Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Andere poging en wel deze kit.
Geheel van resin en betere kwaliteid dan sram models, het enige wat er niet bij zit zijn de spandraatjes!

Afbeelding

Ben vandaag begonnen met het schoon maken van de onderdelen dus schuren en schuren passen enz.

Grtz Ron


Laatst bijgewerkt door Ron Kootje op ma 02 nov, 2009 17:42 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
hallo ron,

ik vind het nog steeds jammer dat je niet doorgaat met de albatros, maar, aan de andere kant is deze ''willow'' ook weer een erg mooie en unieke dubbeldekker in deze schaal!

wederom veel succes

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Succes met deze. Nu maar hopen dat deze wel naar zin gaat worden.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Wat een apart geval zeg. Ik hoop dat het je meer meezit als die meeuw. Succes

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Gister en vandaag een begin gemaakt met deze kit, ben zeer te spreken over de kwaliteit van deze kit het past goed en is allemaal recht!

Gister begonnen met het schoonmaken van de romp en vleugels na een tijdje schuren en gaatjes vullen met sec lijm ben ik gaan tekenen.
Een loodrechte lijm op wit papier gezet met daarop een haakse lijn voor de main wing en eentje voor de tail wing.
Vervolgens het geheel gefixeerd met kneedbaar gum en tijdelijk vast gelijmt met boekbinderslijm.
Na het controleren van de maten en of het geheel recht/haaks was vast gelijmd met thin CA.
Voor de staart heb ik een steuntje gemaakt van styreen zodat het mooi uitgelijnd op de romp komt.
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens de de laaste vleugel op de romp gelijmt enwel die haaks op de romp staat kan er ff niet op komen hoe die genoemd wordt.
Het stukje styreen op deze wing heb ik er ingelijmt omdat daar een gat zat vanwege een luchtbel door het gieten.. leek mij simpeler en sterker dan plamuur dit weer gelijk geschuurd met de rest.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag bezig gehouden met de drijvers van deze kist, allereerst wil ik zeggen dat de tekening wederom niet om over naar huis te schrijven is en ik er geen zak van snap zacht gezegt!
Twee onderdeeltjes spreken voor zich dus die heb ik er ook al op zitten maar als je kijkt naar de volgende foto moet er nog wat op :S
Afbeelding
De twee Ktjes boven aan zitten er dus tussen, heb wel het een en ander aangepast zoals de drager waar de skies aan komen te hangen eraf gesneden en met harder plastic vervangen tevens gaatjes van 1mm geboort in de skies voor meer steun waardoor het geheel veel steviger wordt!
Afbeelding
ook dit heb ik doormiddel van de skies met kneedgum op mijn werk mat vast te zetten. (met andere woorden gezorgt dat de bovenkant van de skies evenwijdig ten opzichte van de onder grond waren in mijn geval overal 18mm.)
Daarna was het meten kijken meten kijken enz dit ongeveer een uur lang, je zult je afvragen een uur ja pecies de Vtjes die ik er later weer op moest lijmen vielen welleens waardoor ik weer opnieuw kon beginnen :P
ook dit heb ik tijdelijk vast gezet met boekbinderslijm daarna weer met CA vast gezet.
1 steun was op zich niet moeilijk omdat die haaks op de skies moet komen maar de andere staat in een hoek dus ff wat meer werk van, zacht gezegt maar het is gelukt.
Daarna het aftekenen van de gaatjes waar het geheel later aan vast komt, er zaten al gaten in die heb ik dicht gemaakt met dikke CA en opnieuw uitgemeten waar ze werkelijk komen.
Afbeelding
Tot zover deze update ik ga nu mijn hoofd breken over het feit wat ik met de andere onderdelen aan moet dus fotos zijn welkom ;)

Nog een dryfit gedaan voor het gehele plaatje en dat ziet er zo uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was em weer suces allemaal met deze leuke groepsbouw :)

Grtz Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Zo, dat ziet er al goed uit. Zal wel een opleving zijn na de vorige, die niet wilde.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 1:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Helaas is mijn kennis van dit toestel heel erg klein (ik weet zeg maar dat het bestaan heeft :wink: ) dus met het drijver onderstel kan ik je helaas niet helpen, aan de andere kant, wederom mijn complimenten! dit ziet er tot op heden ook weer erg goed uit!, perfect uitgelijnd allemaal, erg handig zoals je dat allemaal gedaan hebt

-blijft ademloos volgen-

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Danku ik heb twee fotos weten te vinden met wat puzzelen komen we een heel eind denk ik.
Vanaav fotos van het resultaat hoop ik.

Grtz Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 16:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
'k ben benieuwd!

'k ken de versie overigens alleen maar als land-toestel en niet als drijvers-toestel.

Succes vandaag!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag om 5 uur begonnen met de skies....

Door het bekijken van 3 fotos en de tekening die bij de doos zat heb ik besloten om de struts in stukjes te snijden en vervolgens een heel klein gaatje erin te boren zodat er een stukje elecdraad in past was een behoorlijk gepriegel maar wel de moeite waard, omdat ik nu de struts beter kan vast lijmen op het toestel.
De twee middelste struts zijn gewoon heel zonder elecdraad aangezien dit wel enige stevigheid moet hebben.
Afbeelding
(PS sorry voor de slechte fotos maar mijn mobiel vindt dit wel heel klein)
Afbeelding
Dit bij alle resterende struts herhaald en het geheel inelkaar gezet met veel passen meten passen meten.....dat ziet er dan uiteindelijk na 2 uurtjes zo uit.
Afbeelding
Afbeelding
Het was heel veel kijken vergelijken met 3 pics die ik heb gevonden todat ik eindelijk erachter was hoe het inelkaar moest maar het is wel gelukt.
Op de laaste foto staat het geheel in de primer dat is de eerste laag geschuurd en nog een laag dit 3 keer herhaald. Reden hiervan is dat je in het resin heel veel kleine gaatjes heb die je pas ziet als je het een kleurtje geeft, maar het lijkt wel als je dan de boel dicht smeerd met CA en een schuurbeurt geeft je er weer nieuwe gaatjes in schuurd :shock: annyway de laaste laag primer zit er nu op en het ziet er naar uit dat het allemaal dicht is, morgen met daglicht nog een keer checken.
Daarna het geheel op de romp lijmen waar ik best tegen op keek wat achteraf onwijs meeviel alles paste pecies en gaatjes zaten op de goede plek.
Doordat er dus elecdraad in de struts zitten zijn ze nog beweegbaar dus heb ik eerst de twee midden struts aan de romp gelijmt vervolgens de andere struts naar hun juiste plek gebogen en vast gemaakt met een drupje CA.
Tot mijn verwondering toen dit allmaal gereed was en ik het model bekeek zat alles haaks recht en in het midden :shock: wat ik dus absolut niet had verwacht.. omdat er zoveel mis kon gaan.

Dan een overzicht van het totaal wat er nu gebouwd is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat dit tot nu toe een hele leuke kit is om te maken maar het is geen model wat je ff zo inelkaar rommeld.

Grtz Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement