Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hallo,

Zo, dit is mijn 2e projectje na de A-90 Orjonlok “Ekranoplan” voor de gedrochtenbouw

De Mistel 1:

Afbeelding

Dit is een project van onze duistse buren geweest in de 2e wereldoorlog. Het is geen Luftwaffe 46’porject geweest. Dit heeft echt operationeel gevlogen..

Dit is van wikipedia:

Citaat:

Design and development
The first such experiments in Nazi Germany concerning composite aircraft of any type were performed with the DFS 230 troop glider as the "lower" component, and using established, engine-powered Luftwaffe aircraft such as the Focke-Wulf Fw 56 or the Messerschmitt Bf 109E as the upper component, in an attempt to provide the troop glider with a longer range, than if it was simply towed in the conventional manner.
Later, the technique became more refined, and the bomber component (which was often a new aircraft rather than surplus) was fitted with a specialised 1,800 kg (3,960 lb) warhead. The final stage of Mistel development was the development of specialised purpose-built jet-powered bomber components, including ones developed from the Messerschmitt Me 262 and Junkers Ju 287 and the entirely new Arado Ar 234. None of these ambitious schemes left the drawing board before the end of the war.

Warhead
The definitive Mistel warhead was a very large shaped charge, of nearly two short tons in weight, fitted with a copper or aluminium liner, not unlike the warhead of the much smaller, anti-tank Panzerfaust weapon. The warhead was expected to have a penetration of up to 7 meters of reinforced concrete.
Some 250 Mistels of various combinations were built during the war, but met with limited success. They were first flown in combat against the Allied invasion fleet during Battle of Normandy, targeting the British-held harbour at Courseulles-sur-Mer.
While Mistel pilots claimed hits, none of these can be correlated in Allied records, and they may have been made against the hulk of the old French battleship Courbet, which had been included as a component of the Mulberry harbour at Arromanches and specially dressed up as a decoy by the Allies. Serious blast and shrapnel damage from a near miss was also suffered by HMS Nith, a floating headquarters, on 24 June. There were 9 killed and 26 wounded and the Nith was towed back to England for repairs.
A second opportunity to use the Mistels, in Scapa Flow in 1944 was abandoned after the loss of the Tirpitz led to the departure of all the Royal Navy's major surface units from the target.
As part of Operation Iron Hammer in late 1943 and early 1944, Mistels were selected to carry out key raids against Soviet weapons manufacturing facilities -- specifically, electricity-generating power stations around Moscow and Gorky. These plants were known to be poorly defended by the Soviets and irreplaceable. However, before the plan could be implemented, the Red Army was already pushing into Germany itself and it was decided to use the Mistels against their bridgehead at Küstrin instead. On 12 April 1945, Mistels attacked the bridges being built there, but the damage caused was negligible and delayed the Soviet forces for only a day or two. Subsequent Mistel attacks on other bridges being thrown across the Oder were similarly ineffective.


Als dit leest, zie dat het flink is gebruikt.

Ik heb deze al jaren zien liggen bij me plaatselijk winkeltje waar ik afentoe een kitje ligt. EN ik heb altijd gehad.. die wil ik hebben. Dus maar gekocht. Het ziet er maf uit maar wel mooi vind ik. Ze hebben daar ook nog een Mistel 5 liggen. Mischien dat ik die ook nog koop. Eerst maar deze brouwen.

Dit is een combi van een Ju-88-4 en een Me-109F. Dus wordt leuk. Veel kleuren en spuiten, dus kan ik de duiste camo gaan uit proberen. Wordt een leuke uitdaging.

Dit is de Kit van Italeri:
Afbeelding


Decals en boekje, (heeft iemand nog een paar Swastika?, deze horen er wel op vind ik…)
Afbeelding


JU-88-4
Afbeelding
Afbeelding


ME-109f
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga zo snel mogelijk beginnen. Eerst de TF-104 afronden, want dan heb ik weer ruimte op de werkbank. Dan kan ik hem brouwen naast de Saab Gripen

Groeten Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door freddie op ma 03 jan, 2011 17:15 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 14:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
ook weer L.L. (lekker lelijk) behalve die me109! :D
Ben benieuwd wat je hiervan prutst... :wink:

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
leuk hoor :P
weer zo'n vliegende gedrocht :p

groetjes

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 aug, 2010 17:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Een bijzondere combinatie! Zo 'n mooi Bf'je met een lelijk geval eronder. Ik ben benieuwd naar de brouw van deze kit en helemaal naar je camo. Ik kan je niet helpen aan swastika's, die heb ik alleen 1/48.

Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 aug, 2010 20:19 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Kijk, nog een on alledaags project!
Veel succes! :brouw:


Danny
PS: hoe groot moeten de swastika's zijn, en hoe moeten ze eruit zien (Zwart, wit, beide, gevuld, contour, gevuld met rand)?
Ik heb er nog een zooi liggen.
Laat het me maar weten.

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug, 2010 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Dank jullie voor de reactie's.

Het wordt inderdaad een on allerdags projectje. Moet even wachten op de verf. Die heb ik besteld.
Komt snel deze kant op. Maar ben al een beetje begonnen met de romp van de Ju-88. Vreemd geval.

Foto's komen als het een beetje interresant wordt.

GR Freddie

PS Juggernaut: ik kijk even welk grote het moet worden.

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep, 2010 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Zo daar zijn we weer....
Na een dagje brouwen heb je toch al een Ju88 in elkaar. Ziet er raar uit zo met de bomlading als neus.
Ik moet nog wel een beetje plamuren. De Me109 begint ook al zijn vorm te krijgen.

De Ju-88 uhmmm Ju-88 achtige-bom eigenlijk.... Toen ik aan het brouwen was bedacht hoe bestuurde ze dat ding nou... want alsje vanuit de Me-109 het moest besturen, dan duurt het een eeuwigehedi om de bocht door te gaan. Eens op wilde-wijde-web gaan kijken.
Afbeelding
Afbeelding

En de Me-109 kantoor(beetje donkere foto):
Afbeelding


En zo bijelkaar...
Afbeelding

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep, 2010 22:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuk zo een slagroomspuit op je vliegtuig! Je zou er maar mee moeten vliegen, dan werd je ook gepest ;).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2010 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
BOE

Daar zijn we weer!!!!

Sorry, lang tijd niks van me laten horen. Maar had even een Dip met brouwen. Niet zo zin om alles te laten zien.
Dus....even snel laten zien wat ik toch heb gedaan. want ik heb niet stil gezeten:

Klaar gemaakt voor de spuit hangaar....
Afbeelding

Spuiten vond ik niet zo gelukt... trok verf mee, en de Airbrush deed moeilijk. Bleek later dat het te koud was waar ik spoot.. en komt nog bij dat ik vond de kleur van Ju-88 niet mooi vond.
Dus boekje van revell gedownload. En daar maar de kleuren van genomen.

Maar zo zag het eerst er uit:

Afbeelding

Afbeelding

Dus even een dun lag grijs er over gespoten:
Afbeelding

en zo zien ze er nu uit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben er wel tevreden mee. Hopelijk krijg ik hem 1 januari af.. moet nog wel veel gebeuren... maar komt goed.
Al zeg ik het zelf!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 dec, 2010 8:36 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Citaat:
Toen ik aan het brouwen was bedacht hoe bestuurde ze dat ding nou...

Heel eenvoudig, de bom werd op het doel gericht door de Bf 109 (het kan zijn dat de roeren van de Junkers met die van de Bf 109 verbonden waren, maar dat weet ik niet zeker…), en zodra die losgekoppeld werd van de Junkers vloog de Junkers op eigen houtje in een rechte lijn naar het doel, en kon de ‘109 terug naar de basis of vervelende Mustangs uit de lucht schieten. ;)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement