Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2009 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Gisteren na een bezoekje aan de DDA kon ik het niet laten om toch ook even heel snel een bezoekje te brengen aan de LHS. Ik was tenslotte toch in de buurt.

En het koopspook had ik had ik aardig onder de knie... :wink: Een tijdje geleden heb ik al eens gezocht voor decals om één van mijn Heller Bf-109E's uit te voeren in een Condor Legion uitvoering. Maar helaas, geen complete sets gevonden.

En wat zag ik gisteren;

Afbeelding

Juist, een Bf-109 kit met de gezochte decals. Een vaag Pools merk met een simpele uitvoering van de Bf-109E. Er zijn wel meer merken met geschikte kits, maar deze lag er voor een leuke prijs en bevat verder geen PE, resin of een overschot aan details. Kortom, voor mij zeer geschikt om als een soort simpel projectje naast de Ju-86 te doen, zonder direct veel te veel hooi op de vork te nemen.

De verf heb ik toch al, en de Messerschmit vind ik persoonlijk toch heel erg kenmerkend voor het Condor Legion.

De inhoud;

Afbeelding

En de status van vanmiddag;

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Laatst bijgewerkt door Biggles op wo 09 dec, 2009 22:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2009 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
PS Iemand misschien enig idee welke uitvoering van Mickey correct is?

De boxart heeft Mickey met een rode broek, de decals tonen hem met een rode kraag. Voor zover ik kon zien zijn de decals correct, maar echt super overtuigend bewijs in de vorm van een foto heb ik nog niet gezien... :? (En anders wordt het de uitvoering met de hoge hoed.)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik heb hier het artikel "Messerschmitt's over Spain" voor me liggen uit de Air Enthusiast Juli 1978. Mooi artikel trouwens van 12 blz. Er staat ook een tekening in van die Mickey Mouse, geloof het of niet, maar deze heeft alleen de mond rood! Er staat ook een duidelijke foto ergens van de Mickey Mouse, maar die zit op een 109C. Kijk, Disney zelf maakte Mickey natuurlijk met een rode broek, maar of de schilders van het Condor Legieon zo consentieus waren? Op deze foto lijken overigens de voeten in ieder geval een afwijkende kleur te hebben.

Duidelijk een antwoord van me dat meer verwaring dan duidelijkheid schept :mrgreen: .

Groetjes, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zo te zien heb je inderdaad gelijk. Ik was de link even kwijt, maar op wings palette is inderdaad een foto te zien met Mickey. De kleur is dus incorrect. Het glas schuimend bier trouwens ook. (schaduw). Jammer dat ze bij de fabrikant hun huiswerk weer eens niet geheel goed doen... :?


http://wp.scn.ru/en/ww2/f/32/67/0#6

Dan wordt het waarschijnlijk straks dus de versie met de hoge hoed... :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 8:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
De Hoge hoed versie is wel diegene die je het meest zit (volgens mij)

Ik heb mijn Bf109 in ieder geval naar onderen geschoven op de stapen, 't moet natuurlijk geen 2e CR-32 worden he in deze groepsbouw :P

Succes verder! Leuk project in ieder geval!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Laat mijn Bf-109 je niet beletten om er zelf één te gaan maken in deze groepsbouw. De kit bied sowieso nog een versie met leuke decal optie. De "Hoge Hoed" is inderdaad wel heel erg herkenbaar. Ik twijfel dus ook nog over de uitvoering.

De reden dat ik hem nu in de groepsbouw probeer te maken, is dat ik weet dat er anders niet meer van zal komen... :wink: De Bf-109 is voor mij persoonlijk trouwens ook het symbool van het Condor Legioen. Past mooi gezamelijk straks in de kast.

Dus twijfel niet, en gewoon bouwen die Bf-109! :D

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 14:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hehehe
Ik heb overigens een andere kit, gewoon de Academy kit met Superscale decals erbij, maar gelukkig heb ik nog vele opties liggen!

Dit weekend misschien aan de SM.79 beginnen naast de He111 die al even stil ligt te niksen....

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 21:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik ga ook nog een me109 maken van hasegawa, die krijgt ook dat hoedje. De andere decal heb ik gebruikt voor de heinkel.

Ga je hem grijs maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Op een enkeling na in het begin waren ze allemaal grijs. Niet zoveel keus dus :wink: .

Groetjes Nico (die voor de zeldzaamheid eens wat over een Bf 109 te melden heeft :lol: )

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun, 2008 13:06 pm
Berichten: 622
Biggles schreef:
PS Iemand misschien enig idee welke uitvoering van Mickey correct is?


De mickey mouse was het staffel emblem van de 3.staffel

de bier mok was zijn persoonlijke embleem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement