Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 8:24 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Lekker brushen


Daadkracht is waar het volgens mij nog wel eens op aan wil komen. Dan is daadkracht ook datgene wat mij negen van de tien keer ontbeert. Kan ook niet anders omdat ik de zelfbenoemde onofficiële koning in het voor me uitschuiven en uit/af stellen ben.
Ik kom er doorgaans prima mee weg, en dat betekend dat ik me bijvoorbeeld nu nog in mijn jeugd bevind (de eerste welteverstaan) terwijl ik al gemachtigd ben om auto te rijden en een hypotheek te betalen.

Een kleine afwijking op zijn plaats, mijn jeugd wou ik even laten voor wat het is en het eens over iets heel anders hebben.
Het is alweer ruim een jaar geleden dat ik hem kocht. Het apparaat dat mijn modelbouwleven voorgoed zou veranderen. Het apparaat dat voor mij een flinke sprong voorwaarts op modelbouwgebied zou betekenen. Het apparaat dat me een rib uit mijn lijf kostte. Het apparaat dat nu, ruim een jaar naar dato al een stoflaag van ongeveer een centimeter dikte heeft verzameld.

Er ging iets mis met de airbrush en mijn enthousiasme voor diezelfde airbrush.
Natuurlijk wist ik dat onze (om mijn vrouw ook maar weer eens in het verhaal te betrekken) woning te klein en de schuur te vol is om fatsoenlijk te kunnen airbrushen. Ook wist ik dat het verstandiger was om misschien eerst een spuitcabine met mijn twee linkerhanden te bouwen, maar die ik wegens eerder aangehaald plaatsgebrek vooralsnog toch nog even nergens kwijt zou kunnen.
Ook had ik kunnen weten dat de enige plek in de woning waar een beetje plaats is om dan wel eigenwijs een beetje te experimenteren met de brush, bij nader inzien toch niet zo geschikt was hiervoor.

In de woonkamer dus. In relativiteit gezien ver van enige elektrische apparatuur om technische brokken te veroorzaken, de ruimste kamer in oppervlakte en vanwege de open keuken gelijk aan een open deur gezeten.
Elke avond een uurtje airbrushen om het “gevoel” een beetje te krijgen alvorens ik over “feeling” mee zou kunnen gaan praten.

Toch weer wat over het hoofd gezien.
Het was op de ochtend na de tweede avond testen dat ik vanuit de binnenvolière door mijn favoriete en meest tamme parkiet werd aangesproken.
Of ik nog van plan was om dat lijk op de bodem van de volière een waardige ter aarde bestelling te geven.

Oeps.

Airbrush en parkieten in een ruimte gaan dus niet echt samen.
Kleiduiven schieten kon hun enthousiasme ook al niet aanwakkeren. Ze gooiden gelijk hun pootjes in de lucht toen ik ter afleiding daar over begon.

Zo ging er dus een zomer, herfst en winter voorbij totdat ik afgelopen maand op de hobby kamer zowat mijn nek brak over de compressor.
Laat het de dag erna nou toevallig zondag zijn, mijn vrouw met de koters weer eens elders op bezoek, en ik wat modelbouwstukjes had liggen die wachten op een showtje luchtblazen.
Een wreed idee was wederom geboren, mede dankzij het feit dat in vrijwel heel Europa geen vliegtuig in de lucht hing, en het zodoende zo goed als windstil was buiten. De zon speelde ook een mooie rol mee, en de temperatuur zorgde ervoor dat ik niet meer stond te rillen van de kou in mijn T-shirt, ideaal “buiten” airbrush weer dus.

Binnen een uur had ik alle benodigde spullen bij elkaar geraapt. De tuinset van beschermende kranten voorzien. De meterkast gekanteld en het gas afgesloten. Om het goed te doen gelijk maar met dranghekken en omleidingsborden de straat onbereikbaar gemaakt. Het blijft ten slotte wel waterverf waarmee ik aan de slag ga, dus voorzichtigheid geboden.

Twee uur en ettelijke spuitsessies verder was de chaos al niet meer te overzien. Handen, kleren, tuinmeubilair, de halve buitenmuur, auto van de buren, die mooie vlinderstruik waar de koters zo dol op zijn, niet alleen de deurklink, maar de complete achterdeur…..alles zat in regenboog tinten onder de verf. En vooral tegen beter weten in stug doorgaan hoor.

Na drie uurtjes had ik eindelijk mijn plastic kitjes weer opgedoken, en nadat ik de duikbril en snorkel vakkundig aan de kant had gelegd, mijn van verf drijfnatte kleren had uitgetrokken even de buren gewaarschuwd dat ik ergens een klein probleempje had met airbrushen. Daarna na het stopcontact toe gezwommen de stekker van de compressor eruit getrokken het hele zooitje opgetild en zo ver ik kon weggesmeten.

Laat ik nou net de prijsduif van mijn andere buurman ermee uit de lucht gooien zodat ik letterlijk onder de pek (oke, liters waterverf) en veren zat.
Keken die parkieten mij een jaar na dato weer vernietigend aan toen ik de woonkamer binnenkwam…..

Bert.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 8:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 jul, 2007 14:02 pm
Berichten: 587
Woonplaats: Maarssen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeetje man, wat is ie weer goed, ik ben op slag weer van mijn (beruchte) ochtendhumeur af....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jun, 2010 13:24 pm
Berichten: 7
Gewoon wegtiefen die airbrush, 5 minuten spuiten na een half uur opzetten, mengen van verfjes etc. Daarna minimaal een half uur schoonmaken en weer opbergen.
Just aint worth the hassle.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 12:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
:lol: :mrgreen: Geweldig!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 16:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tja...

voor dat geld had je een hoop goeie kwasten kunnen kopen waar je een prima resultaat neer kunt zetten :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 11:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
:lol: :lol: :lol: :lol:
Geweldig Bert, maar oefening baart kunst.
Of op de markt gaan staan met 'regenboog t-shirts' :wink:

[Barry Stevens modus] Vooral doorgaan !! [/Barry Stevens modus]

Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
weer geniaaaaal bert!! :)

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 21:38 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Thank You Thank You :D .
Dan gaat Bert maar weer aan de kwast, en dat zal ongetwijfeld binnen het jaar weer een nieuw verhaal opleveren 8) .


Bert :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: ma 05 jul, 2010 15:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2009 20:57 pm
Berichten: 935
Woonplaats: nijverdal
hoop ik voor jou dat je kunt afplakken. als ik dit zo lees moet ik bij jou niet komen aanzetten met een rol tape :P

_________________
Revell

bezig met
-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Column juli 2010
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 18:20 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Een flink stuk hout aangedrukt tegen de plaatsen waar ik geen verf wil hebben zal toch wel moeten volstaan denk ik 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement