Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column februari 2008
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 22:08 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
De meubels in de kamer zijn van een soort kersenhout, heel rustgevend, een zachte roodbruine kleur. De enigszins verduisterde kamer versterkt deze kalmerende uitstraling. De fauteuil van lichtbruin leder heeft een heerlijke zit. Dat ik deze nog niet op mijn hobbykamer heb staan, zo kan ik nog heerlijker wegdromen van al die modelbrouw projecten die op mij staan te wachten.

Op dit moment zit het echter heerlijk, en ik laat mijn gedachten een voor een op een wolkje ver van mij wegdrijven. Zoals elke modelbouwer heb ik ook blinde vlekken in mijn verzameling, bouwdozen die ik graag zou willen hebben, maar die toch ook weer te ver buiten mijn bereik blijven. Ik begin me lichtelijk te irriteren dat telkens weer zo’n ontbrekende bouwdoos in mijn gedachten opborrelt, en dat ik deze steeds weer op een wolkje moet plaatsen om deze weer uit mijn gedachten te krijgen. Plotseling slaat de kamerdeur dicht, en bevind ik me weer in de realiteit, in het hier en nu.

“Goedemiddag, meneer Bert” spreekt een wat oudere net in het kostuum zittende man mij toe. “Zegt u maar Robert, Bert is…..eh…..tja….hoe zal ik het formuleren…..een soort van alter ego van me, zeg maar een gemoedstoestand die anders is als mijn andere gemoedstoestanden”.
“Zeg, u kwam hier toch omdat uw huisarts u door had verwezen in verband met een onweerstaanbare koopdrang van modelbouw paketten, in combinatie met al het lichamelijke ongemak dat deze drang met zich meebrengt? Ik zie in uw dossier in ieder geval niks staan van stemmetjes of gespleten persoonlijkheden”.

“Ja, u noemt het nou wel stemmetjes en zo, maar voor mij is het een manier om de hobby dragelijk te houden, weet U, je kunt zo’n bouwpakket op twee, of misschien nog wel meerdere manieren bouwen. Het is mogelijk om zoiets rechtstreeks uit de doos te bouwen, maar je kunt ook een stapje verder gaan, en het precies naar zijn grote voorbeeld nabouwen.
Zo zit het met Bert en Robert ook, Bert bouwt gewoon casual, zonder zorgen. Robert duikt het liefste helemaal erin, hij gaat ervoor.”

“Het klopt in ieder geval wat in Uw dossier staat meneer Bert, U bent inderdaad heel een heel onsamenhangend persoon, mijn complimenten dat U zich zo staande kunt houden in deze kille hedendaagse maatschappij, alhoewel U bent niet voor niks in mijn vertrouwde handen, en natuurlijk psyche terecht gekomen. Ik wil U dan ook vragen om U te ontspannen en rustig naar het plafond te staren. Adem rustig in, rustig in drie tellen, houd de adem even een tel of twee vast, en adem dan in zes tellen rustig uit. Oké, meneer Bert, we doen dit nog eens opnieuw, en dit keer telt U in gedachten mee, en niet hardop. Dit doen we gedurende een minuut of vijf, terwijl U zich verder helemaal ontspant. Langzaam zakt U dieper weg, dieper weg in Uw gedachten, dieper weg in de tijd. Ik wil met U terug gaan naar Uw jeugdjaren.

We gaan terug in de tijd. In de verte ziet U een mooie groen grasveld verschijnen, een kleur groen die U nog niet eerder zag, een kleur groen die U volledig doet ontspannen, U voelt zich een met dit grasveld. Ruik hoe heerlijk dit gras ruikt, als vers gemaaid gras in de maand mei. Adem diep in en lang uit, en ruik hoe heerlijk dit ruikt. U voelt de behoefte om heerlijk te gaan liggen in dit gras, geef hier maar aan toe, en leg U heerlijk neer op uw rug zodat U kunt gaan genieten van de atmosfeer boven U. De lucht is diepblauw, en de zon schijnt verwarmend in Uw gezicht. Geniet van die warmte die U toekomt. Laat die zonnestralen Uw gezicht strelen van kin tot neus en zo via Uw wangen naar Uw voorhoofd.

Laat de warmte van de zonnestralen tot diep in Uw lichaam toe. Adem de zonnestralen in, en adem ze twee keer zo langzaam uit. Vervul Uw lichaam met zonnestralen, voel hoe deze warmte goed is voor Uw lichaam. Kijk nogmaals naar de atmosfeer boven U, en zie dat er ook enkele schapenwolkjes overdrijven. Zie hoe mooi deze wolkjes gevormd worden door de zachte bries, die ook over het grasveld waait. Verbaas U over het feit dat deze wolkjes van vorm veranderen, en dat U met Uw gedachtekracht invloed kunt uitoefenen op vorm de hiervan. Zo maken we het mogelijk om terug te gaan naar Uw jeugd, de basis van al Uw problemen. Kijk goed naar de wolkjes en zie hoe ze veranderen, zie hoe ze veranderen in……”

“HEEEEEEEE, DIE MODELBOUWDOOS DIE IK AL JAREN ZOEK” schreeuw ik blij uit.

“Nou meneer Bert, dat heeft U prima voor elkaar zeg, dit is dus echt niet de bedoeling. Komt U volgende week maar terug voor een nieuwe poging om Uw probleem aan te pakken, maar dan verwacht ik wel wat meer medewerking van U, en al helemaal geen emotioneel geschreeuw in mijn praktijk…….”

Bert.


Laatst bijgewerkt door beheer op wo 19 maart, 2008 21:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:39 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Sneek
:lol: Haha, leuke column weer. Wel een vreemde werkwijze, maar ja, niet iedereen is perfect zullen we dan maar zeggen. Op naar de volgende.
Zoiets hadden wij ook eens op school, maar dan tijdens muziek, de leraar bracht je dan in een soort....weetikveelhoejedatnoemtgedoe. :roll:

Groeten,

Johan

_________________
Ramme met die handel !!!

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door seeakle op zo 17 feb, 2008 17:43 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2008 11:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
leuk.....leuk?
Ik vind het erg wreed wat deze psych doet, het lijkt meer een martelmethode, je eerst blij maken met een beeld en je dan wakker maken en zeggen dat dit niet de bedoeling was. Net alsof je een kind een snoepje geeft, hij mag er even aan likken en moet het dan weggoeien. Robert, echt, ik zou een andere psych zoeken, deze werkt je alleen nog verder in de sh*t :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 23:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Robert heeft nog geluk :evil: , ik moet allemaal beelden bekijken van motoren en auto's om mijn trauma boven te halen.
Bij elke foto denk ik die wil ik nog in model hebben.

Robert, mag jij al zonder dwangbuis?

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2008 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

ik dacht al waar blijft de column, ik was al bank dat je
permanent was opgesloten in de Welterhof of nog erger bij MCL in Brunssum

Eindelijk de Februari Column, en weer leuk geschreven...

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 12:39 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik ben alweer van de ergste schrik bekomen, en wacht nu op de analyse van de psych....tenminste, zodra deze weer uit zijn dwangbuis bevrijdt is 8) .

Zodra ik meer weet zal ik het jullie laten weten! Tot die tijd bedank ik jullie voor de compli's :P .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 maart, 2008 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

zijn Bert en Robert in een gesloten inrichting, TBS, gekidnapped van de Modelbouw-Mafia?

Moeten wij misschien een commandoteam sturen om hem te zoeken?

Of kort: Ik wacht op de volgende column....

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 maart, 2008 22:40 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
We leven nog hoor Helge :lol: .

Ik heb de nieuwe column al een weekje geleden naar Hanjo opgestuurd, best kans dat hij ook tot de conclusie is gekomen dat hij een psych nodig heeft, maar dan voor de modelbrouwdip :lol: .

Ik wacht dus met je mee op de maart column :wink: .

Groetjes Bert/Robert/Robbie :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement