Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 17:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Leuke kit, echt een mini-Bf109! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 21:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ziet er goed uit Niels!
je gaat in ieder geval een stuk sneller dan mij.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2009 1:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zo stond er op de laatste foto's een beige gevalletje met hier en daar wat Tamiya putty (m'n laatste restjes zowat :( ) gisteren heb ik dan de raampjes afgeplakt, en geplaatst vandaag ben ik druk geweest met het schuren, plamuren, schuren, en zowaar heb ik vandaag de boel kunnen spuiten!
en schrik niet, er staat al zowat een geheel vliegtuig.

Voor het RLM Blauw heb ik Revell 56 gebruikt. De cockpit framing was aluminium volgens de instructie, dus dat heb ik dan ook met Revell 99 aangebracht, nadat al het schilderwerk droog was, ben ik het landingsgestel gaan plaatsen, dit zijn een stel pootjes uit de spare-box die eningzins aangepast zijn en op maat gemaakt zijn, zodat het geheel er een stuk beter uit ziet. De wieletjes komen ook uit het Korat setje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen doe ik het druk hebben met de 80ste verjaardag van m'n oma, dus dat wordt weinig brouwen, maar, maandag en dinsdag nog vrij, dus ik hoop dit kistje in die tijd wel af te kunnen bouwen!

tot den volgende update!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2009 12:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
Morgen doe ik het druk hebben met de 80ste verjaardag van m'n oma, dus dat wordt weinig brouwen, maar, maandag en dinsdag nog vrij, dus ik hoop dit kistje in die tijd wel af te kunnen bouwen!


Benijd je wel, jij krijgt hem al lekker af. Ik kan momenteel alleen nog toekijken en af en toe wat decals plakken op mijn FW190D.

Ik vind het grappig om ook eens een 108 langs te zien komen. In deze groepsbouw kom je weinig standaard tegen. Hoewel ik mijn BF109 binnen heb gekregen en die over een poosje ook zal presenteren.

Fijne verjaardag - 80 jaar, wat een leeftijd.

Groet,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2009 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hi Niels, gefeliciteerd met je oma's verjaardag.
Met je kleurkeuze ben ik het helaas niet helemaal eens. RLM 24 is volgens deze site toch een heel stuk donkerder.

Viva la República,

Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2009 23:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Hey Sjaak & Eelco

dank je met de felicitaties.

Het blauw lijkt op de foto door de flits een flink stuk lichter dan dat het daadwerkelijk is, ik denk dat het uieindelijk toch ook iets te licht is, maar niet zo licht als op de foto!

'k dank dat het nu een lastige klus wordt om het blauw verder te corrigeren! laten we het er maar op houden dat het blauw in de spaanse zon toch enigzins verkleurd is
:lol:

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2009 0:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Nielsdol schreef:
'k dank dat het nu een lastige klus wordt om het blauw verder te corrigeren!


Als je nou je potje blauwe verf pakt en je doet er wat druppels wit of licht grijs bij, en gaat dan wat vakken op de vleugels en body airbrushen, dan denk ik dat het inderdaad wat verkleurd uit gaat zien. Dit corrigeren moet je als uitdaging zien!!

Ik vind dat je wel een leuk ding neer zet. Schrok me wel de vinkent*ring toen ik dat aluminium cockpitglas zag.. Denkende: "Het zal toch niet...." En inderdaad. Het zal niet. :D

Je gaat als een speer Niels. dat met de 36 andere modellen waar je nog mee bezig bent. Ik stel me jullie huis voor op een standaard zaterdag avond. Niels met de hornets en de messerschmidt en Barbara die nog steeds met haar Storch bezig is (???) :D

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2009 8:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
't is wel een idee om er een beetje me te gaan post shaden, wel een gele uitdaging voor mij op zich, en ach, waarom ook niet denk ik dan!

onze zaterdag avond, is soms zo, totdat we richting de kroeg gaan, of elders de gezelligheid opzoeken ;)

Bar is momenteel met allerlei dingetjes bezig, maar dr Storch is al een tijdje af zie hier

gelukkig kan ik door m'n onregelmatige werk ook veel overdag doen, en het aantal modellen waar ik daadwerkelijk serieus mee bezig ben zijn er momenteel zo'n stuk of 8 a 9 en een stuk of 10 op de langere termijn.....

valt wel mee toch 8)

Vandaag ook weer vrij (lang leve de overuren) dus ik denk dat ik dat post-shaden eens ga proberen.....

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 0:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Nadat ik vanmiddag de hele middag zo'n beetje bezig was met opwarmen, nadat ik op 'n scootertje naar vliegveld Lelystad was gepuft, om eventueel een paar mustangs te aanschouwen, die zouden kunnen gaan vliegen.... helaas, het was er maar 1, Big Beautiful Doll bleef in engeland, en de Mustang van Verenigde Vleugels, als ik me niet vergis was nog net niet klaar.
Dus alleen de Damn Yankee zien vliegen vandaag :cry:
en echt goed foto weer was het ook niet (om u niet van alles te onthouden dan 1 off topic foto)
Afbeelding
'k moet zeggen.... 't blijft een gaaf geluid hoor, zo'n ding over zien komen

Back to topic

zo tegen de avond was ik een beetje opgewarmd, eindelijk, en kon ik decaltjes gaan plakken! (nadat ik uiteraard eerst een mooie glanslaag erop los had gelaten!

De vleugelroundels bleken volledig uit register :( lekker is dat, dus ik moest mijn superscale sheet plunderen. ook waren de nummers voor op de romp te groot, another downer..... maar daar had ik geen alternatieven voor, dus, dat moet maar zo.

het geheel staat er nu zo bij :
Afbeelding
Afbeelding

Onder minder fel licht, is het blauw ook gewoon mooier.
Ik heb besloten niets met post-shaden te doen verder. Ik laat er wel een wash op los morgen.

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Zo ziet het er een stuk mooier uit, het blijft altijd lastig om kleuren goed op een foto te krijgen!

Jammer van die decals trouwens... de nummers zijn inderdaad behoorlijk groter. Je gaat haast afvragen of ze dat zelf niet van te voren ff testen...

iig succes, 't wordt een leuk kistje! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement