Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 nov, 2007 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Ai ai sir! Ik heb hem er onlangs bijgepakt, komt weer wat brouwtijd vrij. You've got my attention in ieder geval, aan de bak dus!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2008 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Vroeger, toen de kratjes bier nog van hout waren en je nog moest zuipen om de kachel aan te houden (prachtige tijd lijkt me dat :mrgreen: ), toen was ik eens begonnen met de bouw van een 612 Scaglietti in een speciale trim. Vandaag de dag lag deze stof te happen op me brouwbureau en lag mijn airbrush te happen naar verf onder een laagje stof. Gisteravond een belofte gedaan, dus tijd om de eerste daden bij het woord te voegen dan maar.
Als eerste het body erbij gepakt en weer eens bekeken, want hier wou ik toch beginnen. En waar viel mijn oog dan op, de motorkap die eigenlijk heel raar sluit (nog erger met de insert van de motorbekleding erin):
Afbeelding
Tja en dit kan je natuurlijk niet zo gaan spuiten, want dan kijk je altijd hier tegenaan. Dus een beetje warm water en die motorkap in me handen en buigen maar. Ging niet van harte, beetje passen, beetje buigen, maar het lijkt er nu enigsinds op. Ik ben niet totaal tevreden, maar beter als dit kan ik het niet maken:
Afbeelding
Mocht het nou echt niks worden, dan moeten we maar voor alternatief B kiezen:
Afbeelding
Zo gezegd, zo gedaan, dat was weer de eerste stap. Daarna de hele body goed geschuurd en alle moldlines weggeschuurd. Deze zaten zeker bij de achterramen op een nare plek waarbij je makkelijk de raamrubbers wegschuurd. Maar, lang leve mijn panelscriber die ik sinds mijn R8 bij elke auto wil gebruiken, dus na het schuren de paneellijnen opnieuw uitgediept. Dit is altijd een hele klus, maar het voegt wel iets toe vind ik. Dat was weer een stap dichter bij primer, schuren, scriben en dan natuurlijk even ontvetten. Sopje gemaakt, 612 afgespoeld en in de spuitcabine dat ding. Evo weer klaar gemaakt voor verf en aan de slag, eerste paar laagjes primer erop:
Afbeelding
Primer afgelopen nacht laten drogen en rond de middag vandaag weer opgepakt. Hele body goed geinspecteerd en een paar kleine onregelmatigheden gevonden. Zo waren een paar kleine krasjes die eruit geschuurd of gevuld moesten worden. Ook stonden de voorste wielkasten mij niet aan. Paar foto´s van een echte bekeken en geconstateerd dat de voorkant bij de bumper in mijn ogen niet klopte, dus schuren geblazen. Als laatste waren de zijknipperlichtjes een gegoten puistje, dus heb ik er ook maar afgesneden en geschuurd en een gaatje geboord voor een nieuwe. Die ga ik dan tzt scratchen. Hier een foto van de aanpassing en een van de kleine onregelmatigheden die ik ben tegengekomen±
Afbeelding
Als je dan de hele body weer bij langs bent geweest, alle onregelmatigheden hebt gevuld en weggeschuurd en de hele body waterproof hebt geschuuurd voor de volgende laagjes primer, krijg je een soort gevlechte koe:
Afbeelding
Mooi grijs met wit is niet lelijk :mrgreen: . As we speak, zijn de laaste laagjes primer ook al aangebracht en met gemak al wel droog denk ik. Oftewel, als ik zo nog zin heb nog een keer waterproof schuren en de eerste kleurtjes :?: :!: .

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jan, 2008 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En nog even door. Hij stond al in de laatste primer vanmiddag, dus na het eten even met een waterproof er overheen gegaan om het helemaal strak te maken voor de kleur. Nog voor de zekerheid een keer nagelopen de body zag er ok uit. Dit is dus het resultaat voor de kleur:
Afbeelding
Nog even een close-up voor die voorste wielkasten. Revell had de rand doorgegoten aan de voorkant en in de bumper. Dit stond me gewoon niet aan en heb hier met veel schuurwerk een mooie ronding in kunnen krijgen:
Afbeelding
En toen was het moment daar. Airbrush weer even opgeschoond, model weer met een sopje schoongemaakt en te drogen gezet. Me potje Rosso Corsa opgezocht, even flink geschuddert en hups, het neusje van de zalm:
Afbeelding
Nu een kwestie van laten drogen (binnen 2 uurtjes uitgehard die Zero Paints, ideaal :mrgreen: ), stukje tape erop en zilver spuiten dan maar he.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En vandaag nog voor de laatste keer. Het zilveren gedeelt er ook nog maar even achteraan gedaan. Begonnen met te bedenken hoe ik het zou afplakken. Mijn fine-line tape maar eens opgezocht om te beginnen, een foto groot uitgeprint en een kopie gemaakt van de decal sheet om ook uit te kunnen meten (met dank aan Modelstate voor het idee!):
Afbeelding
Niet de meeste gecompliceerde klus om af te plakken, maar makkelijk is ook anders. Dus langzaam aan de zijkanten begonnen, aan de hand van de foto's. Naar het midden gewerkt en zo recht als mogelijk over de motorkap geplakt. Dan krijg je dus een mooi geel lijntje over je 612:
Afbeelding
Dus, de layout voor het spuiten is er, de rest even ingepakt met KIP-tape, licht onvet en op de spuitstandaard gegooid:
Afbeelding
Toen me potje Grigio Alloy opgezocht, deze kleur is door de decalmakers ook gebruikt en heb deze ook besteld. Mijn eerste indruk in het potje was, dat is veel te blauw. Nu zit er op het echte model ook een blauwe gloed, maar ik had echt mijn twijfel. Toch een poosje voor de pc zitten shaken met dat potje en de grote gok genomen:
Afbeelding
Valt me totaal niet tegen! Misschien net iets te blauw vergeleken met het 1:1 maar een beetje blanke lak zal uitwijzen of het te erg is ja of nee. Maar dan, het uitpakken van je model, altijd gevaarlijk. Is je afplakwerk wel geslaagd, is het er door gelekt, blijft je lak zitten? Gelukkig alles goed verlopen, dus dit is de eindstand voor vanavond:
Afbeelding
Nu al die decals er nog op :roll: .

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Jah Jah Jah goed :!:

Ga zo door .....

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 0:40 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Hé, dat is tenminste weer eens een update :!: Dit ziet erallemaal echt goed uit, machtig mooi!
Ik was bijna vergeten dat ik hier ook een Ferrari had gebouwd, maar nu komt er weer wat leven in de brouwerij :!: :wink:
En nu zorgen dat je niet weer stilvalt!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 0:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Eric schreef:
Ik was bijna vergeten dat ik hier ook een Ferrari had gebouwd, maar nu komt er weer wat leven in de brouwerij :!: :wink:
En nu zorgen dat je niet weer stilvalt!


Geen zorgen want daar wordt voor gezorgt :twisted:

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 0:46 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Zo dat wordt voor mij ook eens tijd dan...
Lullig.. op het moment dat ik nog geen foto's kan uploaden vanwege leen-PC met hardware uit de middeleeuwen... :roll:

Ik verwacht van jou natuurlijk niet anders dan een goed resultaat Gerwin :P, sterker nog: ik zal mijn airbrush ook eens op gaan zoeken !
Eigenlijk helemaal te gek dat je deze weer omhoog hebt gehaald.. ik kan niet wachten zelf met Zero Paints aan de gang te gaan.. ik roep je wel een keer als ik wat te vragen heb :wink:

Ik was vooralsnog gestrand met het verbouwen van de stoelen, waardoor ik het besluit had genomen die van mij standaard (OOB) te gaan bouwen, zij het met enige lichte toevoegingen :)... de sprues hebben een sopje gehad, motor was zo goed als klaar geloof ik en 1 stoel is in kleur..
Ook de bodemplaat had ik nog even gespoten, herinner ik me nu :)
Zeker is dat ik de body ook al wat geschuurd en nagelopen had, maar daar moet de primer nog op..

Hij ligt in ieder geval boven op de 'to do' stapel !

~Erix

PS @Arno; ik heb je PB ontvangen en heb je even op MSN toegevoegd :wink:

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 9:09 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hee die Gerwin...

Hoe was je reis langs de 7 wereld wonderen? Want je bent wel even weggeweest ;) :P
Maar ik ben blij dat je de modelbouwspullen nog had liggen, want het is een zeer fraaie update.
Ik heb zelf inmiddels ook al met die zero paints gespoten en ik ben er helemaal weg van. Ook het te krijgen kleuren palet is (voor de auto brouwer) zeer rijk!

Ik hoop trouwens dat je motorcompartiment goed sluit. Het zou echt super jammer zijn als die blijft kieren. Voor de rest is het namelijk echt een cool model en natuurlijk een cool project zo met zijn tweeen.

Niet weer weg gaan op een wereldreis, he?
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 13:49 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
Ha die Gerwin

Eindelijk ben je weer gestart met de 612

Ik hoor dat zero paint heel goed is
Klopt het dat het dof opdroogd en hoe krijg je die lak aan het blinken

groeten

Ard

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement