Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2010 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 dec, 2009 22:42 pm
Berichten: 118
knutselsmurf schreef:
Heb je niet toevallig gewoon een misdruk?
Want ik zag net in het te koop gedeelte een fokker van revell te koop staan en die heeft wel gekleurde decals.
Afbeelding
Plaatje geleend uit het verkooptopic van paulus de boskabouwer.

Ik weet dat het niet dezelfde is als die van jou, maar lijkt me toch vreemd dat revell zulke decals bijvoegd.
Als het inderdaad een misdruk is kun je nieuwe decals aanvragen bij revell.



Nee dit is geen misdruk. De D7 van de verkoop is 1:28 en die van dit topic 1:72.
Ik heb deze kit in het verleden zelf gebouwd en er staat een 2e hoog op mijn to-do list. Bijde hebben ook deze kleurloze lozenge-decals.

edwin

_________________
Lifetime project: RAF WO-II
Subprojects: V-bombers & Different Demo-team
In progress: Avro Anson, Yak 52-M


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2010 13:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Bij de 1/48 doos van Revell van de D7 zit er óók Kamouflage Linnen bij. Let wel op want Revell's kleureninterpreatie klopt helaas van geen kant....

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2010 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
Waarom niet in de Fokker groepsbouw? Tja, had er eerlijk gezegd niet eens aan gedacht. Zal eens een moderator lief aankijken. Wie kan ik daarvoor het beste hebben?

Wat betreft de lozenge, van meneer van Dale mogen we dat ook gewoon een ruit noemen heb ik ontdekt. Wist inderdaad al dat lozenge in het Amerikaans kan slaan op (ruitvormige) keelpastilles / dropjes. Aangezien een setje camo-linnnen (om dan maar gelijk te ont-Amerikaansen) decals bij de LHS twee keer zoveel kost als deze kit ga ik wel gewoon vakjes kleuren, mocht het echt niks worden kan ik altijd nog decals bestellen.

Heb inmiddels de losse onderdelen geschilderd, kan volgende sessie beginnen aan de samenbouw.

Afbeelding

Heb de machinegeweren gedrybrusht met xtracolor gunmetal, zonder flits is het effect een heel stuk subtieler.

Afbeelding

Daar hebben we Herr Hauptmann Berthold in plastieke lijve. Moet de volgende keer maar een muntje mee fotograferen, maar om een idee te geven hij is net iets groter dan een duimnagel. Net als in het echt zal Rudolph nog een arm operatie moeten ondergaan voordat hij in z'n Fokker plaats kan nemen. Op het model zit nog een stukje flash dat weggeschuurd moet worden. In het echt zat er een kogel in z'n arm, die hij weigerde te laten verwijderen omdat men bang was dat hij na de operatie niet meer zou kunnen vliegen.
De radiateur is wederom eerst zwart geverfd en daarna gunmetal gedrybrusht, een stuk zwaarder dan de machinegeweren trouwens.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 mei, 2010 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Die radiator zou ik net ff anders doen. Als het relief diep genoeg is kan je dit perfect maken met een drabspoelinkie (voor diegenen die niet willen ont-amerikaansen: sludge wash). Dan krijg je zoiets.
Ziet er net wat fraaier uit en is eenvoudig te doen (maar dan als laatste klus aan de kit).

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 mei, 2010 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Geduld, geduld....

Ik heb ditzelfde kitje ook gemaakt en heb de kleurtjes ook met de hand ingekleurd. Best wel te doen. Ik meende destijds dat ik zo'n 4 kleuren heb gebruikt. Het zit aan de onderkant, dus niet direct in het zicht. Historisch correct, boeie, ik ben tevreden en heb een leuk D-VII-tje in de kast staan.

Suc6

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 mei, 2010 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Leuk model heb ook eentje liggen van Herman Goering 1/72 Roden kit ga ik gebruiken voor de Fokker groepsbouw.
Heb deze ook gemaakt van revell, ik denk alleen wel dat je problemen gaat krijgen met het inelkaar zetten aangezien je de onderdelen grondig moet schoon maken van ongewenst kunstof voor dat het redelijk netjes en goed uit ziet.
Met andere woorden ik snap niet echt dat je nu al aan het schilderen bent..?
SUces inelkgeval ik ga em volgen.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 mei, 2010 21:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
knutselsmurf schreef:
Heb je niet toevallig gewoon een misdruk?
Want ik zag net in het te koop gedeelte een fokker van revell te koop staan en die heeft wel gekleurde decals.
Afbeelding
Plaatje geleend uit het verkooptopic van paulus de boskabouwer.


Ja, wie maakt me los. Als je je ermee inschrijft voor deze Fokkergroepsbouw mag je 'm voor 15 € hebben!
Da's heus nie veel nie voor een model dat niet meer in de reguliere handel te krijgen is.

Trouwens waarom moeilijk doen over die lozengekleurtjes? Kijk even hier voor inspiratie :wink: .

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 0:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
Paul bedankt voor de link, was hem nog niet tegengekomen. Interessante discussie over de kleuren op het vliegtuig. Ik weet dat vliegtuigen tegenwoordig ook niet exact hetzelfde zijn (door bijv. kleine productie fouten). Ik kan me zo voorstellen dat tijdens een oorlog, als je je materiaal van verschillende fabrikanten krijgt en grondstoffen op beginnen te raken dat effect alleen maar groter wordt.

Heb inmiddels al wat meer voortgang, ben wat aan het schuren geweest en de romp zit in elkaar, foto's komen wel bij de volgende update.
Wat betreft Rons vraag / verbazing over het schilderen, als ik een kit bouw begin ik meestal met alle kleine onderdelen (onderstel, antennes, stoelen e.d.) schilderen terwijl ze nog aan de sprue zitten, dat houdt makkelijker vast. Als er erg veel flash op zit waar je niet goed bij kan, dan schilder ik het pas later natuurlijk. Grote onderdelen schilder ik uiteraard pas na samenbouw / de bijkomende nabewerking. Als ik mijn vorige post nalees lijkt alsof ik alle onderdelen nu al geschilderd heb, maar dat is dus niet zo. De reden dat de piloot nog een kleine schuuroperatie moest ondergaan is dat ik voor het schilderen nog wat flash over het hoofd had gezien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 mei, 2010 11:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
johnny_7713 schreef:
Paul bedankt voor de link.


Graag gedaan!

johnny_7713 schreef:
Interessante discussie over de kleuren op het vliegtuig. Ik weet dat vliegtuigen tegenwoordig ook niet exact hetzelfde zijn (door bijv. kleine productie fouten). Ik kan me zo voorstellen dat tijdens een oorlog, als je je materiaal van verschillende fabrikanten krijgt en grondstoffen op beginnen te raken dat effect alleen maar groter wordt.


Goeie analyse, Johnny. geldt trouwens niet alleen voor vliegtuigen van tegenwoordig maar juist ook voor die van vroeger.

Voor wat betreft je bouwvolgorde, die vond ik in eerste instantie ook niet zo logisch.
Als je eerst alle gaat schilderen in de sprue en vervolgens de onderdelen weer moet bijschilderen na het lossnijden en verwijderen van gietnaadjes e.d., doe je veel dubbele handelingen.
Iets wat later bijgewerkt is met een penseel ziet er toch minder strak uit dan dat je het in één keer opzet.
Maar goed, je hebt later uitgelegd waarom je het zo gedaan hebt.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
Tijd voor een update.

Heb zoals gezegd de romp in elkaar geplakt en ook de staart erop. Geen grote passingsproblemen ondervonden behalve bij de 'voorplaat' die tegen de romp gezet moet worden. Even in de weer met de vijl en het schuurpapier en dat was ook weer opgelost. Inmiddels het wit van de staart en de bovenvleugel erop gezet en een laagje rood op de voorkant van de romp. Morgen waarschijnlijk een tweede laag rood (beetje afhankelijk hoe het er na het opdrogen uitziet) en dan afplakken voor het blauw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement