Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bert,

Ik heb even gezocht, maar ik blijk niet een 1:96 maar een 1:94 te hebben.

Afbeelding

Wellicht dezelfde, maar wilde het je toch even laten weten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Okee prima geen probleem, het mag ook 1:94 zijn.
Het opvallende is, is dat je bij de LHS zowel 1:96 als 1:94 decals kan vinden.
Dus niet iedereen is zeker van de schaal. :lol:


Maakt verder niks uit, het is een vreemde schaal voor een kit.
desondanks de moeite waard om in elkaar te zetten.

vind het erg jammer dat er niet meer F-27 in deze groepsbouw zitten, Ik vind dat zo'n leuke kist,mischien komt dat omdat ik hem geregeld met indrukwekkende demo op de Opendagen en dergelijke heb gezien.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Joe Silent schreef:
...vind het erg jammer dat er niet meer F-27 in deze groepsbouw zitten...


Moet je de vliegtuigbouwers wat meer achter de broek zitten. Je weet wat ik normaliter bouw (in laag tempo), al ben ik nu wel bezig met de S-12. Hij kan niet wachten, dan gebeurd er niets (stiekum met nog een klein vliegtuigje bezig, maar die plaats ik als hij klaar is).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ik denk dat een reden van de mindere F-27's hier is, dat er voor een goede 1/72 (voor sommigen) flink wat verbouwd moet worden.
Ik denk (Dat als ik eindelijk aan de andere fokkers wat serieus gedaan heb) ook maar een F-27 ga doen..... en maar eens kijken wat ik eraan verbouw...

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Als ik het goed begrijp, dan zou als ik niet op het forum aanwezig zou zijn het voor iedereen gemakkelijker zijn om hier F-27 neer te zetten.
Want ik krijg steeds meer het idee dat door onder andere de Spaanse F-27 de rest gewoon de Friendship links laat liggen omdat.......
Dat is geen probleem hoor ik vraag zo weer een IP-ban aan bij Hanjo en dan kan iedereen in elkaar klatsen wat men zelf wil. :shock: :shock:

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Nee Bert, dat bedoel ik niet
maar het schrikt mensen wel af, het vele werk, om een goede F-27 te maken denk ik.

Sowieso zie je hier op brouwers sommige toestellen in overvloed, en sommige zelden tot nooit.

enigzins off topic : Hasegawa heeft flink wat gave 1/72 japanners, zie ze alleen te weinig (wil er wel een aantal gaan bouwen als ik wat andere projecten heb afgerond)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hi Bert,

Ik denk dat je wat te veel tussen de regels leest. Niels geeft alleen aan dat om een correcte F-27 te maken, er redelijk wat aan versleuteld moet worden. Hoever iemand daarin wil gaan moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf weten, ik heb dan ook bepaald niet de indruk dat jouw aanwezigheid op het forum mensen demotiveert!

Wat mijn eigen prestaties betreft, ik ben op het moment waarschijnlijk een beetje "forummoe" en post niet meer zoveel. De F-27 staat op een laag pitje omdat de Airfix kit behoorlijk krom is en de nodige aandacht vereist, met vooral veel plamuur- en schuurwerk. 2 zaken waar ik een behoorlijke hekel aan heb.

Gr. Sjaak

[edit] ik zie dat Niels zijn post ook al verduidelijkt heeft[/edit]

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Om even een ouderdomsgevoel te geven van deze kit: een scan uit de 1958 Revell catalogus. Hierin staat vermeld dat ie eind van dat jaar uitkomt:

Afbeelding

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
staartzitter gegarandeerd :D Leuk die oude folders. Ik ga mn folders van vorig jaar ook bewaren. Wie weet over 40 jaar..

Maar zo ver off topic, Ben bang dat ik Bert daar zo tegen het zere been aan schop in dit topic.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Eerlijk is eerlijk Bert, je hebt met die finse en spaanse kisten dan ook wel een soort van "benchmarks" neergezet. Voor bouwers die gewoon een model van een F-27 willen maken is dat geen probleem, want die plakken zo'n apparaat min of meer uit de doos in elkaar en that's it, maar mensen die ook zo'n fraai gedetailleerde en zo accuraat mogelijke bak in de kast willen hebben moeten het wat meer als een replica gaan zien en die hebben denk ik heel veel aan het zien van de verbouwingen die je hebt uitgevoerd. Het feit dat er altijd iemand beter is dan jezelf (en doorgaans is dat voor iedereen zo) mag nooit een excuus zijn om iets niet te bouwen en ik zie persoonlijk geen reden om niet wat extra's te doen voor een model wat je erg na aan het hart ligt, zodat het -binnen je capaciteiten- zo fraai mogelijk wordt. Op den duur groeien die capaciteiten daar alleen maar van. Af en toe afwisselen met een mindless easy build en je blijft plezier houden aan de hobby. Ik denk dat veel mensen ook raar -om niet te zeggen teleurgesteld- zouden opkijken als Bert een F-27 recht uit de doos in elkaar frommelt. Een imago moet wel hoog gehouden worden natuurlijk. Hoewel een IP ban op zijn tijd wel weer wat leven in de brouwerij brengt natuurlijk, maar dan moet er ook wel wat geruzie omheen zijn :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement