Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2010 0:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Zooo .... een hele mond vol :D

Hallo allemaal , dit word dus mijn bijdrage aan deze groepsbouw ! ,

Allereerst : DE DOOS !!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit model via MP op de kop weten te tikken , er was al eens aan begonnen , en de glasdelen missen :?
Dus wat hebben we nu :

Een gedeeltelijk gebouwd chassis met wat assen , en een cabine met een motorkap :

Afbeelding

En een raampje chroom , enkel beschadigde decals , en wat bruin plastic om het geheel te completeren :

Afbeelding

De vooras was gebroken , maar is ondertussen al weer gelijmd :D

Afbeelding

Ook heb ik de motor al verwijderd uit het chassis :

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover de introductie , nu de plannen en onzekerheden :

De motor : welke kleur hoort deze te hebben , heb foto's gevonden van vaal rood , en van creme-geel , wat klopt ?
Ik wil er graag dieselleidingen aan toevoegen , maar waar en hoe lopen die ( iemand misschien een goede foto ? )

Het chassis :word zwart , zijdeglans of mat . Hier wil ik graag remleidingen aan toe voegen , maar net als de diesel-leidingen , hoe wat en waar ??
Ook heb ik op het ner foto's gevonden van enkele internationals met een tri-axle , maar hoe zit dit technisch , omdat deze nu een tandemstel heeft met maar 1 schommelpunt ??? . lijkt me niet zoiets als er zomaar een extra as onder te plakken :? :roll:

Opbouw/cabine : voor de kleuren had ik zitten denken aan een combi van donkerbruin en beige , maar ook hier weer : Suggesties welkom , aangezien ik de decals niet meer kan gebruiken ..
Verder wil ik hem eerst als trekker bouwen , maar zit nog te twijfelen of ik het chassis moet verlengen ..
Heb namelijk meerdere ideeën , de 1 beter uitvoerbaar als de ander .
hieronder de opties :
- standaard 6X4 trekker
-Trekker met tri-axle
-Trekker met winch en schuine stukken aan het chassis , voor een winch/ platform trailer
- bakwagen voor auto-transport met Roll On / Roll Off systeem
- Dumperbak van de Kenworth dumper erop bouwen

Dusss.... genoeg om over na te denken , en alle hulp en suggesties zijn welkom , net als referentiefoto's , want die zijn toch wel schaars van dit type :? :shock: (of ik zoek verkeerd :roll: )

Tot zover deze "korte" introductie

en misschien overbodig om te zeggen dat ik reken op hulp van jullie :wink: :D

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Laatst bijgewerkt door diplomanta op ma 18 apr, 2011 22:42 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2010 1:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Arnoud,

Kijk, een echte werktruck!
Deze kit heb ik jáááááren geleden ook nog eens gebouwd.
Je zult de jongen meestal in het bouwverkeer of distributie verkeer zien.
Zo heb ik een foto van zo'n ding met een cementmixer achterop, de kit is ook ooit met een dumpbox uitgegeven en een vlakke laadvloer achterop geeft ook nog wel 's een leuke afwisseling.
De motor in deze kit is de International V-800 die nooit echt populair geweest is.
De kleuren die gegeven worden voor de motoren willen nog wel eens varieren van metallic blauw naar rood.
Op m'n website staat een detailartikel over deze motor en die kan je hier vinden.
Je zou voor je overigen vragen eens in de overige artikelen van dat blad moeten kijken......de eerste scan is een snel overzicht van alle artikelen.
Veel succes met deze IH.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2010 8:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Bedankt Arjan :wink:

Zo kom ik al een heel eind verder , wat leidingwerk betreft . en door het juiste motortype te weten kom ik waarschijnlijk ook wel verder met google :wink:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2010 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
hee diplomanta

die van jouw ziet er toch nog beter uit als die van mij.
maar als je hem gewoon bout volgens de handleiding.
dan word die wel lelijk zeg want ales moet bruin.
maar maak er wat moois van. :brouw:

groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2010 10:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hoi Arnoud,
Hetzelfde model als Wout, dan kun je bij elkaar afkijken. Nee, flauwe grap, maar je kunt voor bepaalde dingen toch eens ruggespraak houden met elkaar :wink:
Wat je wilt bouwen moet je natuurlijk zelf weten. Bouw iets wat binnen jouw kunnen zit een ook leuk is. Ik denk dat je medebrouwers je daar niet mee kunnen helpen, wel met bepaalde details, zoals je nu al hulp gehad hebt van Arjan. :D
Overigens heb je, net als mij, een lekkere grote snijmat 8)

@Wout, dat wordt dan dus niet volgens de handleiding bouwen, als hij dan lelijk wordt :lol:

Succes allebei :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 sep, 2010 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
dat doe ik zekker niet.
want ander had ik geen verslag geplaat.
en gewoon inelkaar gelijmt.
maar gaat heel wat meer werk.
van maken.

groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 sep, 2010 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
@ Onne : Die snijmat kwam ik van de week tegen bij heutink in rijssen voor 11,95 , is ook online te bestellen , kon ik voor die prijs niet laten liggen , nu ik net mijn eigen "hokkie"heb :wink:

@ wout : Ik bouw meestal niet helemaal volgens de handleiding , maar toch had ik wel aan een combinatie met bruin zitten denken :roll:

Vanavond eerst maar eens de velgen van de assen af gehaald , en de motor , samen met de velgen en uitlaat in de Muscle gelegd .
Ook al weet ik nog niet hoe de uiteindelijke uitvoereing word , ik weet al wel dat ik hem sober wil houden , dus inderdaad een werktruck :roll:

Hieronder nog een paar foto's van het net , misschien ook wel leuk voor de andere bouwers , zoals Wout

Op deze foto is mooi te zien dat de uitlaat in de kit erg versimpeld is , en het gaatjes schild van de uitlaat af staat , ik wil kijken of ik dit aan kan passen :roll:
Afbeelding

Als flatbed had ik deze gevonden , maar dan zou ik eerst op zoek moeten naar een kraantje , misschien de italeri accesoire doos , ook al klopt de schaal dan niet helemaal

Afbeelding

Gaan we dan nog een stapje verder , komen we hierop , maar zoals ik al zei , heb ik nog geen idee hoe ik dan de 3de as zou moeten monteren :?

Afbeelding

Een andere foto die mij erg aansprak was deze , maar dan zonder de dolly en korte trailer , ik heb nog een geribbelde reefer trailer staan voor onderdelen , dus misschien daar de zaag in ??

Afbeelding

Zoals ik al eerder aangaf : keuzes , keuzes :roll: :?

Omdat ik eerst de losse trekker zoveel mogelijk wil opbouwen , heb ik ook gedacht aan een trekker met schuine achterzijde van het chassis , en een lier achter de cab .. ook omdat de aanpassingen er bijna als laatste op gemaakt kunnen worden , dus mocht het niet willen , is er niks verloren .. , en dan komen we op dit :

Afbeelding

Vooralsnog is deze laatste foto nu het uitgangspunt , dus als iemand nog een redelijke lier in zijn onderdelenbak heeft hoor ik dat graag .. :wink:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep, 2010 6:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
doe wat je niet laten kunt.
:lol:

enfen zonder gekheid van die lelijke uitlaat was mij oke al opgevalen.
en is denkik wel uit teboren.
maar met 3 asen dat zouw vet zijn.
maar in de kit zit het luchfilter.
achter de cabine.
maar op de zwarte truck.
weet u oke hoe dat kan .




groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep, 2010 8:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Hoi wout

die gaatjes in de uitlaat zijn natuurlijk wel uit te boren , maar dan is je uitlaat zo lek als een mandje :mrgreen:
Dus de gaatjes worden dicht geplamuurd , want ze zitten maar op de helft van de uitlaat ..
daarna moet er een schild met gaatjes extra bij op gemaakt worden ..

Het luchtfilter heb ik nog niet naar gekeken , als ik t heb gevonden laat ik je weten

(ps je hoeft geen "U" te zeggen hoor , dat doet alleen de Politie , en de belastingdienst tegen mij :lol: )


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep, 2010 9:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
diplomanta schreef:
Een andere foto die mij erg aansprak was deze , maar dan zonder de dolly en korte trailer , ik heb nog een geribbelde reefer trailer staan voor onderdelen , dus misschien daar de zaag in ??

Afbeelding

Zoals ik al eerder aangaf : keuzes , keuzes :roll: :?
Grtz Arnoud


't Blijft moeilijk hè Arnoud? Maar bovenstaande combinatie is wel een gave. Je ziet ze niet zoveel. Tenminste, de keren dat ik in de USA was heb ik meer trekkers met trailers gezien :D
Succes met je keuzes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement