Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 18:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2008 12:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ja,een nadeel is het niet :P .

Mijn eerste uboot was ook de VIC van revell.Eens een Uboot gebouwd en je blijft ermee bezig :roll: ...werkt verslavend.Ik ben ermee besmet helaas.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Laatst bijgewerkt door homeghost op ma 31 maart, 2008 20:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2008 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
jongens !!
even een kleine vingerwijzing. Zo uit het hoofdje, zonder mijn boeken er op na te slaan)

Wolfpack is een aanvalstechniek door "Donitz" uitgevonden en dat heeft helemaal geen verba,nd met een type duikboot.
Zowal een vii-B als een vII-C of een VIIC/41 of een XI of een XXI of XXIII konden deel uitmaken van een wolfpack.

Een VIIC/41 is een verbeterde versie van de VII-B met een iets dikkere drukhuid en kon bijgevolg dieper duiken.
Toren opbouw met wintergarden is niet noodzakelijk verbonden aan een VII-C . dan kon ook op een VII-B of op een VIIC/41 of een VII-D of een VII-F zijn.

hangt enkel af van het tijdstip dat je de boot uitbeeld. 1943 of 1944 of 1945 !!

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2008 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
:oops: ..Beagle heeft gelijk.Wolfpack is inderdaad een strategie.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2008 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dat was mij wel bekend. Ik zit vandaag de dag redelijk in de materie.
Mede door dit forum en mede door het spel Silent Hunter III met GWX upgrade. Dit spel is een absolute must voor de U-boot fan. Ik durf te wedden dat ook Beagle dit mooi zal vinden en dat hij met zijn geduldtot de beste zal behoren.

Maar het gaat mij in dit geval om de modelbouwdoos van Revell. In de VIIC/41 doos zitten alle benodigdheden om de U-995 in Laboe te maken.
Met de Wolfpackdoos wordt het onnodig scratswerk

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 maart, 2008 22:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 01 feb, 2008 21:59 pm
Berichten: 186
Woonplaats: Minderhout (Belgie)
Verslavend...ja..... zou die versie ook wel willen brouwen.
Waar is die boot tentoon gesteld?
Had dat al gevraagd maar zat opt verkeerde onderwerp :oops: ,
Buellist moet beter kijken als tie bijna een week gemist heeft :oops: .

Ga dit in elk geval met belangstelling volgen.

Grtz John

_________________
Soms zit 't mee.....en soms.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2008 5:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 jan, 2006 18:02 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Gent
Beagle, de VIIC/41 is een verbeterde versie van de VIIC, niet van de B, die een wat korter, en minder geavanceerd was.
De VIIC/41 had inderdaad een dikkere huid, dit was mogelijk door ongeveer 11 ton gewicht te besparen op elektronica en elektrische apparatuur. Ook had de VIIC/41 een iets aangepaste boeg (een 'Atlantische' boeg). En hoewel de toren niet afhankelijk is van het type, is de U995 wel degelijk een VIIC/41, met snorkel, andere deklayout, extra wintergarden etc. Het enige wat ik duidelijk wou maken, is dat je met Revell bouwdoos 05045 zonder te veel te moeten scratchen U995 kunt maken, ongeacht de periode. Sorry als ik onduidelijk was in mijn eerdere post!

Groetjes, Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 apr, 2008 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 maart, 2008 13:59 pm
Berichten: 9
Het leeft toch een project zoals het bouwen van een model-duikboot. Met jullie kennis van zaken gaat het zeker lukken. Zlef ben ik flink bezig met achtergronden en informatie over van alles en nog wat.

@ =Seboo, mijn gedachte is er over gegaan en ik ben toch van plan 2 van deze boten op de plank te hebben. Allereerst mij reeds bestelde en onderweg zijnde schipe bouwen. Hierbij goed mijn ogen de kost geven en uiteindelijk toch die versie aanschaffen en de tentoongestelde u boot te maken.\

Ben in de tussentijd mijn M10 tankdestroyer aan het verweren en washen om hem uiteindelijk in een dio te zetten. Ik ga proberen wat fotos erop te zetten. K zal hier een onderwerp van aan maken.



Ik hou jullie op de hoogte :D

Jerry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 apr, 2008 3:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ben je er al uit welk nummer je gaat brouwen?
Zelf heb ik voor de U-552 vroege versie, dus met zwaart en baard, gekozen vanwege zijn historische succesen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: u 552
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 maart, 2008 13:59 pm
Berichten: 9
Ik heb de kit reeds binnen. Na bestudering van de doos en inhoud, is mijn oog gevallen op de vroege versie van de u 552. Het is denk ik de mooiste die je met deze kit kan maken.

Verder heb ik me flink laten bij spijkeren over de u 552. Wel jammer dat ik geen goeie foto van de torpedo luiken kan begaan. Heb wel al besloten deze in "open "toestand weer te geven en dan zo een beeld te geven van de binnenkant. Hoestie bij jou gelukt Seboo??

Snel foto's

jerry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: u 552
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2008 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Westbaymooser schreef:
.
Verder heb ik me flink laten bij spijkeren over de u 552. Wel jammer dat ik geen goeie foto van de torpedo luiken kan begaan. Heb wel al besloten deze in "open "toestand weer te geven en dan zo een beeld te geven van de binnenkant. Hoestie bij jou gelukt Seboo??

Snel foto's

jerry


Hier gaat ie erg lekker. Het is een mooie kitomte bouwen. Ik heb slechts twee torpedoluiken op staan. Ik heb dit gedaan omdat ik ze toch open wilde, maar zoals in Homeghost zijn topic is te zien, moet je de binnenkant afdichten om inkijk te voorkomen. Zo heb ik er ook geen last van, maar dat van Ron is een hele mooie oplossing.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement