Heu watte? Ik opende gewoon alvast mijn topic...
Nu ben ik er met de echte introductie/update. De brief typ ik later wel eens over, want ik ben uitgeput van te studeren...
Dit is de doos waarin het zat... Ondanks veel moeite, én toestemming om vroeger te spieken ben ik solidair geweest met de rest en heb ik het lekker voor klokslag 00.00 gehouden, en zelfs al een uurtje aan het brouwen geweest vandaar eraan
En dit is het kitje:
De He-178 was de eerste jet die ook effectief vloog, ontwikkeld door de duitsers. Het had geen intrekbaar landingsgestel, de versie V2 (mijne is V1) had dat wel. Er zijn bijzonder weinig referenties te vinden over dit model, hooguit een foto of drie. De kit zelf is in beperkte oplage gemaakt, en ik vind de kwaliteit goed naar die maatstaven. Een kijkje in het doosje...
Heel weinig onderdeeltjes:
Het plastic is behoorlijk dik en hard, maar wel relatief goed behandelbaar. De paneellijnen zijn gegraveerd, maar slechts minimale diepte, nog eens extra inkrassen zal zeker geen kwaad kunnen. De pasvorm is matig op het eerste zicht, hier en daar wat flash, weinig gietnaden.
En dan, voor mij het interessantste van deze kit:
PE! Dit is de eerste keer dat ik serieus met PE in aanraking kom, en net ideaal. Een klein velletje, Eduard, dat lijkt meestal van goede kwaliteit te zijn, en wat 'makkelijker' onderdelen, en wat moeilijker onderdelen, excellent! ben ik heel blij mee. Er zit ook een canopy bij, maar die valt wat tegen, dik plastic en niet zo helder. Ik ga kijken om eentje te vacformen denk ik.
Nog eens alles samen:
En als laatste de brouwbeschrijving. Beperkt door het aantal onderdelen, redelijk duidelijk, hier en daar is het wat puzzelen als je Hasegawa en Revell gewoon bent
Ik ben eeeeeeeeeeeerg blij met dit kitje!
Het is eens heel wat anders dan die moderne fuel to noise converters, 't heeft wat betekend in vliegmasjienland, tis klein en mijn favoriete schaal en 't biedt een uitdaging voor te scratchen en met PE te gaan aanklooien
Heel erg bedankt Santa! Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst iets had van 'what the hell', maar hoe meer ik ernaar keek, hoe meer ik erop verliefd werd/word
it grows on me. En wel zodanig dat ik tijdens mijn studeerpauze de lijm erbij nam, styreenstrips en de handleiding en sprue
Om tijdsefficiënt te werken, eerst de bodemplaat en stoeltje + stuurknuppel verenigd, plus stoelenriemen uit lood gemaakt.
Verder met het interieur, de pedalen eens nader bekijken. Ter info, de vierkantjes zijn 0.5*0.5 cm.
En joepie, eerste PE spul, ik wilde vooral dat eerst proberen
De onderkant moest onder 90° gebogen worden en dan de kromming aanpassen, en de bovenste riempjes moesten in elkaar geschoven worden, het buigen ging wel aardig goed, veel beter dan verwacht.
Op deze foto is boven onder, en onder is boven
Op de pedaaltjes gekleefd zoals aangegeven:
En daarna dat geheel in de ene romphelt gekleefd met nog twee tussenschotten.
Daarna bedacht ik dat 't mij wat kaal leek, en wegens er zijn geen referenties kun je niets fout doen, heb ik maar wat 'invulling' gegeven aan de cockpit met styreenstrips. Is leuk om dan washje en drybrushje op te doen
Tot slot voor de post nog even het instrumentenpaneel, heel netjes uitgevoerd door Eduard. Zwart-wit-instrumentenvel, en daarover PE plaatje.
Nu nog even sci-fi updaten en dan slapen, morgen om 8.00u op om te studeren. Reacties zijn heel erg welkom