Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Hallo iedereen!
De corvette is zo goed als af, foto's zullen waarschijnlijk maar volgende week komen... Allereerst een foto van de boxart:
Afbeelding
Dit was een project dat ik ooit eens was begonnen, en ik nu ga verderzetten. De chassis is gedaan, en het interieur half, maar dat ga ik helemaal opnieuw doen aangezien ik de verschillende soorten grijs niet kan uiteenhouden... Voor de carosserie zou ik nog niet weten welke kleur, dusals er enige suggesties zijn? Foto's van het chassis enzo volgen later nog, waarschijnlijk vanavond of morgen... Als iemand tips heeft voor bij deze kit: laat je maar horen! Reacties zijn ook welkom!

Groeten, guus & tot de volgende! :D

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Laatst bijgewerkt door Guusssie op zo 04 jul, 2010 19:11 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 16:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 dec, 2009 23:39 pm
Berichten: 380
Woonplaats: Nederland
ik volg
gr max

_________________
bezig met :doubuild impala - autobrouwert - viewtopic.php?f=31&t=28453

doubuild el camino - general custom - viewtopic.php?f=31&t=28685


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2010 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Hallo iedereen! Hier dan de eerste echte update! Allereerst heb ik beslist om de body blauw te doen... Daar dan ook het interieur aan angepast. De stoel:
Afbeelding
Het geheel:
Afbeelding
Afbeelding
Het dashboard:
Afbeelding
En dan tenslotte het chassis:
Afbeelding
Zo, dit was het! Reacties en tips zijn welkom!

Groeten, guus & tot de volgende! :D

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2010 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Hmm, het lijkt of je stoelen wat dik zijn ;)

Verder mooi hoor! :wink:

Gr.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 apr, 2010 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 apr, 2005 10:22 am
Berichten: 2702
Woonplaats: Izegem (België)
Geen afbrekende commentaar maar mijns inziens ligt de verf er toch wat te dik op :(
De investering van een spuitbus is echt een must :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
En toen was het zover! Een nieuw keerpunt in mn modelbouwleven! **Kuch!Kuch!** Maw: Ik heb dus gewoon spuitbussen gekocht... De kleuren (allen van tamiya): TS-29(semi-gloss black), TS-17(gloss aluminium), TS-42(light gun metal), TS-35(park green), TS-15(blue) & TS-65(pearl clear)... Een foto van het blauw en groen, voor de andere is dat niet echt nodig...
AfbeeldingAfbeelding
De body van de nissan was al eens met de kwast gedaan, maar die hele handel ging eraf in de ovenreiniger, en nu is-ie allicht klaar om gespoten te worden! :P Voor de moment blijft het even bij deze schriftelijke update...

Groeten, guus

PS: Ik was even een periode afwezig op het forum, maar daarom is er niet minder gebouwd, had gewoon effe n computerdip... Ziehier de link naar mn eerste gespotene--->: viewtopic.php?f=127&t=27696

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 apr, 2009 14:33 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Wieringerwerf
Goed bezig. Vergeet alleen niet om eerst primer te spuiten voordat je de kleur erop spuit.
Dit mis ik namelijk in je lijstje. Als je eens iets moet afplakken zal je het verschil in hechting goed merken. :wink:

Succes verder,
Groet Remco

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2010 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
@ Remco: primer had ik niet aan gedacht, dat zal ik de volgende keer meenemen. :wink:

Dan een nieuwe update: De body is gespoten!
De hoofdkleur is ts-15 en de onderste boord daarnet gespoten in ts-42 light gun metal... Even wat fotootjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En even gedag zeggen tegen de kippen:
Afbeelding
Er zijn een aantal wazige plekken op de body, maar die zullen wel weggaan na de lak denk ik. Nu eerst wat decals plakken en dan de verf een beetje laten uitharden...

Groeten, guus & tot de volgende! :brouw:

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2010 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 dec, 2009 17:27 pm
Berichten: 111
Woonplaats: Ede
De lak glimt wel maar het lijkt alsof er veel krassen in zitten, heb je te grof schuurpapier gebruikt of lijkt dit zo?

_________________
* In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Hallo allen!
Geen tussentijdse foto's gemaakt, en nu is de nissan af, hier dus enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In het echt vallen de witte lijntjes niet zo op op de lampglaasjes, ik heb ze namelijk zwart geverfd, ligt waarschijnlijk aan mn fotokunsten... :roll:
Afbeelding
Aan de lichtbalk wat gesukkeld, die brak doormidden, en als gevolg ook 2 lijmplekken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Aangezien ik de grille kwijtgespeeld was, heb ik zelf iets gefabriceerd, gewoon een stuk gaas en het logo proberen namaken. Het gaas vind ik nog niet zo misstaan ipv de 'balk'grille.
Afbeelding
En hier met zn verre verre achterneef(of toch zoiets... :lol: )

@Hheiweghen: Voor deze laag met de spuitbus erop kwam, zat er al een laagje met de kwast op, die moest eraf, dus in de ovenreiniger, maar aangezien dit er niet helemaal mee wegging nog wat geschuurd, en dat kan je nu nog blijven zien... Maar veel aan veranderen kan ik niet meer denk ik. Maar met de lak(pearl clear) is het wat verbeterd.

Ziezo, laat gerust jullie mening, kritiek etc. horen! Er zitten wel fouten in, grotendeels slordigheid, daar ga ik in de toekomst toch wat meer op proberen letten.

Groeten, guus :D

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement