Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2008 1:05 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
BBT doet een bus ;)

Onlangs (op de ESM) heb ik dan eindelijk eens een linertje gekocht. Jelle zat namelijk al een poos te zeuren of ik ook niet eens mij aan een linertje zou wagen, en ik zei altijd maar dat ik er ooit eentje bouw maar nog geen kit had, wel daar is afgelopen weekend verandering in gekomen.

De kit stamt uit 2004 en is van Revell. Deze som maakt dus normaal een uitstekend kitje, en een eerste blik in de doos bevestigt die idee ook. Weinig flash, mooie panellines, aardig gedetailleerd. Na verdere inspectie wel sinkmarks ontdekt op de kano's en 2 op de romp, ter hoogte van locatiepennetjes. Eerste dryfitjes leveren een mooie pasvorm.

Nu, foto's, vooral de doosinhoud want zoveel boeiends is er niet aan het begin van een SOOB linertje imo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkant snel met een kwastje gezwart, zie je achteraf toch maar bitter weinig van terug.
Afbeelding

Romphelften tegen elkaar. Achteraf bleek dat de boel toch nog wat verschoven was wat dus overbodig schuurwerk meebracht :?
Afbeelding

Vleugelwerk...
Afbeelding

En de naad op de rug/buik is al geschuurd.
Afbeelding

't is wel een grappig dingetje, helemaal anders dan wat ik normaal bouw. Maar best geinig ;)
Ik ga voor de British Airways kleuren, vind de vlag op de staart zo gaaf :P

Meer volgt...

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2008 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Haha grappig om jou eens een liner te zien bouwen! :lol: Maar dat gaat helemaal goed komen zo te zien. Als je vragen hebt over de kit, stel ze gerust want deze kit kan ik nu onderhand wel met ogen dicht bouwen.. :roll: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2008 20:11 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ja, ik vind't best ook wel grappig :lol:
Vragen post ik eventueel wel, maar met Jelle en jij hier, zal dat wel geen problemen opleveren :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2008 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Wij loodsen je wel door het Leed dat Airliners Heet :mrgreen:

Go Sergei! Go Sergei! Goooooo Sergei!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2008 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Wij loodsen je wel door het Leed dat Airliners Heet :mrgreen:


Ach, dat valt best mee bij deze kit. Gisteren heb ik bij de "lange Jan" uit deze serie van Airbussen de IAE V2500 motoren eronder geplakt en daar ben ik het eerste pasprobleem van deze kits tegen gekomen. Dus daar zal jij ook wel last van krijgen, aangezien die motoren ook onder de BA A319's hangen. Maar met een beetje verdunde plamuur is dat zo opgelost. Overigens is er van XtraColor een potje blauwe verf voor de buik van de British Airways vliegtuigen. Dat kan je eventueel wat ellende besparen met het mengrn van verf. En o ja, vergeet de kleine canoes onder de vleugel niet weg te halen bij de A319, want die zitten alleen onder de A321. Revell heeft namelijk voor de hele A320 alle onderdelen hetzelfde gehouden, behalve de romp. En ook kloppen de flaps niet. Alleen de A321 heeft er drie dus die naad moet je opvullen.

Zo genoeg gezwamd denk ik. Succes ermee!

groet, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 okt, 2008 22:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
De kleine kano's had ik al gehoord van Jelle en dat schijnt ook in de handleiding te staan, de naad wist ik nog niet, bedankt voor de tip!

En tjah, het is wat meer rechttoe rechtaan dan met militaire toestellen :)
't gaat vooral vlotter :lol:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2008 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
BBT schreef:
En tjah, het is wat meer rechttoe rechtaan dan met militaire toestellen :)
't gaat vooral vlotter :lol:


Ach, ik krijg het voor elkaar om er rustig een half jaar over te doen hoor! Nu heb ik me nooi t echt verdiept in alle after market spullen voor militaire kisten, maar ik denk dat als je wil, je ook van een burgerluchtvaartkist een heel project kan maken. Dus wat minder rechttoe rechtaan.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 okt, 2008 2:45 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Zeker, kan je met elke kit. Maar wat ik bedoel, deze bouw ik gewoon uit de doos, wat ik anders zelden doe. Overigens nog geen vooruitgang geboekt :?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2009 1:40 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Tijd om deze weer eens van onderaan de tweede pagina, naar bovenaan de eerste pagina te schoppen ;)

Ik heb lang niets kunnen doen wegens al mijn airbrushwerk hoopte op, maar nu heb ik een compressor op kot en kan ik daar dus lekker spuiten.

Ondertussen zitten er vier spuitsessies op, en is het eindelijk eens de moeite wat te tonen.

Na de eerste spuitsessie was dit het resultaat (er is wel al op geschuurd op de foto's)
Afbeelding

Zoals je dus kunt zien is de lak helemaal niet dekkend, veel zakkers, en ophopingen. Mijn verf was vrij ver verdund, ik spuit namelijk heel dun. En wit dekt voor geen meter (net zoals geel) met als gevolg dat ik mijn geduld verloor...

Uiteindelijk viel de schade nog wel mee :)
Afbeelding

Van de tweede ronde heb ik geen foto's, maar dat was een gevalletje zoals hierboven, weer wat té dun en ongeduldig.

De derde rond was dan vorige zondag, op de Artevelde Challenge, daar kon ik een deel spuiten. Mooi geduldig met iets dunnere verf laagjes opgebouwd, helaas veel beweging en dus stofjes in de lak. Dus heb ik die vanavond maar weer wat opgeschuurd, de stofjes eruit geschuurd en weer mooi ontvet, om weer te gaan spuiten. De volledige romp is nu bijna klaar, echter moeten er weer wat stofjes weggewerkt worden. Het gebrek aan een spuitcabine toont nu toch wel zijn nadelen :(

Maar qua dekking en kwaliteit van het spuitwerk ben ik redelijk tevreden:
Afbeelding

Afbeelding

Later meer :)

Sergei

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2009 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Dat wit heb je er uiteindelijk toch heel mooi op gekregen! Ik weet dat het een k*tkleur is om mooi dekkend te krijgen en ook nog eens mooi glad, dus voor een militaire luchtvaart bouwer mag je hier zeker trots op zijn. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement