Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 260 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2008 19:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
montytje schreef:
Jou kennende wordt het weer een prachtig vervuilde fiets :D (Wat een prachtige vitrinekast moet jij wel niet hebben :D )
De Zundapp en Liberator zagen er geweldig uit, dus ik verwacht weer een prachtmodel van jou hand.
Veel succes ermee en laat het een juweeltje worden :!:

gegroet


Dank je wel,

het vitrinekastje staat ondertussen vol dus ik zal voor deze een ander plekje moeten vinden :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2008 19:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Hoi Karel. Ik ben even een tijdje ofline geweest, en heb jou oproep dus helaas gemist. Sorry daarvoor. Ik denk dat je qua schaal echt op de goede weg bent. En dat je daarvoor niet teveel anders zou moeten doen. Wil je de volgende keer losse spaken dan zul je die voor dit doeleind kunnen maken uit messingdraad. Deze zorgen dat ze goed recht is. En dan in stukje knippen. De wielhelften in elkaar zetten en de oude spaker er tussen uit knippen. Dan gaatjes boren waar de spaak moet komen in zowel velg als de naaf. Dan moet je bij de naaf wel de spaken ook weg schuren. Dan staat verder bij de amstel een uitleg over het spaken.

Die tyraps zitten niet voor het verliezen van de spaken. Dat gebeur niet zo snel. Die nippels worden met een speciale lijm vast gezet zodat ze niet los trillen. De tyraps zitten daar om wriving tegen te gaan op de spaakplaats. Dit omdat er grote kracht onstraat bij de spaken en zij daardoor langs elkaar schuren. Dit is maar een 10e mm maar voor de gelovige niet goed. Het is en blijft een fabel. Het is echt niet nodig. Als een spaak breekt is dat bij de kop. En nooit ergens anders. :wink:

Verder ik blijf je volgen. Je maakt er vast weer iets moois van.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2008 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
modelengeneer schreef:
Hoi Karel. Ik ben even een tijdje ofline geweest, en heb jou oproep dus helaas gemist. Sorry daarvoor. Ik denk dat je qua schaal echt op de goede weg bent. En dat je daarvoor niet teveel anders zou moeten doen. Wil je de volgende keer losse spaken dan zul je die voor dit doeleind kunnen maken uit messingdraad. Deze zorgen dat ze goed recht is. En dan in stukje knippen. De wielhelften in elkaar zetten en de oude spaker er tussen uit knippen. Dan gaatjes boren waar de spaak moet komen in zowel velg als de naaf. Dan moet je bij de naaf wel de spaken ook weg schuren. Dan staat verder bij de amstel een uitleg over het spaken.

Die tyraps zitten niet voor het verliezen van de spaken. Dat gebeur niet zo snel. Die nippels worden met een speciale lijm vast gezet zodat ze niet los trillen. De tyraps zitten daar om wriving tegen te gaan op de spaakplaats. Dit omdat er grote kracht onstraat bij de spaken en zij daardoor langs elkaar schuren. Dit is maar een 10e mm maar voor de gelovige niet goed. Het is en blijft een fabel. Het is echt niet nodig. Als een spaak breekt is dat bij de kop. En nooit ergens anders. :wink:

Verder ik blijf je volgen. Je maakt er vast weer iets moois van.


Aha, das verhaal over die spaken is interessant om te horen.
Tijdens mijn offroad trip in Zuid-Afrika ben ik een spaak kwijtgeraakt dus vandaar dat ik dacht dat ze daarvoor waren :wink:

Ik had inderdaad messingdraad gevonden dat dun genoeg was om spaken van te maken, maar had toch besloten om de bestaande spaken maar op de juiste dikte te maken.
Mischien dat ik het bij een volgend project alsnog doe :)

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2008 23:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 12:42 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Leeuwarden
Het ziet er toch wel net even iets gelikter uit met de dunnere spaken.
Mooi gedaan. Volgens mij wel weer een vreselijk geduld klusje, als je niet per ongeluk een spaak wilt doorsnijden...

Misschien dat ik dat bij een volgend project ook maar eens moet proberen.

Grappig om ook even te zien hoe een met bleek ontchroomd onderdeeltje eruit ziet. Als ik het eraf krap komt er een wit laagje tevoorschijn, maar dit lijkt grijs...
Ben benieuwd wat de ovenreiniger gaat doen. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2008 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Twizzel schreef:
Het ziet er toch wel net even iets gelikter uit met de dunnere spaken.
Mooi gedaan. Volgens mij wel weer een vreselijk geduld klusje, als je niet per ongeluk een spaak wilt doorsnijden...

Misschien dat ik dat bij een volgend project ook maar eens moet proberen.

Grappig om ook even te zien hoe een met bleek ontchroomd onderdeeltje eruit ziet. Als ik het eraf krap komt er een wit laagje tevoorschijn, maar dit lijkt grijs...
Ben benieuwd wat de ovenreiniger gaat doen. :D


Het grijs wat je ziet is gewoon de kleur van het plastic, bij jou hebben ze dus wit plastic als basis gebruikt :wink:
De bleek (of ovenreiniger) tast het plastic niet aan, het verwijderd alleen het chroomlaagje waardoor de originele kleur van het plastic weer tevoorschijn komt.

De velgen heb ik ondertussen afgekregen vanavond, morgen even spuiten :)

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul, 2008 20:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 12:42 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Leeuwarden
FoxbaT schreef:
Het grijs wat je ziet is gewoon de kleur van het plastic, bij jou hebben ze dus wit plastic als basis gebruikt :wink:
De bleek (of ovenreiniger) tast het plastic niet aan, het verwijderd alleen het chroomlaagje waardoor de originele kleur van het plastic weer tevoorschijn komt.

Karel


Figures... :)

Ik heb ondertussen de cilinderdoppen in de ovenreiniger gezet. Je hoort nog hoe het bevalt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 dec, 2008 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Eindelijk weer eens wat te melden op dit topic; de winter is nu echt aangebroken, en het hobbykamertje is vanavond helemaal opgeruimd, ik kon er nauwelijks meer lopen...
Buiten dat ik mijn 1 op 1 rallymotor deze winter een (hele) grote beurt moet geven wat wel een flinke klus wordt, zal ik tussendoor ook met de BMW verder gaan.
Verwacht dus geen dagelijkse updates, maar binnen een maand of twee moet ie toch wel een heel eind af zijn.

Tot spoedig,

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 dec, 2008 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Zo Karel,

Ik begon me al af te vragen wanneer zal die nou is beginnen met de GS. :lol:

Dit wordt weer ouderwets genieten,welkom terug. :wink:

Groeten,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 dec, 2008 8:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen Karel.

Ik heb bewondering voor het uithoudingsvermogen wat je laat zien. Pak 'm beet 20 spaken per helft is 80 totaal en dan afschrapen :!: .

Het ziet er overigens wel een stuk beter uit. Laat ons maar weer eens huiveren en bewonderen. Succes met de bouw.


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2009 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Karel,

Hoe gaat het met de Boxert? Ben je nog steeds met je 1:1 model aan de slag?

Ja ik vind het hier zo stil op het motor subforum :cry:
Maar dat ligt niet alleen aan jou hoor :wink: De Harley van mij ligt ook stil. Ik moet gaan airbrushen en daar heb ik eigenlijk geen zin in :oops:


Groeten,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 260 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement