Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 okt, 2010 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi,

hier mijn bijdrage voor deze groepsbouw. Bij de locale modelbouwzaak kwam ik een kit tegen van een Scania 142 Roadtrain.
De kleurstelling sprak me niet zo aan dus gauw even gegoogled. Met dit als resultaat. :mrgreen:

Afbeelding
Bron

Ik gan dan wel alleen de trekker bouwen.

Hier dan de inhoud van de doos.

AfbeeldingAfbeelding

Ik vind dit dus persoonlijk geen mooie kleurstelling. De decals gebruik ik dan ook niet.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Excuses voor de slecht kwaliteit foto's :oops:

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

De chromen onderdelen verwijnen straks in een bad met chloor.

Zie ik het nou goed heeft de Scania op de foto van internet een zonwerende kleur?

Tot gauw,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Laatst bijgewerkt door Boxer op zo 17 jul, 2011 14:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 8:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Eddy,

Welkom bij de groepsbouw. Leuke keuze, een T142. Deze Italeri kit vormt een prima basis voor een Australische versie, houdt er wel rekening mee dat Down Under het stuur aan de rechterkant van de cabine zit. Wil je het allemaal correct doen dan zul je het dashboard moeten verbouwen, of een resin aftermarket dashboard aanschaffen.

Wat bedoel je precies met de zonwerende kleur op de internetfoto? Wat ik weet is dat in Australië de bovenkanten van de motorkappen vaak voorzien zijn van een matzwarte laklaag, dit om schittering van de zon tegen te gaan.

Succes.

Jan

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Jan,

bedankt voor je reactie,

Totaal niet aangedacht dat het stuur aan de rechterkant hoort te zitten. :oops:
Maar zoals je al zegt kan ik dit oplossen met een aftermarket setje.

Wat de vooruit betreft, het lijkt of de vooruit bruin van kleur is. je kijkt er zo donker in. maar dit kan natuurlijk ook schaduw zijn of een weerspiegeling.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2010 17:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Eddy,

Ik snap nu wat je bedoelt. Als ik de foto goed bekijk, lijkt het wel of er bovenaan de voorruit een groene band zit, maar dat kan verbeelding zijn en ook komen omdat de zonneklep nogal onder een steile hoek gemonteerd is.
Verder zit er voor de ruit het gebruikelijke Australische anti-steenslagscherm gemonteerd (ook zo'n leuk onderdeel om zelf te maken), en dat is zo te zien hier zwart van kleur.

Wat ook het getinte effect kan geven, is het interieur. Dat was bij de oude 2-series volgens mij vooral beige/bruin.

Volgens mij is het goed te doen om het dashboard zelf te wijzigen naar rechtse besturing, aangezien dat bij de 2 serie allemaal nog lekker recht en hoekig was. Denk bij een ombouw naar rechtse besturing ook aan de ruitenwissers en spiegels...

Jan :wink:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Laatst bijgewerkt door Astran 141 op ma 11 okt, 2010 19:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 okt, 2010 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor de tips Jan.

Er staan dus een paar mooie uitdagingen op me te wachten :wink:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi projekt met een leuke kleurstelling Eddy!
Ga je alleen op de stuuras de trilexvelgen zetten of maak je ze ook op de trekassen, met een aftermarketsetje dan :mrgreen:

Jan gaf mij de vorige keer nog de tip om met lauwwarm water en soda te ontchromen, is wat vriendelijker voor de luchtwegen enzo :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 17:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Onne bedankt voor je reactie,

Korrelexpress schreef:
Ga je alleen op de stuuras de trilexvelgen zetten?


Daar heb ik nog niet over na gedacht eerlijk gezegt. Ik ben absoluut geen truck kenner. Maar het kan dan wel op alle assen van die trilexvelgen? Op de originele foto zitten ze er niet op. Maar als het histerisch correct kan doe ik het wel. Staat wel goed :wink:
Ik ben in het bezit van een italeri truckaccessoires deel 1 en daar zitten ze bij. (2 paar)


En de tip met lauw water ga ik ook eens proberen. De onderdelen gewoon een nachtje in de soda?

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Boxer schreef:
En de tip met lauw water ga ik ook eens proberen. De onderdelen gewoon een nachtje in de soda?

Groet,
Eddy


Volgens mij duurt het niet eens zolang om het chroom te verwidjeren, 10 minuten volgens Jan zijn tip :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Inderdaad, bij het Heller chroom duurde het nog geen 10 minuten. Je ziet het chroom gewoon verdwijnen terwijl je er bij staat. Italeri chroom heb ik nog niet getest, dus ik ben benieuwd of de truc ook hierbij werkt.

Trilexen op de aangedreven assen is in dit geval best histerisch correct, zal best stoer staan ook.

Jan :wink:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 19:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi,

ik heb net een testje gedaan met een stukje sprue van italeri maar na twee uurtje is het er nog niet af. Ik heb best wel een flinke dosering aan gehouden. Maar de nacht is nog lang :wink: morgen vroeg nog maar eens kijken.

leuk dat het kan met die velgen, geeft toch iets meer aan een klassieke truck :wink:

Ben trouwens druk met het chassis in de weer. Toch een heel verschil met de Scania R500 wat de gietramen betreft. Echt Z-U-L-K-E naden overal. Maar met de flex-schuurvijlen uit de brouwersshop is het een fluitje van een cent :roll: :mrgreen:

Morgen weer eens lekker prutsen aan die Zweed en zal dan ook eens foto's plaatsen :wink:

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement