebouwd als cabriobus.
Hij heeft daarna als strandbus dienst gedaan in de Noordkop
van Noord Holland en is in 2003 aangekocht door het
NZH Vervoer Museum.

Deze wordt dan waarschijnlijk in een normale Den Oudsten uitvoering.
Maar deze is wel goed voor het Chassis gegevens. :D

Na het telefoontje met het museum en het verzoek of hun me konden helpen was het antwoord dat ik van harte welkom ben om te meten en te kijken.
Ze willen eventueel zelf helpen met eventuele informatie.
Dat is natuurlijk wel even een stukje anders dan met de gelede CSA1, die geef ik ook nog niet op.
Maar ben wel blij dat ik met deze een stuk makkelijker aan de juiste gegevns kan gaan komen. :brouw:

Wanneer ik daar geweest ben, zal de definitieve keuze gemaakt gaan worden.
Of jullie moten een duidelijke voorkuer hebben en me dan hebben overtuigd. :wink:

Nu eerst de laaste weken bij deze baas afmaken, en dan misschien in de week tussen kerst en oud en nieuw, een kleine start maken.


Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement