Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: modelengeneer
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2007 14:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Nog vier dagen wachten maar ik zet alvast gewoon de doos in het inpak papier er op. Is lang wachten hoor. Kan mij bijna niet inhouden. Vrouwlief houd mij scherp in de gaten en ik zal mij netjes aan mijn woord houden. Op de eerste kerstdag moet ik werken (dat heb je in de zorg) en zal dan s'avonds het pakje kunnen openen. Dan maar ik een foto van de inhoud.

Afbeelding
Dit is dan het doosje in de verpakking. Enne ik heb nog niet gespiekt. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2007 22:00 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dan is het ook voor mij zover gekomen. En er zat een briefje bij. :D had ik niet gedaan :oops:

Citaat:
Plastic Fantastic!

Klaasje Kerst zat op het forum te kijken om te zien of ie iets kon vinden waarvoor de bootjesbouw van Rik zou kunnen wijken.
Een vliegding, een tank of een outomobiel, wat zou daar nou echt op prijs gesteld worden in die grote wereld stad Tiel?
Kijk nou ziet Klaasje Kerst natuurlijk Rik eigenlijk voornamelijk alleen maar aan bootjes klieren, dus het leek hem dat eens een keer wat anders zijn cv natuurlijk best wel zou sieren.
Maar ja, iets met vleugels? iets met wielen? En waneer met wielen, 2, 4, 6, 8, of tien?
Klaasje Kerst kon er maar niet uitkomen, dus greep hij gewoon iets van een schap, geheel ongezien!

Het heeft dus wielen, dat staat in ieder geval vast, en de romp van het ding wordt in het echie voor een groot deel in mekaar gelast.
Modder en zut zullen d'r vast bij het in mekaar fabrieken ook bij komen kijken en wat verdwaald shipswerk hier en daar zal het allemaal nog net wat echterderder laten lijken!

Misschien net even anders knutselen dan aan zo'n boot,
maar met wat mazzel is de kans vrij groot,
dat we je na het bouwn van dit geval,
wat vaker in een ander forumdeel zien zal (niet zeuren, het rijmt toch of niet dan ;-)

veul plezier met plakken en schuren en laat het vooral niet al te lang duren!

met vriendelijke groet,
namens de feest commisie,

Klaasje Kerst en Zwarte Rudolf

dus.



Toch is dit natuurlijk een leuk idee om dit voor een volgend jaar erbij te voegen. Daarmee kun je allerlei leuke dingen verwachten. Voor de gene die niet zo creatief zijn met woorden kunnen natuurlijk ook meer verhalender schrijven toch?

Omdat ik jullie natuurlijk ook de inhoud van het pakketje wil laten zien. Mijn vingertjes willen even niet meer typselen. Dus de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij opvalt is geen flasch en zo. Perfect gegoten. En er zit zelfs PE in,

komt in mijn volgende antwoord. Ben vergeten te fotograveren. Dit leg ik altijd hoog weg ivm katten en kinderen die daar vlekjes op geven.

Al mijn andere topicjes gaan voor nu even in de koelkast tot ik deze af heb, ik heb er zin in.

Het lijkt mij een geweldig kitje om te maken. Wil er een diotje van maken. iemand sugesties. Er zitten dus ook figuren in. :lol: dus weer lekker schilderen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 dec, 2007 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ik wist dat nederland vroeger het langharige hippieleger had, maar die Japanners kunnen er ook wat van, te zien aan die figuren die links van je wagen staan.

Stoere kar Rik, maak er wat moois van zou ik zeggen.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2007 0:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Hmm, JGSDF, als ik mij niet vergis (in mijn ondertussen meer dan verzadigd alcoholroes gedoe (he het zijn feestdagen voor iets he)) staaat dat voor Japanese Ground Self Defense Force ???
Japans en langharig ? Ja ergens wel eigenlijk, Samoerai waren eigenlijk ook langharig, alleen hadden zij hun haar dan wel in een "knoetje" (kunnen jullie dat woord eigenlijk wel boven de moedijk ???).

Ziet er een leuk voertuigje uit Rik, veel plezier ermee (zal toc eens moeten de notities erbij nemen om te zien wie wies santa is :) )

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2007 18:27 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Eerste update, een beetje geplakselt. Wat een kleine onderdelen zeg. Ik heb de wielophanging in elkaar gezet. De veren en de stuurinrichting. Ook de haken voor aan de wagen er op gedaan. Deze moeten als het ware in elkaar geklikt worden. Maar dat valt niet mee omdat de onderdeeltjes ong 1mm groot zijn. Zie foto's. Ook de wielen er alvast opgemaakt. Alleen jammer dat dan al die mooie details niet meer zichtbaar zijn wanner deze wielen er opzitten. Maar goed. Ik had assen nodig zo stond in de beschrijving. Alleen jammer dat die er niet bij zaten, meneer trompeteer is ze vergeten denk ik. Ik heb hiervoor een spaak gebruikt. Omdat de diameter hiervan 2 mm moest zijn kon ik daar dus perfect spaak nr. 14 voor gebruiken. Die is 2,01 mm Zitten de wielen lekker vast. Wat blijkt vallen ze er toch nog van zelf af. Maar het geeft geen speling. Dit word dus lijmen. Al doe ik dat pas wanneer het voertuig helemaal klaar is. Ander kan ik nergens meer bij.

Ook al een start mogen maken met de PE delen. Ik heb hier een keer mee mogen werken met de Titanic. Fantastisch spul. Wat ik wel merk is dat deze vele malen dunner is dan die van de Titanic. Dit is net vloeipapier. Zo dun. Maar toch sterk. Hoe doen ze het toch. En nog die details er in. :lol:

Maar goed genoeg getypselt. Foto's zullen nu ook meer zeggen dan woorden. (denk ik) 8)

Afbeelding
De eerste onderdelen van het onderstel gemonteerd.


Afbeelding
De wielen natuurlijk. Deze moesten in 4 delen samen geplakt worden. Dit geeft na het schuren een goed resultaat. Wat mij nu toch weer zo opvalt is dat alles perfect past. :lol:

Afbeelding
De asjes die ik van spaken gemaakt heb. Deze moeten nog wel even recht gewalst worden. Er zijn er 3 van gemaakt.

Afbeelding
De asjes er in. Het rechtmaken is gebeurt door tussen twee metalen blokjes te rollen. Wanner je het staafje goed heet maakt. Vormt dit vanzelf recht door de rollende beweging. Daarbij wordt het metaal ook minder buigbaar. Spaken zijn van een vrij zacht metaal gamaakt.

Afbeelding
Ik kon het niet laten om toch maar even een dryfit te maken. De bovenkant er op. Het is best een groot voertuig.

Afbeelding
Zoals beloofd de ets plaat. Mooi erg dun. Voorzien van veel detail. Super. Wel opletten met buigen. Ik heb niet zo'n mooi buig apparaatje. :lol: Dus dat wordt dan heel voorzichtig net als twee egeltjes.

Afbeelding
Heel klein dus. De treeplank van het spatbord moest netjes gebogen worden in de juiste hoek. Dan kon de paspunt presies in het gaatje vallen. Goed werk, en fijn die paspuntjes. Wanneer ze goed gebogen zijn zie je daar niets van terug. :lol:

Afbeelding
De kabelhaken die vooraan gemonteerd moeten worden. Echt heel klein. Hier heb ik toch wel even op moeten prutsen. Dit is scharnierend.

Afbeelding
Het worden er nu even twee. Een links en Een rechts. Nu maar even laten zien hoe ze uit de spreu komen. Met gietpuntje er aan. Dus zagen maar. Ander verbuigt het.

Afbeelding
De stuurstangen aangebracht. Alleen ik blijf het jammer vinden dat wanneer de wielen er op zitten je hier helemaal niets van terug ziet. Of je moet echt tussen de wielen in kijken.

Jongens ik heb dit soort zaken niet echt gedaan. Dus kritiek is van harte welkom.

Vanavond of morgen weer een updatje. Ik heb er echt lol in. :lol:

Ik heb zelfs al in het militaire topic gekeken. allen niet geantwoord. Daar worden ook hele mooie dingen gemaakt. Vooral een tank geschilderd met olie verf enzo. Ik weet alleen niet meer van wie die is. Geweldig gewoon.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2007 3:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 nov, 2007 23:00 pm
Berichten: 142
Woonplaats: Rhenen
Zo te zien zijn ze bij jouw thuis zo zachtjes aan allergisch geworden voor scheepsstof. :lol: :lol: :lol:
In ieder geval wordt er goed meegedacht om papa bezig te houden, maarruh......die koelkast, wordt ie niet een beetje vol ? :D :D :D

Nee, effe zonder gekheid, je hebt er een mooi project bij, en ik kan me voorstellen dat het na alle scheepsbouw een hele mooie uitdaging is om ook hier weer iets heel moois van te gaan maken, want dat je dat gaat doen, daar ben ik van overtuigd.
Veel plezier, en ik hou je in de gaten. :shock: :shock: :shock:

_________________
M.vr.gr.

Geurt

Afbeelding_______________________________________

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 jan, 2008 23:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Weer een updatje. Ik heb deze auto ook op het militaire gedeelte gepost. Ik weet niet of dat mag. En of de bedoeling is. Aan de moderators dan de beslissing om er een van af te halen. Ik zie dat dan vanzelf.

Ben alweer een eindje gevorderd. Ik heb de binnenkant nu klaar en ben aan het plamuren. Het moet toch geplamuurd worden omdat de naden van het lijmen altijd zichtbaar zijn. En daar zitten dus geen naden in het echt.

Maar goed ik hoop dat de foto's bevallen.

Afbeelding
De achterkant en de jerrycans met de achterlichten kunnen nu gemonteerd worden.

Afbeelding
De besturings onderdelen. Helaas is er geen figuurtje die hier in past. Dus gaan we maar eens iets anders bedenken. Het figuurtje staat namelijk en dat past niet. ivm de te kleine ruimte voor het schieten. Wel overal PE en dat is leuk om mee te werken. Heb ik toch nog een klein hoekje verbogen zag ik. Dit is nog goedgekomen.

Afbeelding
De achterkant nu in elkaar. Ook weer met PE. Heel mooi, dat effect.

Afbeelding
Zagen, zagen wiede wagen en dan moesten daar de luikjes komen. Volgens de tekening moest dit er uitgehaald worden.

Afbeelding
Het geweerschieterdinggevalletje. Iig komt dit op het dak. Volgens de kenners schijnt dit een .50 te zijn. Ik heb dus echt geen verstand van wapens hoor. :P

Afbeelding
En daar hebben we Ling. Hij tilt iets van een kabel of zo uit de auto denk ik. Wat hij tilt is nog niet helemaal bekent. Kan ook de jumpstartkabel worden. :shock: of zo. We hebben Ling dus een andere positie gegeven.

Afbeelding
En dan een beetje geschilderd. Is altijd leuk om te doen. Maar volgens een aantal foto's die ik heb moet de binnenkant wit?? Ik zal er een referentie foto bij plaatsen zoals ie moet worden.

Afbeelding
Nog een kijkje naar binnen. Het raampje is recht, dit was slechts een dryfit.

Afbeelding
Zo ziet de binnenkant er nu uit. Het word niet verweerd. Ander zie je er straks helemaal niets meer van. De luiken zitten half dicht voor de ramen en wat stof. Dan moet je goed kijken wil je iets zien. :cry:
Hmmm. ook weer dat spatbord deeltje krom. Het is ook zo ontzettend dun. Als je er naar kijkt verbuigd het al. Ik moet hier nog even aan wennen.
:wink:

Afbeelding
En wat zou dit zijn. :?:

Afbeelding
Het daschboard. Of heet dit nu wel een cockpit. De tellers zijn er iig op te zien. Een beetje dan.

Afbeelding
En nog een apparaatje dat aan de binnenkant bevestigd wordt. De kleurtjes heb ik gewoon via een omnummertabel vanuit de ipms, goed site trouwens. Veel info.

Afbeelding
Eenmaal alles aan de binnenkant geschilderd kan het potje dicht. Dus het moet dan ook wel geplamuurd worden. Nu eerst maar even de onderdeeltjes die er nog op moeten er op plakkeren. Dan kan de grondverf zijn werk doen.


Afbeelding
En nog een plaatje van de bovenkant.

De reden van de wijziging. Ik moest nog de foto uploaden. Helaas weet ik niet van welke site deze afkomt. Het shinees kan ik niet lezen. :oops:

Afbeelding

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 29 sep, 2007 20:57 pm
Berichten: 209
Woonplaats: breda
hey rik,

ziet er al mooi uit
ga zo door

groetjes stefan ~

_________________
modelbouwer ben je niet voor even maar voor heel je leven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
En hoe vind jij dit nu,om eens niet in de schepenhoek te bouwen :P ?.

In ieder geval heb je er wel lekker veel plezier mee,en daar gaat het om.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2008 22:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ehhhh, het is iets echt anders zullen we maar zeggen. Ik vind het wel heel leuk om een keer te doen. Dus ga ik er dan ook voor. Verder moet ik veel opzoeken om dan ook alles zo te krijgen dat het een realistisch beeld geeft. En dat is dan natuurlijk ook de bedoeling. Zo natuurgetrouw mogelijk werken. Maar ook nu weer dat verweren. Daar zie ik als een beer tegen op. Dus zal ik hier wel wat langer over doen denk ik. Daarin moet ik nog veel leren. En dat is ook leuk. Maar ik blijf wel op het scheepsgedeelte hangen. Dat kan ik gewoon niet los laten. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement