Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 1:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Alrighto, ik ben van het weekend ook begonnen met mijn projectje!

Mijn eerste plan was om een soort onderzeeër te maken, maar dat gaat niet door. Waarom niet? Nou, omdat ik de laatste tijd weer aandacht begin te krijgen voor Maschinen Krieger (Ma.K.), en maar al te graag eens zelf een scratchbuild wil doen met dat thema.

Uiteraard moest er rekening gehouden worden met het groepsbouwthema, en al snel was ik er uit dat wat ik ook ging maken: De cockpit/cabine/whatever moest een losse bal worden met een groot glasoppervlak. Waarom? Omdat het zo cool staat bij de Camel. Hierdoor was ik tevens verplicht er een Mercenary voertuig van te maken, aangezien de Camel met de karakteristieke bol-cockpit dit ook is. Verder ben ik helemaal weg van de Lunadiver/Stingray... En ik wil graag ook zo'n mooie "staart" aan mijn model hebben.

Enfin, ik presenteer de prille beginselen van de Mosquito:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bedoeling is dat de halve kerstballen aan de onderkant pingpo.. eh, antigrav-ballen gaan bevatten. Verder is de matte bol vooral een placeholder. Ik heb nog zo'n bol die doorzichtig is, maar op deze manier krijg je een beter idee van de vorm.

Het geheel zal waarschijnlijk in schaal 1/35 zijn, of misschien 1/20 als ik een ventje van dat formaat in de cockpit kan krijgen. :)

Slachtoffers tot nu toe:
- 2 Acrylaatbollen
- Tot nu toe 1 pingpongbal
- 2 plastic lepels
- Computerspeakertje
- Dop van spuitbus
- 1/72 A10 vliegtuig
- 1/72 Ju-88
- 2 plastic kerstballen
- 1/25 Auburn Speedster auto


Laatst bijgewerkt door Vargen666 op za 07 feb, 2009 21:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 2:25 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
:shock: :D

Ziet er veelbelovend uit :D

Doet me een beetje denken aan de SDF 1 toen ie nog op Macross Island lag :D

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Leuk, nog een Ma.K. ! :lol:

Je kan ook een "wasbol" (je weet wel, zo'n ding voor in de wasmaschine) gebruiken, daar kan je vast wel een 1/20 figuur in kwijt, maar dan moet de rest ook een stuk groter. En je hebt een hoop maatstrepen om weg te polijsten. mmmm.... hou toch maar je eigen balletje, is beetje te veel werk anders denk ik :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 sep, 2008 19:20 pm
Berichten: 191
Woonplaats: krimpen
ik ben benieuwd, ik krijg steeds meer de kriebels om ook eens zo'm Ma.K te kopen :roll: :twisted:

_________________
"If electricity comes from electrons, then does morality comes from morons?" 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Mij doet het denken aan vliegspul wat in Ghost in the Shell zou kunnen voorkomen. Succes, ziet er nu al stoer uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
@ Bas >>> SDF-1, maar dan andersom? :) Ik kan me niet zo veel meer herinneren van Macross (of Robotech zoals het vroeger op Skychannel uitgezonden werd), maar even gegoogled.

@ Erwin >>> Wasbol, goede tip als basismateriaal! Voor de bol minder geschikt denk ik, wegens de punten die je al noemde. Maar ik heb nog wel wat grotere ballen liggen. Maar eerst maar even met deze bal proberen en een 1/20 figuur. Want eigenlijk wil ik hem wel erg graag 1/20 maken. Dan klopt het formaat van de antigrav-pingpongs ook gelijk weer.

@ Bop >>> Vooral doen! Gewoon beginnen met een AFS van Wave. Dingen kosten niet veel, en het is een mooie instap!

@ Plakko >>> Vliegspul GitS... Even googlen... Ah ja! Maar het is de bedoeling dat dit ding wel duidelijk Ma.K. gaat worden. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Dat zal ook wel gaan lukken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 15:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Vargen666 schreef:
@ Bas >>> SDF-1, maar dan andersom? :) Ik kan me niet zo veel meer herinneren van Macross (of Robotech zoals het vroeger op Skychannel uitgezonden werd), maar even gegoogled.


Yup yup :D

Afbeelding

Afbeelding

Super Dimensional Fortress Macross 1 of SDF 1 (Space Defence Force)

Robotech/Macross Afbeelding

:P
Heb alle series ^_^
Robotech deel 1-85 + films
Macross Plus
Macross Zero
Macross 7
Macross Frontier

:P

Als ik het geld heb......

YF-19 uit Macross Plus :P

Afbeelding

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Bedankt voor de plaatjes Bas, en nu weer snel on-topic voor we weer een pagina voor animé-geleuter krijgen! :P

Anyway, vandaag wil ik de antigrav-ballen aanpakken. Ik vind hem met die kerstballen te vlak aan de onderzijde. Hierdoor lijkt het meer een hovertank van de SDR (vijanden van de Merc's) dan een Merc voertuig. Hij moet meer rond blijven aan de onderkant, maar tegelijkertijd wel wat breden worden. Ik kan absoluut geen materiaal in huis vinden om dit te realiseren... Misschien dat ik maar heel veel plamuur moet gaan gebruiken in combi met plasticard en ballen om zelf iets fabriceren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 16:09 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt, 2008 13:11 pm
Berichten: 1007
Vargen666 schreef:
Bedankt voor de plaatjes Bas, en nu weer snel on-topic voor we weer een pagina voor animé-geleuter krijgen! :P

Anyway, vandaag wil ik de antigrav-ballen aanpakken. Ik vind hem met die kerstballen te vlak aan de onderzijde. Hierdoor lijkt het meer een hovertank van de SDR (vijanden van de Merc's) dan een Merc voertuig. Hij moet meer rond blijven aan de onderkant, maar tegelijkertijd wel wat breden worden. Ik kan absoluut geen materiaal in huis vinden om dit te realiseren... Misschien dat ik maar heel veel plamuur moet gaan gebruiken in combi met plasticard en ballen om zelf iets fabriceren.


Zoiets?

Afbeelding

_________________
BBT schreef:
hij's bruut. Superbruut. En ook nog bruut. :shock: Nouja, ik denk dat mijn punt duidelijk is :P


Citaat:
Historisch correct, m'n aars, als het er maar cool uitziet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement