Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 12:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column december 2007
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2007 14:32 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
* Ingekomen mededeling van Robert *

Hierbij distantieer ik mij volledig van de deze maand ingezonden en tot mijn grote schrik geplaatste column. Op geen enkele wijze kan ik een draagvlak vinden waarin ik mij kan vinden in de geplaatste tekst, danwel de inhoud van deze tekst. Ik hoop dan ook dat de redactie van modelbrouwers met ingang van 2008 beter haar best zal doen om dit soort uitwassen te voorkomen daarmede enige verwarring in het wie is nu wie verhaal niet plaats zal vinden. Verder maak ik van deze unieke gelegenheid gebruik om alle Brouwers in de Benelux en verre omstreken een gezond en gelukkig 2008 toe te wensen.


De column.

Moe word ik van die gast, in plaats van een column te gaan schrijven zit Robert in de laatste weken van 2007 een beetje sentimenteel te doen, gesterkt door die maffe muziek die hij gebruikt om zijn gemoedstoestand te versterken.. Al vanaf eind augustus, zo ongeveer na de zeer geslaagde brouwersdag zit ik hier naar James Taylor en Jim Croce verplicht mee te luisteren. Van enige brouwaktiviteit is bij Robert helemaal niks te bespeuren.

Al die weken heb ik hem dus maar waargenomen op het forum, mijn nickname gebruikt om toch maar enig teken van leven te geven. Het mocht allemaal niet baten. Uit pure armoede heb ik maar een van zijn begonnen projecten opgepakt, en ben er in zijn geest mee verder gegaan. Een hele opgave, immers purisme is niks voor mij. Doos open, lijm en verf erin, goed schudden en lachen om het eindresultaat……Dat is de manier waarop je doet modelbrouwen. Niet dat vierkante minimeter getreuzel dat allemaal niet opschiet, zeker niet bij zo’n trage slak als Robert.

Spijt als haren op mijn hoofd had ik er dan ook van dat ik vorig jaar de Decembercolumn had toegezegd aan Robert na een zeer hevige strijd. Meneer wou weer gaan zwijmelen over al die zaken die hij vorig jaar ook al aanhaalde. Ben ik blij dat zijn vrouw hem zojuist even naar de groenteboer heeft gestuurd om een kilo spruitjes te gaan kopen voor de avondmaaltijd. Van die gelegenheid maak ik dus even graag gebruik om vanachter de modelbouwtafel uit te komen, en achter/voor/naast/boven/onder zijn PC te kruipen en vlug die column in elkaar te flansen en meteen maar op te sturen voordat hij er erg in heeft. Het is al zo’n ontoegeeflijk mannetje.

Ja, 2007 was immers net zo succesvol voor modelbrouwers als hij ook al in 2006 vermeld had, maar moet dat nou elk jaar opnieuw met sentimentele verhaaltjes opgesomd worden??? Dacht het toch van niet. Ik vind het al erg genoeg dat ik met die Ford Transcontinental voor hem aan het stoeien ben geslagen, en verdorie zeg, wat een onnozele schaal heeft dat ding, en dan al die “details”die hij zelf wil toevoegen. Ammehoela, ik zit dat nu allemaal voor hem te doen, en hij maar met die veren pronken. Wat een blaaskaak zeg.

Meer humor in de modelbouw zeg ik dan. Kruip vanachter die gebruikersmanuaal en knal gewoon een modelletje in elkaar, lekker ontspannen, zonder erbij na te denken. Het werkt zo heerlijk voor de ontspanning, geef ze de ruimte die lolbrouwers. Alleen al om dat te bewerkstelligen heb ik Robert een mooie Scania met neus cadeau gedaan, gekocht bij een warenhuis dat ik niet met name wil noemen hier, maar waarbij ik wel wil vermelden dat de naam Blokkerbrouwers ervandaan komt. Ik wil dat hij deze vrachtwagen rechtstreeks uit de doos bouwt, en deze meeneemt naar brouwersdag 2008, alleen al om te laten zien dat deze wijze van bouwen ook tot leuke resultaten kan lijden. Heeft die goede gast tot eind dit jaar nog de tijd om lekker servetten te vouwen, en kerstmarkten met zijn vrouw af te struinen.

En nu ik hier toch de letters uit het toetsenbord zit te tikken maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om op een niet sentimentele wijze (ik luister immers naar Frank Zappa nu) toch alle modelbrouwers te bedanken voor de moeite die zij genomen hebben om weer zeer mooie, leerzame en interessante brouwverslagen te maken, en die ik met veel plezier (in tegenstelling tot Robert) heb doorgenomen. Ook het beheer en moderator team wil ik een hart onder de riem proppen. Zij hebben immers weer voor de zware en vaak onmogelijke taak gestaan om het eenieder tot zijn/haar zin te maken. Toch zijn ze er het afgelopen jaar weer prima in geslaagd en dat mag wel weer blijken uit de explosieve toename van actieve leden op het forum.

Het was geweldig om met jullie weer een jaar te mogen vertoeven, en ik hoop dat er nog vele leerzame jaren mogen volgen!
Bied ik meteen mijn excuses aan voor het toch weer druilerige einde van deze column, waarbij het me op het randje gelukt is om Robert voor te blijven, anders zaten jullie nu allemaal snotterend van emotie en sentiment achter/voor/onder/naast/boven het beeldscherm.

Bert!!!!!!!!


Laatst bijgewerkt door beheer op vr 11 jan, 2008 16:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2007 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:39 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Sneek
Mooi verhaal Bert(je).
Ik zal ook maar even van de gelegenheid gebruik maken om eenieder op dit forum een gelukkig maar toch vooral brouwproductief jaar toe te wensen.
Veel succes daarmee Robert en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,

Johan

_________________
Ramme met die handel !!!

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec, 2007 19:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 21:53 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Sint-Truiden
Weer een leuke column (Ro)Bert!

En ook een productief en succesvol jaar toegewenst aan jullie beide! :D en alle anderen op het forum natuurlijk!!!

_________________
Wie niets probeert heeft niks geleerd...

Onder constructie
Renault 4 hotrod
Boogy's Customs Garage 1/24

Opgeleverd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 dec, 2007 10:57 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Zoals vermeld helemaal boven wensen wij jullie ook allemaal fijne feestdagen en een AfbeeldingBrouwtastischAfbeelding 2008, alhoewel het nog een beetje aan de vroege kant is ervoor.

Groetjes Robert, Bert, Robbie :lol: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2007 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hij is weer leuk Bert!!! :brouw:
En natuurlijk ga ik mee in de brouwwensen voor 2008 naar iedereen! :wink:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 dec, 2007 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:39 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Sneek
Citaat:
Een hele opgave, immers purisme is niks voor mij. Doos open, lijm en verf erin, goed schudden en lachen om het eindresultaat……Dat is de manier waarop je doet modelbrouwen.


:D Een erg mooie zin

groeten,

Johan

_________________
Ramme met die handel !!!

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2007 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Alweer een mooi geschreven stuk.
Bedankt voor het leesplezier dit jaar , ik geniet echt van de columns.

Fijne dagen!

Groten uit en naar Limburg
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 dec, 2007 12:12 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Hoi Helge, bedankt voor je compliment :oops: .

Ook voor jou en je familie fijne feestdagen toegewenst!!

Binnenkort koffie 8) .

Groetjes Robert/Bert/Robbie :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement