Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 apr, 2010 18:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Al met al staat je 111 er erg netjes bij, petje af hoor.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 apr, 2010 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hallo allen,

nu dat mijn Henschel Hs126 af is, kan ik alle spaanse aandacht richten op de He111. Vandaag bezig geweest met de bewapening en de propellers.
Ook het windscherm van de rugschutter is geplaatst, deze verdient alleen flink wat extra aandacht nog (lang leve de makro stand :mrgreen: )
Ook het landingslicht in de leading edge is geplaatst, en, u raad het al, deze paste natuurlijk voor geen meter, maar met een beetje vijlen, schrapen etc, is het geheel toch passend geworden.

De huidige stand van zaken :
Afbeelding
Afbeelding

let overigens niet te veel op panel-scribing, het lijkt eigenlijk helemaal nergens op
Dit wordt gewoon een "Six feet model" zoals de engelsen het noemen!

Morgen de "dustbin" turret maken voor de onderzijde, en de laatste antenne's etc, en dan issie (eindelijk) klaar, althans, dan ben ik er klaar mee!

Tot morgen!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 apr, 2010 18:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
De macro is wderom genadeloos.....
Ik zou em een plaatsje ergens hoog, achterop een plank geven.
Maar nogmaals, petje af dat je deze kit niet aan het ronde archief hebt gedoneerd.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hallo Allemaal,

Na ruim 6 maanden bouwen, aan de kant leggen, plamuren, schuren, nog eens aan de kant leggen en nog veel meer schuren en plamuren is dit model eindelijk klaar!

Ik had al eens het 1 en ander over Roden gehoord, met betrekking tot kwaliteit, maar, ik denk dat dit zo'n beetje 1 van de beroerdste kits is, die ze ooit hebben uitgebracht. Ik heb ook erg veel respect voor een ieder die dit model heeft af gebouwd, en welke ook enigzins toonbaar is. Ik vermoed dat 9 van de 10 mensen deze kit (en z'n andere varianten) al ergens halverwege de bouw richting het ronde archief hadden gestuurd!
Zoals ik al eerder zei, het is geen toppertje geworden, maar ik ben absoluut blij dat hij af is! als er straks meerdere Nationalistische toestellen omheen staan, vallen ze gebreken minder op :) en, van een afstandje is ie helemaal zo beroerd nog niet. Alles samengevat, ik heb in ieder geval een oud model He111 in de kast staan.

Vandaag heb ik dus een aantal zaken van gisteren nog bijgewerkt, de "Dustbin" turret geplaatst, draadantenne aangebracht en nog een paar kleine details.

En, Dit is hem dan geworden :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In z'n element :
Afbeelding

Gedurende deze groepsbouw heb ik du 6 modellen afgerond, daarnaast heb ik er nog een paar op stapel liggen, de groepsbouw mag dan morgen ten einde zijn, ik zal zeker (net als Nico) de komende tijd meer Spaanse burgeroorlog onderwerpen bouwen!
Ik heb er altijd al een zwak voor gehad, maar tot voor deze groepsbouw nog nooit iets van gebouwd, deze groepsbouw heeft dus 't vlammetje aangewakkerd!
Alles bij elkaar :
Afbeelding

Groetjes
Niels

En dan nu de eindfoto's

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Mooi en indrukwekkend resultaat Niels. Niet alleen deze He-111 maar het gehele "platform" vol met spaanse toestellen.

Kleine opmerking over de Pedro; het kruis op de linkerkant van het rudder loopt volgens mij net iets te ver door. Dat haalt de verder toch erg strak ogende Heinkel wel een beetje onderuit.

En zoals ik al eerder in deze groepsbouw hebt gezegd; wederom is er een mooie maar onbekende en/of weinig gebouwde kit te zien.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Op de valreep een model klaar ik dacht het ook ff te fixen met de DH9 maar dat gaat em niet worden.
Mooi model geworden totaal plaatje is ook leuk.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
@Biggles : inderdaad, goed gezien van dat kruis, Ik wist dat ik nog wat was vergeten bij te werken hahaha :D ga ik meteen doen nog!
@Ron Kootje : ja, ik moest en zou deze af krijgen, ben blij dat het gelukt is, ik hoop je DH9 in het militaire gedeelte nog te kunnen volgen :)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2010 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Blij voor je dat het is gelukt!

nog eventjes over de kwaliteit van Roden. Gelukkig kan ik vermelden dat een boel euvels inmiddels verholpen zijn bij de nieuwere kits van dit merk. Het heeft zich de laatste paar jaren met name geconcentreerd op W.O. 1 vliegtuigen schaal 1/32 en die zijn over het algemeen zéér goed. Zelfde geldt voor hun recentere 1/48 modellen. Zo heb ik een paar jaar geleden nog een BE2c gemaakt en dat was een fijne kit. Maar inderdaad, de oudere zijn vaak lastig (bijvoorbeeld de Gotha, zo kan ik uit ervaring spreken).

Nogmaals, hierbij was flink wat doorzettingsvermogen nodig, maar uiteindelijk staat ie er dan!

Groetjes, Nico

P.s., misschien moet ik ook nog maar eens een fotootje maken van het totaal aantal Spaanse Burgeroorlog toestellen!

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2010 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Niels

Je hebt er een keurige He111B neer gezet ,vooral als ik kijk wat voor probleem kit dit was ,maar goed over het eind resultaat heb ik geen 5 minuten aan getwijfeld.

Overigens dat hele platform ziet er goed uit van de Spaanse burgeroorlog.

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 23:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooi gemaakt Niels, heel leuk rijtje zo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement