Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Zoals ik het gezien heb is het inderdaad een beetje aan de doffe kant, maar dat kan toch wel redelijk weggewerkt worden met de blanke lak die er overheen komt ???

Gerwin had het erover dat het iets van 2 uur droogtijd was ofzo :roll:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
@ Eric, ik zal me best proberen te doen :mrgreen:

@ Modelstate, wie jij? :twisted:

@dnerix, zorg maar eens gauw voor een andere pc dan :P .

@ Arno (ja die ene Arno ja :mrgreen: ), welke wereldreis, heb ik wat gemist? Heb ik alleen wat zandbulten en modder in Heerde gezien en veel de onderkant van mijn auto's :shock: . En die Zero paints zijn zeker mooi, al blijf ik moeite hebben met de metallics om te spuiten. Die mono lakken zijn appeltje, zeker zoals Rosso Corsa. Maar die metallic als Grigio Alloy is toch niet helemaal vlekkeloos. Maar goed, het blijft een leerweg he.

@ Ard, klopt dat het mat opdroogt. Dit is een eigenschap van autolakken. Deze drogen mat op en zijn gewoon glimmend te krijgen met blanke lak.

Dus, dat hebben we dan ook weer gehad, heb nog wel even twee overzichtsfoto's gemaakt van de kleuren op een wit vel, krijgen jullie en iets betere indruk ervan:
Afbeelding
Afbeelding
Maar, het is nog steeds niet helemaal wat je moet en wilt zien, daarvoor moet er blanke lak op. Dus vanmorgen dacht ik dat het wel kon, even opgezocht wanneer het afgelakt mag worden. Te lezen op het papiertje, base coat (dus de matte kleurlagen) na 15 minuten af te laken :shock: . Dus, die zijn nu wel uitgehard. Even ontstoft en ontvet en nu de 1 componenten blanke lak van Zero erbij gepakt. En vandaag de eerste laagjes erop gezet om de hechting van de decals te garanderen. Dan krijgen we toch al een betere indruk van de kleuren:
Afbeelding
Is al iets meer bling he? Wacht maar tot de decals erop zitten en die afgelakt zijn, dat krijgen we pas bling (mijn lievelingsklusje altijd, aflakken en polijsten :D ).

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Het ging eigenlijk al iets te mooi en te makkelijk he :? . Wou ik even de motorkap eraf pakken, zet hem open zie ik zo een stukje aan de zijkant kleven. Maar voordat ik terug kon was het al te laat:
Afbeelding
Vanavond eerst nog een bijspuitklusje voordat de decals erop kunnen dus :roll: .

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 15:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Lijkt dat de hechting van je primer niet echt geweldig is dan!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 17:30 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik heb dit ooit ook eens gehad op mijn Turbo uit 1975 (uit een BCC). Die was ook netjes ontvet, geprimed en gespoten, maar bij het verwijderen van de tape ging het op 1 zielig plekje (vol in het zicht natuurlijk) mis.
Wat de oorzaak was... geen idee. Ik weet dat jij, Gerwin, ook zorgvuldig werkt, maar soms blijft er toch wat vuil achter of misschien zelfs een beetje vocht waardoor de lak niet goed hecht. Ik zou in elk geval de volgende keer de motorkap pas weer op het model doen, als je echt zeker bent dat de lak voldoende heeft kunnen uitharden.

verder, succes met het over spuiten. Je hoeft niet de hele wagen te doen, maar het is wel raadzaam om een volledig paneel opnieuw te spuiten.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2008 11:14 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
Beste Gerwin

Nu weet ik hoe je de verf gelanzend krijgt
moet je bij die zero paint altijd blanke lak gebruiken van die zero pain of is een andere lak bv tamiya ook goed

Jammer dat er wat fout is gegaan
volgende keer de boddy wat langer laten uitharden

het ziet er goed uit ben benieuwd naar de rest

Groeten

Ard

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2008 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Och, arme! (Is Vlaams, de Pfaffs kijkbuizen regelmatig onze woonkamer binnen.) :lol:
En het zag er nog zo goed uit! Jammer, maar niet meer aan te doen. Ik moet zeggen dat je wel erg korte droogtijden aanhoudt, een paar dagen is bij mij het minimum.
Opvallend ook dat je met deze verf erg moeilijk de metallics kunt spuiten. De metallics (Revell car-metallics, niet meer leverbaar) waarmee ik totnogtoe heb gewerkt gingen juist heel erg gemakkelijk. (Ik heb dan ook een sterke voorkeur voor mooie metaliek-kleurtjes ontwikkeld.)

Succes met de reparatie! :D


E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2008 12:20 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
@Ard: Je moet zero paints altijd aflakken met glanslak, maar dit hoeft niet perse die van Zero Paints te zijn. Ik spuit alles gewoon met ModelMaster lak en dat gaat prima. Bij twijfel, natuurlijk wel even een proefstukje spuiten ;)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2008 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En hups, de draad gewoon weer oppakken na een probleempje, zo gaat dat nou eenmaal. Nu zag ik dat ik ook nog wat dingetjes vergeten was, zoals de koplampen en de spiegels. Kon ik die gelijk mooi meespuiten :mrgreen: . Dus vandaag alle "ongelukjes", koplampen en spiegels geschuurd, zodat vanavond dit in de cabine stond:
Afbeelding
Nouja, toen maar een papiertje genomen en de stukje bijgespoten waar nodig. Heel voorzichtig, heel dicht bij en hele dunne laagjes. En ja, het is nog wat geworden ook. Eerst de grote plek licht geprimered net zoals de spiegels en koplampen, daarna de kleurtjes erop gespoten:
Afbeelding
Afbeelding
Nu weer een dun laagje blanke lak erop voordat ik de decals ga zetten. We zijn weer terug bij de laatste vorige stap dus :mrgreen: .

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2008 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Perfect gedaan.
Je ziet het niet eens dat er een stukje uit was 8)

Super :!:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement