Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 8:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ziet er ook al goed uit. Leuk vliegtuigje.

Gezellige brouwtafel is dat zo. Maar ben toch blij dat ik de boel gewoon de boel kan laten. Het kost ons een kamer, maar we wonen met zn tweeen in een 5 persoons huis... :D

Succes met je DeHaviland

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik heb de kit in een héél ver verleden ooit gebouwd en hij is inderdaad niet onaardig, wel een beetje gedateerd naar huidige maatstaven. Tot nu toe gaat ie goed!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 13:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
voor de huiselijke gezelligheid is keukentafel bouwen echt ideaal! hoewel een aparte kamer ook wel perfect is. ''k denk toch dat ik na de verbouwingen een ruimte laat voor de grotere, langlopende projecten, maar de keukentafel blijft ook in tact :)

je bent in ieder geval goed onderweg met deze Dragon rapide. veel succes verder aan de keukentafel 8)

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Voordeel van de keukentafel is inderdaad dat het wel gezellig is! En 't opruimen, ach, ook dat went, want ik heb bij de Blokker van die stapelbakken met laden gekocht en ik schuif als ik klaar ben die laden er weer in, kits weer in de doos (of onderin de vitrine als ze te kwetsbaar worden) en opgeruimd is Jeroen. Hoewel laten liggen soms ook wel erg handig zou zijn... daar heb ik helaas geen ruimte voor, ondanks de 3 slaapkamers! ;)

En...., heulemaal van onder af weer omhoog...! ;) Doe je een weekje niks, sta je gelijk onderaan! :P

En wat heb ik dan allemaal gedaan... hmmm, eigenlijk wel veel, maar grote stappen zijn het niet! Maar eerst bij het begin beginnen:
Afbeelding

Na de plamuur en schuurronde van vorige keer viel het me op dat de vleugelwortels toch nog een paar oneffenheden hadden, dus die maar opnieuw geplamuurd. Verder paste het cockpitglaasje niet helemaal lekker, dus daar wat 0,25mm stripjes Evergreen als vulling in geplakt en dat kan er nu kier-loos in. Gelijk maar even geverfd (dus weer droogtijd). Vervolgens zitten er allemaal van die mooie gaten in de staart waar je zo'n beetje scheepstrossen doorheen moet trekken als spandraden:

Afbeelding
Dat dacht ik dus niet, dus wat gietraampjes verwarmd en uitgetrokken en dat in de gaatjes gelijmd. Normaal plamuur ik zo iets nog wel, maar ja, dat boort straks wat lastig als straks nieuwe kleine gaatjes ga boren voor de dunne bespanning!

Even afsnijden, en voila!
Afbeelding

En datzelfde herhaald voor de staart, ook toch maar de hoogteroeren losgesneden. En aangezien de verf op de Evergreen nog te drogen, de lijm op de gaatjes droogt nog, en ook de plamuur nog goed moet uitharden kan ik nu even niet verder!

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 nov, 2009 3:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ziet er goed uit tot nu toe, ook een mooie kist :) heb em niet eerder gezien hiero.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 nov, 2009 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx!

Veel moeten (over) werken dus niet zoveel tijd gehad voor de Rapide. Tussendoor evengoed wat kunnen doen, zoals het cockpitglas pasgemaakt (dat zit zo uit de doos te hoog en steekt dus uit) en vanmiddag dat @#$ ding afgeplakt... normaal vind ik dat een heerlijk relaxed werkje, maar dit cockpitglas is rond, recht, ruiten met gekke hoeken... 't houdt je van de straat, maar zoals je ziet zit het erop! :)

Afbeelding
Ook de bovenkant afgeplakt; anders kan ik er met spuiten straks niet meer tussen komen. Tot slot heb ik nog ff wat 0,25mm evergreen op de staartgeplakt, omdat die met lossnijden van het staartroer wat scheef gegaan was. Morgen hopelijk in de primer, ik ben erg benieuwd wat er dan nog tevoorschijn komt... (meestal genoeg!)

Ook nog de draadjes getrokken volgens de bouwbeschrijving (ik dacht, doe eens gek!):
Afbeelding

Ook de vleugelhelften op elkaar gezet. Wat me wel opvalt is dat meneer Heller al zo lang terug de vleugels zo dun heeft kunnen maken, die achterranden zijn bijna vlijmscherp!
Die hadden overigens nog wel wat zachte dwang nodig...
Afbeelding

Tot zover maar weer!

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2009 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
We worden nog eens echt rigging-masters met zijn allen :)
Wordt een mooie kist.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Dominie
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2009 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Jeroen

Vind het netjes met die draadjes trekken ,hierdoor staat die van mij op dit moment in de ijskast doordat ik het even zat was :!:

Gr ,Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 dec, 2009 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Die spandraadjes voegen wel altijd behoorlijk wat toe, en ach, vergeleken met het gemiddelde WOI toestel valt het bij deze Rapide nog wel mee! :)
Ik heb de wel erg grote gaten waar de draadjes uit komen in de vleugel nog voorzien van een druppeltje houtlijm en nu zijn ze mooi vlak. Die gaten waren nl. wel erg groot, daarom heb ik ze op de romp ook dicht gemaakt.

Verder had ik vandaag eigenlijk onverwacht vrij (normaal is 1x per 2 weken vrijdag mijn vrije dag) dus goeie gelegenheid de Rapide in de primer te zetten. Ik heb het eerste beste Tamiya grijze potje gepakt; normaal spuit ik met enamels, maar dat doe ik buiten en het was nou niet echt lekker weer... :roll:

Om deze update toch iets van een update te laten zijn ook nog maar wat pics van de huidige stand van zaken, na die grijze laag moesten er op staart en vleugelovergang onde de romp nog aardig wat schuur -en plamuuracties uitgevoerd worden. Geheel tegen de verwachting in was het cockpitglas echter bijna helemaal goed! Ook de naad op de rug moest nog wat vlakker geschuurd worden...

Maar goed:
Afbeelding
Afbeelding
Die plekken dus allemaal bijgewerkt, nu de verflaag nog ff bijwerken en dan kan ik het blauw erop zetten voor de striping, dan kan ik ook verder met de decals om de kleur ervan zo goed mogelijk te matchen met de verf. (ik denk dat ik Insignia Blue van Xtracolor ga gebruiken)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 dec, 2009 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Inmiddels de verf weer bijgewerkt en de 3e ronde plamuur en schuurwerk erop gezet... :S

Morgen nog ff de laatste schuurklusjes bijwerken en kan ik hopelijk eindelijk de eerste kleuren erop zetten! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement