Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Goedemiddag,

Na weer op en top genieten van de 24u van Le Mans is de motivatie hoog om weer eens een racewagen te bouwen. Hoe fijn is het dan om naar je zoldertje te lopen en een keuze te kunnen maken uit je verzameling :mrgreen: De keuze is gevallen op een Heller kit van de Porsche 917. Een oudje volgens mij al kan ik nergens een productie datum vinden. Het plastic is vrij hard en scheurt als je mesje niet scherp is. De decals vallen ook tegen en tonen eigenlijk ook de leeftijd van deze kit. De twee dunne ijzerstaafjes zijn voor het maken van de veren. Dat de decals tegenvallen is op zich niet zo'n probleem daar ik er een race vervuilde wagen van wil maken. Het even proef passen van de onderste en bovenste body delen leert al dat de passing vrij slecht is maar dat zien we dan maar als een uitdaging. Betekend wel dat ik eerst het hele binnenwerk klaar en geschilderd moet hebben om daarna de body met plamuren en schuren naadloos op elkaar te krijgen. Leuk detail is nog dat de spreu met de onderdelen van de achterbody de naam "Daytona" vermeld. Is dus eigenlijk geen Le Mans auto maar dat mag de pret niet drukken. Vraag ik me wel af of er ook andere versies geweest zijn van Heller :?: De voorophanging en het buizenframe is ondertussen al in elkaar gelijmd. Voor plastic onderdeeltjes wel weer mooie dunnen buizen en bestaat al uit 18 verschillende onderdelen. We zullen zien hoe het zal vorderen.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Fijne zondagavond verder,

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 20:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Grappig... ik wist niet dat Heller ook een 917 verkocht. En nog met best wel veel detail zo te zien.

Succes! Ik ben benieuwd of het resultaat concurerent is met een Fujimi 917!

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 22:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Dré,

Leuk, een 917.....daar heb ik al eens verlekkerd naar zitten kijken bij jou op zolder :mrgreen:

AdV-Online schreef:
Vraag ik me wel af of er ook andere versies geweest zijn van Heller :?:


Jazeker.....kijk maar:

Afbeelding

En.....de motorkap is dus van het 'Le Mans' type.....tenminste, dat zegt de tekst op de sprue.
De kwaliteit van de kit is denk ik niet te vergelijken met de Fujimi kit.....maar dat is dan een curbside terwijl deze Heller doos een vol-detail kit is.....dat maakt het misschien nog een beetje goed.
Enniehau, ik ben benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen....maar dat zal wel goed komen.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
De Fujimi heb ik ook, dat is een kit uit 2003. De Heller (jawel, ik heb een datum gevonden bij de handtekening van de boxart) is uit 1972. Zit toch even meer dan 30 jaar tussen!!! En dan is natuurlijk de Fujimi een stuk beter, zou die althans moeten zijn. Maar inderdaad, zoals Arjan al zei, is de Fujimi wel een curbsite. De Heller is dat niet maar is gezien zijn leeftijd wat grof gedetailleerd. De Heller is ook een stuk smaller. Heb niet nagemeten welke correct is al verwacht ik gezien het computer tijdperk dat de Fujimi klopt. En geweldig ook die Heller Martini versie, heb via Google nog meer gevonden. Fijn dat er dan toch nog kits zijn die ik nog wil hebben :mrgreen: De fraaie 908 heb ik al eens gebouwd en nog als heruitgave van Heller liggen maar dat is een verhaal voor later.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 8:17 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou... we mogen je in elk geval al wel een beetje als een 917 kenner beschouwen :)
Voor de Fujimi kit zijn overigens wel aftermarket motor onderdelen te krijgen. Heel mooi (waarschijnlijk ook heel duur) en dat kan jouw Fujimi doos misschien wel een tikkie opleuken.

Afbeelding
Afbeelding
Bron: http://www.islandcollectibles.net


Ik kom op diezelfde website nog een andere motor tegen. Nog iets mooier, maar een gelimiteerde oplage van 100 stuks, zal wel zijn invloed hebben op de prijs:
Afbeelding
Afbeelding

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 8:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Leuk al dit enthousiasme en info. Er waren tijden dat ik heel veel Porsche feiten zo uit m'n hoofd wist op te dreunen. Tegenwoordig weet ik alleen nog in welk boek ik het terug kan vinden :lol: Die metalen 917 motor is wel erg fraai, vooral de glasvezel "look-a-like" onderdelen, die waren ook echt zo. Moet nog zien hoe ik dat bij mijn Heller kit als glasvezel geschilderd krijg. Heb gisteren wel een fraaie website met foto's van de originele motor gevonden: http://www.pelicanparts.com/vasekauctio ... /ulthm.htm

Zo'n 20 jaar geleden heb ik vrij veel Porsche modellen gebouwd, zijn er nog wel wat van over, ergens in een doos. Ik zal eens zien of ik die kan vinden en wat foto's plaatsen.

Nu werken, ben toch op kantoor, kan ik best wat gaan doen :wink:

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 13:14 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik bouwde vroeger eigenlijk alleen maar vliegtuigen. Ben nu een paar jaar bezig met het bouwen van Porsches. Mijn kennis van Porsche is in de afgelopen jaren heerlijk gestegen. Maar dan wel met name over de 911. Ik ben dan ook bezig met het (proberen) na te bouwen van de complete 911 geschiedenis (straatversies).

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 13:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Deathtrap schreef:
Ik ben dan ook bezig met het (proberen) na te bouwen van de complete 911 geschiedenis (straatversies).Arno


Nou, een leuk onderwerp maar dan ben je nog wel even bezig. Gelukkig ook in modelbouwland een populair model waar veel van te krijgen is. Ik heb geloof ik nog een gebouwde Speedster (smalle model), een Carrera 4 (964), een Targa Turbo uit de jaren 80, een 3.0L SC en een 993 (het laatste luchtgekoelde model) liggen. Zal toch vanavond eens kijken hoe die de tijd overleeft hebben.

Persoonlijk hou ik meer van de race Porsches en dan het liefst nog de oudere tot en met de jaren 80. Ook daar heb ik nog een aantal gebouwde van liggen. Ik meen me te herinneren dat de decals daarvan nogal beschadigd zijn omdat ik die toen nog niet met blanke lak verzegelde. Maar ondertussen liggen die ook alweer nog nieuw in doos op zolder dus kan ik het nog een keertje goed doen :wink:

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Heel appart hoor !!! wist ook niet dat Heler deze legende ooit heeft uitgebracht !!!
Je hebt zoals je zelf ook al zecht wel een prachtige tijd gekozen om er aan te beginnen ,
met ''Les Vingt-Quatre heures '' net achter de rug ( off topic , heeft iemand toevallig de legends race Zaterdag ochtend gezien :D :D GE-WEL-DIG alleen jammer dat de Sauber C11
er zó snel uit was)

Maar wat betreft dat ''Daytona'' op het rek, zijn dat niet apparte ''low downforce/low drag'' onderdelen om de Daytona versie te maken i.p.v de Lemans auto??

Verder ben ik benieuwt wat voor verschillen je nog meer gaat tegen komen tussen de fujimi en de heller , zal iig wel een mooie build worden !!!!!
Ik ben benieuwt en blijf hem volgen!!!!
Succ6 verder !!!

Grtz Martijn

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
schumi schreef:
Maar wat betreft dat ''Daytona'' op het rek, zijn dat niet apparte ''low downforce/low drag'' onderdelen om de Daytona versie te maken i.p.v de Lemans auto?? Grtz Martijn

Nou, eerder andersom, meer downforce op Daytona dan op Le Mans. De Daytona heeft een extra spoilertje tussen de grote spatbord-spoilers in. De vinnen op de Le Mans versie zijn voor stabiliteit op het lange rechte stuk van Le Mans. Toen nog zonder chicane's. Evengoed was de 917 erg onrustig op topsnelheid. Pas later kwamen de verlengde versies die stabieler reden.

Er waren ook nog Porsche 917 modellen in schaal 1:20. Hieronder zie je er één, de achterste van de drie kits maar men heeft ook nog een originele 917 zoals die ik nu bouw in 1:20 gemaakt. Zo die er graag bij willen hebben maar is gewoon weg niet te vinden.

Afbeelding

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement