Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 nov, 2010 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
ow dat geloof ik ook wel, maar wilde even de referentie tonen, ik moet zeggen dat ik helemaal niet thuis ben in de aanhangers hoor, we hebben er wel een aantal op de zaak rijden, maar ik heb gewoon een oplegger,
heb wel een aantal keer met een aanhanger gereden, maar dat is al jaren geleden en heb er toen ook niet heel erg opgelet.
maar de aanhanger is er een van FLOOR. gelukkig heb ik wel een hele duidelijke foto van de goede achterkant, want die is ook weer verschillend met het referentiemateriaal.

maar oged morgen weer verder met de wielophanging van de achterassen, dus dan zullen er wel weer fotos volgen

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 5:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
scaniamodelbrouwer schreef:
Die oude veren op een Groenewegen aanhanger werkte in ieder geval van geen kanten , de triangel lag nog bijna aan de grond!!
Gr.Eric.


Mijn vader had als hij afkoppelde onder zijn traingel altijd een balk hout staan omdat die veren ook voor geen meter werkten.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 11:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
ja dat zie ik ook inderdaad wel eens, lekker systeem heb je dan, maar hadden die spiraalveren er meer last van dan die gascilinders dan met het door vallen naar de grond?

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
We hebben onder oude bladgeveerde aanhangers wel eens een scharnierende poot gemaakt om de triangel op koppelhoogte te houden maar met deze nieuwe aanhangers is (nog?) niks aan de hand. Die poot werd dan na het aankoppelen met een ketting onder de trangel gehangen.
Bij de uittrekbare triangels zijn door GS dubbele spiraalveren toegepast, ik weet niet of dat standaard is maar in ieder geval loopt die hier.
Trouwens met luchtgeveerde aanhangers is het altijd een beetje passen en meten als de lucht weg is. :wink:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 nov, 2010 18:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Zoals we kunnen stellen is dat alles zijn voors en tegens heeft.Als ik destijds mee ging in vakanties had de chauffeur geen latje nodig om eronder te zetten want dan was ik de vervanger van het latje .Niet dat ik dan onder de triangel stond haha , maar ik hield de triangel op hoogte tijdens het aankoppelen.

Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2010 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
heeej Gerard

Ziet er weer prachtig uit

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 nov, 2010 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
Goedenavond,

okee eerst effe ter inleiding,

schrik niet van het aantal fotos , ben toch redelijk ijverig geweest met de camera.

maar goed wat is er zoal allemaal weer gebeurd?

ik heb grotendeels de wielophanging van de aanhanger klaar, hij is nog niet helemaal klaar, maar goed ik moest ook weer wat aan de moterwagen doen, anders heb je de aanhanger helemaal klaar en moet je nog helemaal aan de moterwagen beginnen, dus om er een beetje afwisseling in te brengen zullen jullie ook vorderingen van het trekkende voertuig zien.

hiervan is de cabine interieur grotendeels klaar, ik heb sinds kort een nieuwe computer, dus er moet nog even een prograama op waar ik altijd mijn decals en derglijke maak, dan kan ik de details erin aanbrengen als deze geinstaleerd is.

wel heb ik al een klein detail aangebracht daar zien jullie ook de foto's van hoe dit is gemaakt.

ook heb ik de wielophanging onder loep genomen van de moterwagen, ik wwas er al een paar x op gewezen door jullie en Jan had ook een hele mooie tekening neer gezet, dus na grondig deze bestudeerd te hebben ben ik maar aan het liftas systeem begonnen.

en tot mijn verbazing werkt het ook nog, wel moet ik dit nog verder afwerken en zo, maar het basis principe ligt er wel.

nou kijken jullie naar de hele rij foto's, dan hoor ik aan het eind wel wat jullie ervan vinden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo bijgekomen van de foto serie?

nou laat nu je mening maar weten dan, ik ben zeer benieuwd

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 nov, 2010 1:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
geerdejager schreef:
Afbeelding

Ik ben wel geen techneut, maar iets zegt me dat deze vering niet werkt, omdat je as pal onder het vaste stuk staat, ik denk dat je as ongeveer halverwege dat horizontale stuk moet zitten, zodat hij kan op en neer gaan (in het echt dan) door het in en uitgaan van de luchtbalg.
Ook heb ik nog nooit gezien dat op de ene as de luchtbalg voor de as staat en op de andere achter de as. Volgens mij moeten ze allebei achter de as staan.
Een enkele luchtbalg staat meestal vooraan, maar dat is om de as op te heffen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 nov, 2010 7:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Dat colaflesje GENIAAL!!!

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 nov, 2010 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Het ziet er allemaal goed uit Gerard. Maar naar de achterassen van de aanhanger moet je inderdaad nog even kijken. Het moet eigenlijk meer een systeem zijn zoals je bij de vooras van de aanhanger hebt gemaakt, Het vaste scharnierpunt vóór de as. En de as zelf bij de luchtbalg, zodat hij (in het echt) kan veren.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement