Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2008 0:33 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Tjemig de pemig vanavond weer al die brouwverslagen door zitten spitten om te zien wie de winnaar voor mij zou zijn. Ook omdat ik hier een goede beargumentatie bij wilde maken. Het volgende is er uit gekomen.

1. Dacamar; Progenitor Dreadnought.
Mooie diepte in het model waardoor de details mooi uitkomen. Kleurkeuze geeft de punten op de i. De vinnen die aan de achterkan uitsteken vind ik perfect weergegeven. Het lijkt net of ze in en uit geschoven kunnen worden. Die verlichting maakt het helemaal af.

2. Vargen 666; Gunship of the valley of the wind
Zeer mooie weergave van de anime. Het spuitwerk is heel mooi gedaan en de schaduw is goed weergegeven volgens anime. Heel clean en strak weergegeven model.

3. BBT; VDW-X Vrriopoduc Defense Weapon X-series
Goed gelukt scratsch model. Heel geloofwaardig dat daar straks de ruimte om onze kleibal bewaakt. De verwering had iets meer gemogen in het model. Het model zou in gevecht geweest zijn en dus daar ook wel wat sporen van moeten hebben. Heel gaaf die lampjes die op deze wijze zijn ingebouwd in de cockpit.

4. Jadefalconguard. Viper Mk VII
Zeer goed gelukte Viper. Ook goed weergegeven waardoor deze heel herkenbaar is geworden. De kleuren zijn goed gekozen en mooi afgewerkt. Toch heb ik het gevoel dat ik iets mis. Helaas kan ik daar de vinger niet op leggen. Wat echt super is, is de tekst die op de neus is aangebracht echte combat sporen laat zien. Dit geeft die echte doorleefde indruk van het koude staal.

5. Robin; Ordonatron mark II
Geloofwaardig zou ik zeggen. Leuk cammo. Jammer dat deze niet is geschaduwd en dat er geen verwering op is aangebracht. Ook zou wat mij betreft iets meer aandacht aan de motor gegeven mogen worden qua schilderen. Veel details en alles in een kleur geschilders. Dan valt de detail weg.

6. Theflyingdutchman; Bumblebee
Leuk bedacht model en net zoals bovenstaand een geloofwaardig model. Veel aandacht aan de bouw gegeven maar helaas is het bij het schilderen wat minder aandacht gegeven, het model is erg simpel geschilderd. Ook zou de verwering iets meer kunnen.

7. Nguwland; UDI-H24 "Warpstalker"
Op de een of ander manier blijft dit voor mij een gewoon vliegtuigje. En daardoor is het scyfi niet echt er uitgekomen. De tijger cammo zou ook meer kunnen doorlopen. Nu loopt het als een band over de vleugels en niet over de randen heen waardoor de cammo niet doorloopt.
Geloofwaardigheid heeft dit model als vliegtuig voor mij zeker.

8. Modelengeneer; vliegert, eigen model. Dus beoordeel ik deze niet en laat ik aan jullie over. De volgende zal zeker beter uit de bus komen aangezien ik nu veel heb geleerd en dat kan toepassen. Waarbij mijn dank voor iedereen die mij van kritiek heeft geleverd. Dit heeft mij weer tot een hoger niveau kunnen brengen. Daarbij ook dank voor de organisatoren die dit allemaal hebben bewerkstelligd.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2008 2:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Alvast bedankt heren, voor het hier rond komen kijken en de waarderingen! :)

@ Ron >>> Die 6, 7 en 8... 8 ben je zelf, maar welke projecten zijn 6 en 7? Dit in verband met de puntenverdeling. Of geen je ze een gelijke waardering?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2008 3:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Vargen666 schreef:
Alvast bedankt heren, voor het hier rond komen kijken en de waarderingen! :)

@ Ron >>> Die 6, 7 en 8... 8 ben je zelf, maar welke projecten zijn 6 en 7? Dit in verband met de puntenverdeling. Of geen je ze een gelijke waardering?


Je heb me door die krijgen van mij hetzelfde aantal punten, sorry voor de verwarring maar die krijgen hetzelfde aantal punten.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jan, 2008 9:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 sep, 2007 21:09 pm
Berichten: 120
Op de valreep van mij ook nog wat punten voor de stemming.
Ondanks het feit dat ik niet heb meegedaan met de bouw,wil ik het "brouwende"clubje mijn complimenten geven voor heel wat uurtjes kijk en volg plezier van zoveel mooie projecten. Ik heb genoten!!

En mijn handen jeuken om de volgende keer misschien ook maar eens mee te doen. Wie weet?? :twisted:

Eigenlijk is het niet leuk om hier punten te moeten geven. Iedereen heeft lekker op zijn eigen manier zitten werken. En soms zijn dingen nou een maal moeilijk vergelijkbaar met elkaar. En.... met het ene project heb je natuurlijk ook iets meer dan met het andere project.

Ik ga de projecten dan ook niet helemaal benoemen en onderbouwen waarom ik iemand punten geef.
Wel heb ik een aantal kriteria waarop ik mijn mening heb gebaseerd.
Mijn algemene kriteria zijn : scrathbouw , afwerking, creativiteit en hoe ingewikkeld het project is.

Dan kom ik tot de volgende puntenverdeling:

Dacamar: 8
Vargen666: 7
Robin: 6
Modelengeneer: 5
BBT :4
Jadefaconguard: 3
Flying Dutchman: 2
Nguwland:1

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement