Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een woordje uitleg
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2010 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Een tijdje geleden heb ik een ideetje door gepb`t naar de moderators
.
Vorige week was ik met NISMO onderweg naar Domino toen ik hem attent maakte op een heel mooie build in het motoren subforum. Wist hij niets van " want daar kom ik eigenlijk zelden" was zijn antwoord. En toen borrelde dit idee weer op waar ik het met hem al over had gehad.
In het modelbouwwereldje heeft iedereen zijn eigen interesses. De ene bouwt wagens, de andere tanks of bootjes enz......

En wat me opvalt is dat civiele bouwers over het algemeen heel weinig interesse hebben voor het militaire deel en vice versa. En wat me ook al is opgevallen is dat beide manieren van bouwen eigenlijk heel verschillend zijn en beiden veel materialen en technieken gebruiken waar de anderen nog nooit van gehoord hebben.

Nu leek het me een leuk idee om een groepsproject op te starten waar civiele en militaire bouwers samen in kunnen bouwen en hun technieken en ideeen onderling kunnen uitwisselen. Daarom dit idee : Wat als civiele bouwers nu eens een militaire kit aanschaffen en die volledig civiel bouwen en militairen een civiele kit volledig militair bouwen. Ik denk daarbij aan een flashy getunede legertruck of een race monster waar je mee ten oorlog kunt trekken

Nu begint deze build normaal binnenkort maar het lijkt me een beter idee om eerst eens te polsen of er interesse in in zo`n project en dit dan eventueel op te starten binnen een paar maanden, eventueel na de drift en de rally built. Indien de moderators dit goed vinden natuurlijk.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2010 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 25 jul, 2009 1:39 am
Berichten: 403
Woonplaats: Groningen
dus als ik het goed begrijp kun je een mustang bouwen met een gatling gun erop, een beetje death race idee???

polly77

_________________
if things don't fit, grab a bigger hammer....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2010 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Dit is niet echt wat ik in gedachten had want dan kan je beter een nieuwe PARR opstarten. De bedoeling is dat iemand die altijd civiel bouwt, een militaire kit koopt en die civiel bouwt. Je begint met een legervoertuig en die bouw je dan zoals je een civiel voertuig bouwt. Dus leef je uit, flashy kleurtje, verlagen, setje velgen, of maak er een race of rallyvoertuig van. Je kan het zo gek niet bedenken. Militaire bouwers doen net andersom. Ze kopen een burgervoertuig en bouwen dit volledig militair. Op deze manier zie je duidelijk de heel andere manieren van bouwen en kan je een hele hoop tips en ervaringen uitwissellen. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2010 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 04 jan, 2009 20:33 pm
Berichten: 263
Misschien dit een ideetje.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2010 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Wat zijnde data's van deze bouw??
Want het concept is echt superleuk en als het kan wil ik hier zeker aan meedoen.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2010 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Lijkt me een goed idee om deze te starten na de rally en de drift build. Dus ik stel voor 1juli tot 31 december.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2010 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Doc schreef:
Lijkt me een goed idee om deze te starten na de rally en de drift build. Dus ik stel voor 1juli tot 31 december.


Ik denk dat de meeste mensen de datum tegen die tijd al vergeten is als hij zich heeft aangemeld.

Maar het idee is wel grappig :D

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2010 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jun, 2009 22:43 pm
Berichten: 682
Woonplaats: Hier (tenminste, vaak wel)
1 juli zou theoretisch kunnen, vind het wel echt een leuk idee. je hoort nog of ik echt mee doe.

_________________
Project: 1969 Oldsmobile W-30 4-4-2

Stichting Pa


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2010 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Ben het met Ron eens :D
Ik weet bijna zeker dat ik mee zal doen, het is eens iets totaal anders, maar tegen dan ben ik het al vergeten.
Maar zal stilaan toch wat ideeen opdoen

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2010 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
je hebt mn aandacht...

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement