Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2009 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Hallo allemaal,
Na een hoop geworstel (en een mislukking) met de PE van het Dragon Mardertje waar ik mee bezig was vond ik het tijd geworden voor even iets (therapeutisch) makkelijks. Vanmiddag was ik bij de locale brouwwinkel om wat evergreen te halen (om dat kapotte PE te vervangen) en toen viel mijn oog op dit dingetje:
Afbeelding
Zonder verder te kijken naar de tekst op het zakje verdween het in het boodschappenmandje.
Thuis gekomen ging ik beter kijken en zag ik dat het een voorgeschilderd modelletje is waarbij geen lijn nodig is.
Nou moet ik zeggen dat de beschildering er best goed uit ziet. Maar het kan natuurlijk beter. Dus er zal best nog wel wat verf en pigment op dit kitje komen.
Hieronder nog even een plaatje van de raampjes. 21 (!!!!) onderdelen.
Afbeelding
vr. groet,
Lode


Laatst bijgewerkt door Lode op ma 11 jan, 2010 21:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2009 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Zo zo, dat word nog een hele klus...

Da's wel even schrikken inderdaad... 21 onderdelen. De moed had me direct in de schoenen gezonken.

Maar even zonder gekheid, ik ga je wel even volgen want ik heb ook al een paar keer met zo'n kitje in m`n handen gestaan bij Huider in Heerhugowaard, wegens de prijs en het onderwerp. Maar doordat het er mijns inziens iets te simpel uitzag allemaal heb ik ze altijd weer terug gelegd.
Dus ik hou je in de gaten, kijken wat er van zoiets te maken valt.

Succes met je bouw in ieder geval. Ik hoop dat de therapie een beetje werkt!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2009 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Even een kort updeetje.
Vanmiddag maar eens het werkplekje van de jedi geplakt en een beetje geverfd. Hier een plaatje:
Afbeelding
Morgen weer een dag :)
Ik denk dat ik het voorgeverfde geel laat zitten. Dat wordt dus nog een flink afplakklusje (mooi scrabblewoord :wink: )
De werkplek heeft ook een m3 moertje onder de stoel gekregen en een gat in de hull. Daar kan ik tegen het einde een draadeindje indraaien voor de display.
Wordt vervolgd....
Vriendelijke groet,
Lode


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jan, 2010 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Dit kleintje is weer wat verder. Op de wings na zit hij in elkaar. De romp is over gekwast en staat nu in de future.
Afbeelding
En de "vleugels" zijn inmiddels ook geschilderd. Ik heb ook een voetstukje gemaakt. De vleugels liggen op het voetje :)
Afbeelding
Tot zover....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jan, 2010 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Nice, leuk voetje! Niet direct iets dat je verwacht bij een ruimte-vliegdinges. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jan, 2010 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ziet er goed uit, mooi schilderwerk :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2010 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 aug, 2009 16:37 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Rotterdam
Het sterrenvechtertje is klaar. Na het laatste schilderwerk heeft hij nog een verwerinkje gekregen met mig-pigmenten. Er zit nog een klein kiertje voor bij de canopy zie ik nu op de macro foto. Daar zal ik nog wat witte houtlijm in laten lopen.

Hier de fotoos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al met al een heel leuk dingetje om te brouwen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2010 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Collega's,

ik weet niet of dit de juiste manier van doen is in verband met reclame maken, maar als jullie dit een leuk model vonden om te zien en je wil het ook eens proberen op deze manier. Dan wil ik jullie er via deze weg even op attenderen dat Bart Smit een aanbieding heeft van 3 van dit soort kits (Darth vaders tie, x-wing en y-wing) voor maar 20 Euro!
En dan niet van die hele kleintjes, maar net ff een slag groter, welke met een beetje aandacht best leuke modellen kunnen worden, de verf en pascorm zijn niet optimaal maar ik vind dat het detailgehalte best hoog is voor deze prijsklasse. Kan je best wat leuks van maken.

Mocht je willen weten hoe het er ongeveer uit ziet dan moet je het maar even aangeven dan zet ik wel wat foto's online (heb ze inmiddels zelf al gebouwd).

Succes!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement