Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 sep, 2010 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Hehe recht genoeg voor mij in elkgeval ben blij dat het spul bestaat moet er niet aan denken om deze kist met visdraad en gaatjes methode te doen....

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2010 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ron Kootje schreef:
Hehe recht genoeg voor mij in elkgeval ben blij dat het spul bestaat moet er niet aan denken om deze kist met visdraad en gaatjes methode te doen....

Ron


Dit verhaal gaat dus niet op bij de lengtes die tussen de main wing komen :( dus ben ik al een aantal weken met visdraad aan het riggen draadje voor draadje gaat het heel langzaam aangezien de kist al inelkaar zit word dit nog een lange klus.
Heb de twee buitenste struts er tussen zitten wat niet geheel probleemloos ging! Na wat frustraties zitten ze er wel tussen nu, heb wel zelf nieuwe gemaakt dit omdat die van de kit te kort zijn als ook de één na laaste struts zullen ook opnieuw gemaakt worden.
Vind het nog niet update waardig om fotos te plaatsen dat komt als de main wing helemaal klaar is waar ik morgen de hele dag de tijd voor heb :D durk druk de laaste tijd.

Hoop dat ik de eind datum haal met dit tempo heb ik mijn twijfels!

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2010 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Hoe komt dat dan, dat andere draad strekt zich niet lang genoeg uit? Gaat het dan krom hangen? Daar had ik wel erg veel last van bij de PE RAF streamlined wires voor mijn 1/32 SE5a.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2010 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Omdat de wing zo lang is zit er altijd beweging in waardoor de draatjes krom bollen zeg maar nu met het vis draad trek ik het behoorlijk strak aan waardoor de wing echt sterk word.
Ik heb ook streamlinded wire liggen voor mijn SE5a liggen heb al een aantal dingen gelezen over dat spul ben er nog steeds niet over uit of ik het gebruiken ga.
Heb namenlijk ook gelezen doormiddel van vis draad door een platte tang te trekken het ook plat wordt....Anny way het is een heel karwei die staaken maar wel leuk!

Ron

PS good luck met de jouwe zal blij zijn als die van mij af is :) kan ik met mijn WNW dingen beginnen want daar jeuken mijn handen behoorlijk van heb nu alle kisten liggen op de pup na.
:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 8:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Álle Wingnutwings! Da's wel het tegenovergestelde van scratchbuilding, ik dacht dat je je daar helemaal op ging richten!?

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
KitBoy schreef:
Álle Wingnutwings! Da's wel het tegenovergestelde van scratchbuilding, ik dacht dat je je daar helemaal op ging richten!?

Groet, Nico



HAha kan ook beide Nico, heb nu eindelijk iemand die mij schaal tekeningen gaat sturen van de Spin er zit zoveel onderzoek in scratch builden dat ik het ook leuk vind om gewoon een kit bouwen. Ben ook Info aan het zoeken over de Fokker DI zou ik mee beginnen voor de Fokker groepsbouw maar ben er nog niet uit hoe ik de wings gaan doen.
BV bij de DH9 loop ik nu vast op het kleuren schema waardoor ik de hele neus uiteindlijk maar ga verbouwen, maar daar moet ik wel de motivatie voor zien te vinden.
Plus bij de WNW zitten ook mogelijkheden en ze zijn gewoon mooi! wil ze allemaal hebben die uit komen, de 1/72 kits die ik nog heb maak ik nog een keer af en toe en dan richt ik me alleen op 1/32 omdat daar veel meer detailles in kunnen!
Ik merk nu bij de staaken dat ik er eigenlijk veel meer wil in doen maar dat is gewoon op 1/72 niet moeglijk!

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag lekker aan het riggen geweest ben over de helft nu :brouw:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Erg mooi, Ron! :brouw:
Lekker doorgaan! :)

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 okt, 2010 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Wat een verhaal,

Ik verwacht niet ooit aan de mijne toe te komen, vrees ik....

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 okt, 2010 12:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik ga dit verslag zeker nog eens teruglezen voor wat betreft het uitlijnen enzo als ik aan mijn Sikorsky Ilya Muromets begin.
Knap staaltje werk zeg!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement