Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: F16 Klaar!
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2009 22:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 sep, 2009 18:29 pm
Berichten: 20
toen ik eergisteren las van die modellen in de kruidvat ben ik meteen in de auto gesprongen :) de F14 vind ik niet zo mooi, de F15 heb ik nog een doos van dus heb ik de F16 maar genomen. wel een saaie uitvoering op de doos dus ik maak de wit/rode versie die in de handleiding staat. wel met enkele kleine aanpassingen. foto's zijn voor dinsdag want hij ligt nu bij een kameraad, we bouwen af en toe samen onze modellen ;)

volgende stap is de grote body schuren en een 3de laag geven want ik ben niet zo content van de 2de. de raketten en andere kleine onderdelen zijn al klaar maar kunnen nog niet gemonteerd worden. veel verder zal ik dus niet komen tot dinsdag. dan weet je al wat je kan verwachten op de foto's

ps: dit is mijn 3de model, na een 99% Ferrari 348 (laatste stap past voor geen hol), 90% Boeing 737 Sobelair (stickers nog en een motor, winglet)

Groeten, Michael


Laatst bijgewerkt door NineEleven op zo 11 okt, 2009 21:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb hetzelfde geval gebouwd. Ik vond dat er nog redelijk wat aangedaan moest worden om er een redelijk model van te maken. Toch heb ik hem in drie avondjes afgekregen. Succes en kom maar op met de foto's.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Ben benieuwd wat je er van gaat brouwen. Succes in ieder geval.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
't hoopje plastic, wat een F-16 moet gaan worden ligt bij nog te wachten op z'n laatste schuurbeurt, zit behoorlijk wat werk in,

Ik ben altijd wel benieuwd wat andere van een zelfde kit weten te maken, dus, iben ik ook benieuwd nnaar de foto's

good luck verder

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 21:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 sep, 2009 18:29 pm
Berichten: 20
verwacht er maar niet teveel van want hij word volledig met de penseel gemaakt. ik denk er nu net aan dat ik nog een kleine spuitbusje witte primer heb staan.. had ik dat gebruikt dan zat de witte kleur er een stuk beter op wat nu niet het geval is.

de kit is inderdaad van slordige kwaliteit, zodus heb ik de luchtinlaat zelf gemaakt uit die brok plastiek :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 19:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 sep, 2009 18:29 pm
Berichten: 20
de foto's zijn er dan toch geraakt maar ondertussen zijn we weer wat verder :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoals je ziet is de overgang rood/wit niet erg mooi en hoewel het niet stoort als je vanop een afstand kijkt wou ik toch een beter resultaat verkrijgen. dus dat werd schuren en afplakken. een nieuwe laag wit en rood en het resultaat is 8) enkel de bovenkant heb ik al aangepast dus de onderkant volgt nog. met wat lustig te verven heb ik wel die achtervleugels geraakt met mn penseel dus die mogen opnieuw een laagje wit ontvangen. uiteindelijk zit er overal een dikke laag verf op waardoor de panellines niet zo zichtbaar meer zijn :(

de bommen zijn ook allemaal klaar. die raketjes krijg ik echter niet gelijmt op hun standaard die onder de vleugel moet. deze zal ik dan waarschijnlijk eraf laten en gewoon de raketten op de hoek van de vleugel monteren samen met de 2 bommen onder de vleugel.

het landingsgestel is tijdens de werk ook nog afgebroken, gelukkig zonder schade en die monteer ik als laatste dan.

de cockpit is ook lichtjes dof geworden precies.

ik ga er wel trots op zijn als hij af is :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 19:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 sep, 2009 18:29 pm
Berichten: 20
die airbus is van mijn kameraad trouwens :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
zie nog een lijntje wit op de staart door het rode heen, Wanneer je de staart strak had afgeplakt kan je daar zeker wel wat meer van maken.
Verder zie ik nog wat flash op je uitlaatje zitten. Dit moet je r eigenlijk ook wel afhalen.
Verder is het leuk dat je niet voor een grijze viper kiest maar voor deze testbak (dat is het toch.. toch??)

verder in het algemeen over dit doosje van Revell, dus niet over dit verslag.

Wat is er met deze doos van Revell in vredesnaam mis met de neus... Dat ding loopt bij alle vipers die ik hier gezien heb zo ontzettend raar...
T is net of het een neus van een compleet andere kit is meegegeven

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Bekende Airbus ik heb hem hier ook in de kast staan, voor 2 derde klaar trouwens. Moet ik ook nog eens afmaken.

Je F16 ziet er voor zover al mooi uit trouwens.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Dat vraag ik me dus ook af, wat ik me dan ook afvraag is dat het volgensmij niet zo moeilijk is om de neus correct te maken al zie ik dat niemand doen..... ik denk dat je veel beter kunt dan je nu laat zien tenminste als ik dat grotere vliegtuig zie naas je F16 ziet dat er beter uit.

Grtz Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement