Beste John.
Je hebt waarschijnlijk eerdere tips een klein beetje genegeerd?
.
Dit is het werk van,waarschijnlijk,een keer weatheren?.
Let op,alles wat ik je nu schrijf is louter bedoeld als opbouwende kritiek.In de hoop dat je mijn schrijfwijze niet gaat verkeerd begrijpen.Daarom ook ons forum,om van elkaar te leren.
Welnu,je hebt(zeker naar mijn smaak)teveel geweatherd.Gelukkig geef je dat zelf ook al aan.
Als ik kijk(als voorbeeld)naar het ankerkluis.Daar zit nooit zo een grote roest plaats.Het anker slijt langs de platen,omhoog en omlaag.
En dus zal de verwering zich ook daar op moeten concentreren.
Dus slijtage sporen en roest die de ankerlijnen volgen,als je mij begrijpt.
Ook de ventielen en ontluchtings openingen zijn in principe teveel geweatherd,zeker met roest.
Je zou het kunnen herstellen,mits je geverfd hebt met enamel verf.Dan kun je dit verminderen met een schone,ietwat stugge(liefst ook platte)kwast.Doop deze kwast in schone wasbenzine,en trek sporen van (let op)boven naar beneden,niet andersom.En dan laat je de uitlopers van de mix van wasbenzine en roest uitlopen tot aan de waterlijn,of tot een stukje beneden de ventielen.Niet verder.Dep de sporen dan droog(aan het einde van de uitlopers)met een stukje keukenpapier/rol.
Blijf dit herhalen(niet ineens)totdat de roest bijna weg is.Je zult zien,dat als het eenmaal opgedroogd is,er genoeg achterblijft.
En dat is dan meer als genoeg.Je kunt als referentie eventueel kijken naar de VII C van mijn scratchproject.
Wacht hier niet lang mee,als de verf eenmaal langer als een dag of twee heeft gedroogd,gaat deze werkwijze bijna niet meer,dan zijn alle oplosmiddelen in de enamelverf eruit,en zijn er alleen nog de pigmenten aanwezig.....en dan gaat het al bijna niet meer goed.
Daarom ook dat ik altijd zeg,dat je nooit en een keer moet weatheren,dan voorkom je"overdone".
Beter een hele week stukje voor stukje doen dus..
Ron.