Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 maart, 2008 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hoi Bert,
Fantastisch dat bekabelen, veel priegelwerk lijkt me.
Ik bedenk me wel 2x voordat ik dat ga doen.
Boor je eerst kleine gaatjes en dan het koperdraadje erin lijmen?
En hoe doe je dat met het interieur, aanpassen naar de foto, lijkt me vee werk.
Wat mij zaterdag in Jabbeke iemand wist te vertellen en bij nadere beschouwing van de foto's ook klopt: je truck staat stil in de versnelling :wink:

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 9:15 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Marker schreef:
ondanks je tegenslagen, vind ik dat het mooi lukt. En vind je eigenlijk niet dat het bijwerken en bijdetailleren juist part of the job is? En ik vind dat meestal nog wel leuk om te doen. Juist in het bijwerken en bijdetaileren kun je een heleboel creativiteit kwijt.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als het gedurende het project (te) vaak voorkomt dat de lol er wel een beetje afgaat.


Ik vindt het inderdaad niet erg om wat "verkeerde" onderdelen bij te moeten werken, en wat details toe te voegen. Ik had alleen in deze bouwdoos eigenlijk iets minder fouten verwacht, en had dus gehoopt er wat makkelijker doorheen te hobbelen, fout gedacht dus :P . Het lijkt me wel leuk om met brouwersdag weer eens met een heel nieuw model te staan, maar de tijd wordt krap op deze manier. Zo kwam ik er gisteren achter dat zelfs in de Ster van deze mercedes een gietput zit, dat is ook al zo'n makkelijke plek om bij te werken, en dan vooral te schuren :?
Toch blijf ik vol goede moed doorgaan hoor, het houdt me toch van de straat af 8) .

@ingzagers: Het bekabelen heb ik met liters ( :lol: ) secondenlijm gedaan. Sommige kabeltjes zijn zo dun in doorsnede, dat ik hier geen boortje voor heb. Het is dus echt een gedultwerkje geweest om de kabel vast te houden totdat de secondenlijm z'n werk goed gedaan heeft (en dat duurde vaak langer als een seconde :P ), het grootste gedeelte is echter achter de rug, en de paintjob zal uitwijzen of het aanbrengen van de bekabeling het chassis wat realistischer maakt.

En die versnelling, nu je het zegt.... :oops: , er zal ook eens iets goeds staan in de bouwbeschrijving van deze truck, naast dat het interieur ook niet van de SK is, geven ze de stand van de versnelling ook al verkeerd aan, ik ben blij dat het geen echte vrachtwagen is, maar slechts eentje van plastic :lol: .

Nog bedankt voor jullie complimenten trouwens :wink: .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 22:55 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Door een miskoop een tijdje geleden op marktplaats ben ik in het bezit gekomen van een halve SK Mercedes met nieuwe grill :evil: .



Om dan van het negatieve het positieve te maken heb ik die grill hier eens bijgenomen. Ik vind namelijk de SK net iets mooier met de nieuwe grill met brede lamellen.

Afbeelding
De oude Sk, met dus oude grill.

Afbeelding
De oude SK met nieuwe grill. Ziet er mijns inziens toch iets beter uit. Ook de windgeleidertjes aan de zijkanten heb ik, dus in dit geval zal ik er een nieuwe versie SK van maken.




En toen had ik op het Wetringer forum weer wat leuks gelezen, en dat wil Bertje natuurlijk ook eens uitproberen.
Ik ben dus bij moeder de vrouw de keukenkastjes ingedoken, en daar vond ik een:

Afbeelding
Spons. In die spons ben ik maar eens wat stukjes gaan knippen, en daar schijn je leuke dingen mee te kunnen doen.

Afbeelding
Aan de grote happen te zien die eruit zijn genomen kun je wel een stukje vooruit met zo'n spons :P .

Het slachtoffer in dit geval zijn de bedden van de SK. Omdat deze naderhand toch niet meer zo zichtbaar zijn, heb ik besloten om hier met verf eens flink op te gaan.............sponsen ja.

Afbeelding
Het bovenbed voorzien van een lichte kleur (de ervaring leert nu al dat de basis kleur beter donker kan zijn......)

Afbeelding
En de eerste keer sponsen was eigenlijk een ramp ingevalvandus. Maar omdat het effect "leuker" schijnt te zijn met meerdere kleuren gaat Bertje (die totaal geen gevoel voor verantwoord kleurgebruik heeft) de bedden nog verder verpesten met esthetisch niet verantwoorde kleuren.....

Afbeelding
Niet schrikken van de slechte afwerking van het gehele interieur, dit is inmiddels (op de volgende foto's ook al beter te zien) bijgewerkt.


En toen ging Robbie los, en werden alle verfpotjes aangerukt die er maar te vinden waren in huize Bert:


Afbeelding
Afbeelding
Juist, als ik nu ook nog een leuk gevoel voor kleuren had gehad, dan had dit er vast een stuk aantrekkelijker uitgezien. Helaas ontbreekt mij dat gevoel, en ondanks dat de kleurencombinatie er dus niet uitziet is de test voor mij toch geslaagd.

Hoe moet je dan zo'n stukje spons vasthouden?
Men neme een pincet.....:

Afbeelding
........Die er op de foto toch al vlug uitziet als een heggeschaar.

Die pincet (met sponsje natuurlijk) doop je even in de beoogde verfkleurpot, en daarna druk je het sponsje eerst op papier even uit, totdat er bijna geen verf meer achter blijft.
Vervolgens ga je heel zuinig, en zonder veel kracht uit te oefenen het sponsje op de beoogde plaats "drukken". Geen verfbeweging maken, gewoon stempelen:

Afbeelding
Afbeelding
Op bovenstaande foto, van het bovenbed uit de SK is te zien dat ik eigenlijk nog te veel verf aan het sponsje had zitten, het is echt een kwestie van even oefenen.
Nogmaals, met een leukere kleurencombinatie als wat ik heb gebruikt, en met een beetje oefening, zijn hier heel leuke stofmotieven mee te maken, die van mij dus even buiten beschouwing gelaten :D .



Daarna viel mij op dat de achternaaf van Italeri meer doorsnede heeft als die van Revell. De detailering kwam bij de Revell naaf ook iets beter uit. Dus de naven uit de Revell doos genomen, en die van de Italeri doos gelaten voor wat ze waren.

Afbeelding
Links op de foto de Revell naaf, Rechts op de foto de Italeri naaf. Het moge duidelijk zijn dat ik voor de Revell naaf gekozen heb.

Afbeelding
De spatborden zitten nog los, maar zo begint er steeds meer vorm in het plaatje te komen.

Afbeelding
Zij-aanzicht dryfit.


En even het interieur erop gezet voor een vrij nutteloze, maar vaak o-zo-leuke (hahaha :evil: ) dryfit:
Afbeelding


Tot zover dit intermezzo, nu weer aan het brouwen slaan.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Bert

Zeker het Topic van een reisbus aan het volgen op het Wetringer Forum :wink: , wat kan die man leuke spulletjes maken.
Voor de eerste keer vind ik jou bedden ook niet slecht.
En wat betreft de keuze van de gril ben ik het helemaal met je eens.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 23:40 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Leuk topic he? Die reisbus :P . Sowieso zitten er op het Wetringer wat brouwers die een leuke kijk op de vrachtwagenmodelbouw hebben, dus ik lees er regelmatig een stukkie mee ja......en wanneer er iets bruikbaars is, dan maakt Bert daar dankbaar gebruik van :P .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 maart, 2008 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Hey Bert
De keuze van de gril ben ik het helemaal mee eens.
Tijdens het lezen van de brouwers topics kijk
m'n vrouw ook wel eens mee en is verbaasd
wat mannen (zoals wij) kunnen met een stukje
plastic en dergelijke.
Zo zag ze ook jou bed en was zeer gecharmeerd
daarvan en zei dat die chauffeur best lekker zal slapen
in dat bed.
Ik moet toegeven dat ik het met haar eens bent.
Best een stukje creativiteit wat je hier laat zien best
apart en het is net echt zo.
Met die velgen sluit ik me helemaal bij je aan,die revell
velgen zijn inderdaad realistiser.
Het ziet er allemaal zeer strak uit.
Gr,Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 maart, 2008 8:38 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Howwwww daar staat ineens een MB chassis.... Leuk dat het wat begint te worden Bert, wat de bedden betreft vind ik de kleurkeuze helemaal niet slecht.
Ik heb met jouw update gelijk weer een verschil geleerd in MB land, nooit geweten dat de grille anders was, je heb in ieder geval een goede keuze gemaakt.

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 maart, 2008 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Dat met dat sponsje is een mooi eigengereid gebruik van huishoudeljk materiaal! :lol:
Dit soort effectieve en goekope trucjes zijn een spekje naar mijn bekje. Dit lijkt me al een goed begin voor een alternatief van de dure Tamiya-weatheringsetje! :P

Ik ben trouwens niet met je eens dat het bed er niet uitziet, je bent gewoon een stapje vergeten: een lichte wash om de kleuren in elkaar te laten overvloeien. :wink:
En ik ga snel eens op zoek naar die bus!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 18:49 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Easy rider schreef:
je bent gewoon een stapje vergeten: een lichte wash om de kleuren in elkaar te laten overvloeien.


Done, thanks voor de tip.


De cabine heb ik als test even handmatig met plakband aan elkaar geplakt. Dit omdat de cabine delen feitelijk om het interieur heen "geplakt" moeten worden, in plaats van dat het interieur naderhand in de cabine kan worden geschoven.
Mijn plan is dus om nu de cabine zonder achterwand van kleur te voorzien, dan het interieur erinzetten samen met de achterwand.

Afbeelding
Afbeelding


Maar dan moeten er wel eerst zowel links als rechts de nodige "sinkholes" geplamuurd en weggeschuurd worden van de cabine :evil: :

Afbeelding
Afbeelding
Dit brengt de plamuurstand voor dit model op 3 kilo totnogtoe......


Vervolgens de stoelen onder handen genomen:

Afbeelding
Witte stipjes, en stipjes trekken stipjes aan dus.......:

Afbeelding
Afbeelding
.................Voor je het in de gaten hebt zitten alle stoelen onder de stipjes :?


Daarna zowel over de stoelen als de bedden een lichte wash gedaan om het geheel vloeiender te maken, en alles weer even geprepareerd voor een dryfit:

Afbeelding
Afbeelding

En netjes voor tijdschriften en dergelijke aangebracht bij het onderste bed:

Afbeelding
Zowel bij het hoofdeinde als in de lengte richting van het bed...


Vervolgens de bekabeling bij het vooras aangepakt:

Afbeelding
Afbeelding
Ook dit is bijna klaar, dus het chassis is bijna in orde voor de grondverf en daarna de overige kleuren.

Zo, dawasumweer, nog even en de onderdelen vallen als vanzelf in elkaar, geloof ik :D .


Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Netjes! Ik dacht eerst even dat je decals op de stoelen had gedaan. Het ziet er prima uit. En die gaten in de cabine, ik heb ook nog enige Mercedessen liggen van dat type en ook die hebben dat.
Produktiefoutje dus.

De voorzijde en zijpanelen van de cabine zou ik zeker alvast aan elkaar lijmen. En het dak ook alvast. Ik weet niet of het bij jou ook zo is maar de voorkant is zo scheef als wat. Dat krijg je achteraf nooit netjes aan elkaar gelijmd als je alle delen naderhand pas vastlijmd. En zonder achterwand moet het zeker wel lukken want zo heb ik het ook altijd gedaan bij die Mercedes...

Succes verder.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement