Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2010 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Miljaar! Dat gaat vlot. Ik zie er al een DH9 in. :)

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 maart, 2010 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Weer een stukje verder met de kist, de voorkant is nogal moeilijk om na te maken aangezien er niet veel pics van zijn op int maar langzaam aan gaat het goed.
Resultaat tot nu toe ben ik zeer tevreden mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 maart, 2010 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Gaat de goede kant op. Van welke materiaal ga je het voorste "puntje" maken?

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 11:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
De neus bouw ik op uit stukjes styreen en twee vacvorm vormen die ik zelf gemaakt heb, net als de bovenkant is ook vacvorm heb eerst een mal gemaakt vervolgens uit 0,5 styreen gezogen.
Ben nu bezig met het verder detallieren van de cockpit.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2010 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag de vac vorm neus afgerond, als er iemand belang bij deze neus heb graag een PB Ze gaan voor 8 eruo de deur uit.
Fotos volgen nog me pc net gerienstalled met windows 7


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 maart, 2010 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Deze kist gaat heel langzaam maar goed het is nogal wat werk om alles zelf te maken plus zoals je het op het forum zet lijkt het alsof alles in 1 keer goed gaat, dat is alleen niet het geval natuurlijk gaat ok vaak genoeg fout.

Ik heb nu alle vleugels gemaakt uit masief styreen van 3 mm, de staart is van 1.5 mm nadat de vorm erin geschuurd/gevijlt is ben ik gaan plakken met hele dunne strips van 0,3mm dik.
Deze strip heb ik op lengte gemaakt gelijk aan de breete van de wings en vervolgens stukjes van 0,4 gesneden, dan heb je dus strookjes van 0,4x0,3 deze op de wing gelijmt wat uiteindelijk de ribben moet simuleren.
Nadat alles op zijn plaats gelijmt was heb ik met een brede kwas nog een laag extra thin cement erover heen gesmeerd.
Let erop als je dit doet! 1 keer over de wing heen strijken aangezien het styreen zacht word waardoor je het anders kapot trekt.
nadat dit goed gedroogd heeft was het heel voorzichtig schuren met 320 en afgewerkt met 1400, nadat alles bijna glad geschuurt is met de wing nog een laag liquid putty erover heen en laten drogen.
Nogmaals schuren met korrel 1400 en controleren op foutjes.

De volgende stap is dat ik voor deze wings resin wings ga maken de reden is dat ik nog een aantal dh9 wil maken en een Dh4 aangezien ze allemaal dezelfde vleugel gebruiken kan ik ze her produceren.
Ook ga ik van de motorkap een replica maken van resin.
Mochten er mensen zijn die denken ik wil ook wel zoon setje hoor ik het graag! het is in elkgeval beter als menig kit en klopt pecies met de lijnen van een schaal tekening 1/72 plus het feit dat de achterkant van de wing mescherp is wat het er realistish uit laat zien.
Annyway de onderdelen die ik ga gieten zijn deze plus een stukje van de neus.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In deze set heb je dus de keus om je allerons in een stand te zetten aangezien die los van de main wing gegoten worden, alleen twijfel ik nog of ik dat ook met de staart ga doen ikzelf met mijn model wel maar ik weet niet wat anderen handig vinden.
Tevens had ik nog een vraag of het handig is om de controle horns waar de kabels op komen mee te gieten of die er apart op te lijmen? iemand ervaring hiermee.. hoor ik het graag.
Als alles een beetje meezit ben ik volgende week de mal aan het maken met een gietset.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 maart, 2010 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
U is monnnik! Althans wat geduld betreft (heb je vriendin gezien en daar zou ik niet monnik bij willen zijn :wink: ).

Wat de control horns betreft: ik zou ze zeker niet mee gieten. Lijkt me moeilijk strak te krijgen. Vroeger deden de modelbouwfabrikanten dat ook, maar het zag er niet realistisch uit. Het is denk ik niet voor niets dat ze dat niet meer doen.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 maart, 2010 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Daar heb je wel een punt heb ook besloten om het zo te laten en de horns er later aan te maken.
Wel ga ik een supper gedetaillieerde strut maken om vervolgens daar heel veel van te gieten voordel is dat ik er maar eentje hoef te maken.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 maart, 2010 21:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Schitterend staaltje modelbouwwerk laat je hier zien Ron.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2010 9:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 15 feb, 2006 18:49 pm
Berichten: 92
Woonplaats: Arnhem
Sorri voor de pauze - weer computer probleemen (monitor kapot). Alles ziet zover uitstekend uit.

>Wel ga ik een supper gedetaillieerde strut maken om vervolgens daar heel veel van te gieten voordel is dat ik er maar eentje hoef te maken.<

Twee, denk ik- de binnenste paar zijn breeder dan de buitenste - vaak zo met 2-bay machines,zowel duits als engels.


Paul.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement