Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column oktober 2007
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2007 23:18 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
Mijn hobbykamertje is nu bijna klaar.

Het was een van mijn “grotere” wensen, een klein plekje in ons huisje waar ik mij bij tijd en wijle terug zou kunnen trekken. Voorzien van muziek via de computer, mijn favoriete boeken binnen handbereik, een bureautje om eventueel wat te modelbouwen. Wat dus weer een reductie van modelbouwspullen zou betekenen in de rest van de woning. Nooit geweten dat ik er hier in huis vrienden mee zou kunnen maken.

Mijn vrouw is nog nooit zo blij geweest met mij, voor het eerst sinds jaren weet ze de weg op onze slaapkamer weer te vinden zonder eerst tientallen zorgvuldig door mij opgestapelde door het koopspook in handen geduwde bouwdozen aan de kant te moeten ruimen. Niks is zo goed om een huwelijkscrisis te bezweren als man zijnde, dan je eigen plekje op te eisen in je woning. Een plekje waar je weer terug kan gaan naar je jeugdjaren. Vrije stukken muur kun je weer voorzien van posters van vliegtuigen, vrachtwagens, of de middenpagina van de Pleeboy, hoewel je met dat laatste natuurlijk wat voorzichtiger moet zijn wanneer er in je woning ook nog eens een lading kinderen rondrennen, die op een onbewaakt ogenblik zich toegang kunnen vereffenen op het door jouw afgebakend stukje jeugd in je woning.

De eerste doelstelling die ik mij (onbewust) stelde was dat mijn hobbykamertje er uit zou moeten zien als een klein modelbouwwinkeltje die alleen die bouwdozen verkoopt die mijn hartje begeert. Dat is het gemakkelijkste, immers doorgaans koop ik geen andere modelbouwdozen, mits het koopspook andere plannen met mij heeft natuurlijk, maar daarvoor was al eens ruimte gereserveerd in een ander column. Alle bouwdozen die in mijn hobby kamer terecht zouden komen, zouden bij mijn binnenkomst mijn ogen strelen wanneer mijn blikveld gevangen zou worden door al die zinstrelende soorten van box-art.

Eerste probleem deed zich echter voor toen ik alle bouwdozen op het door mijn vrouw beschikbaar gestelde kamertje had neergezet. De ruimte van twee meter tachtig bij twee meter tachtig was binnen een dag vol. Zo vol dat mijn Leen Bakker Bureau er niet meer bij paste, evenals mijn basgitaar inclusief versterker, mijn keyboard, boekenkasten, kleine schalen vitrinekast en om de ramp compleet te maken, de reservecomputer van het huis met alle muziek op de hard disk ook al niet.

Keiharde onderhandelingen, waarbij de onderhandelingen over het Kiyoto verdrag in het niet zouden vallen, met mijn vrouw waren het gevolg.
Gelukkig mag de volledige breedte van de kledingkast (bijna twee meter!) op de hoofdslaapkamer nu tot aan het plafond gebruikt worden als bouwdozen opslag, evenals het door mij al meteen in beslag genomen, en voor mijn vrouw zonder huishoudtrapje onbereikbaar blijvend keukenkastje.

Het is mij nu dus bijna gelukt het, inrichten van mijn eigen kamertje, klein maar hartstikke knus en gezellig. Meteen heb ik besloten om schoon schip erbij te maken, bijna mijn gehele verleden lag tastbaar in dozen op zolder opgeslagen, nu dus tijd en plaats om ook daar eens een grote opruimingsactie mee te houden.

Dit kon dan mooi plaats vinden op mijn kamertje en al tijdens het ritueel inwijden met een flinke dosis wierook. Dat heb ik geweten. Hoestend en proestend ben ik van de kamer afgerold, toch iets te klein om met gesloten deur en gordijnen een halve kilo wierook in de hens te steken, met alleen de door mijzelf tegen de muur aangetimmerde kerstverlichting (blauw) die de intieme sfeer zou benadrukken ingeschakeld.

Mijn eerste column heb ik er inmiddels ook al uit het toetsenbord doen verschijnen op onze reserve computer onder het genot van deuntjes van de Beatles en Frank Zappa (je moet het eigenlijk in de samenhang van deze twee artiesten zoeken) en de zachte geur van Lavendelwierook (door ervaring wijs geworden nog maar een stokje tegelijk).

Hoe weinig is er nodig om de moderne modelbouwende man gelukkig te maken? Tja, natuurlijk ontbreekt er nog een en ander, dat ik nu naar boven heb geschoven in ons prioriteiten lijstje. Graag zou ik hier internet aansluiting hebben, zodat ik het Modelbrouwersforum gewoon kan blijven volgen zonder elk kwartier de trap af te moeten, om op de pc in de woonkamer te checken of er al updates zijn geweest. Een koelkast met vriesvak zou ook niet een zodanig slecht idee zijn evenals een Dvd speler, en stopcontacten op de plaats waar ik nu noodgedwongen de reservetelevisie heb neergeplant. En nu ik er zo over nadenk, toen ik mijn Leen Bakker bureautje ben wezen halen, zag ik in mijn ooghoeken een heerlijke slaapbank, oh, lekker de hele nacht doorslapen zonder dat gesnurk van mijn vrouw naast me. Mijn schoonvader heeft mij in ieder geval al zijn magnetron toegezegd wanneer hij voor een nieuwe gaat kijken, kan ik een mooi plaatsje geven tussen de bouwdozen. Lekker snacken tijdens de brouwpauze’s.

Het modelbrouwen zal een geweldige impuls krijgen in mijn leven, en dat allemaal door de toevoeging van ongeveer acht vierkante meter aan mijn persoonlijk domein.

Toch stuitte ik op een onoverkomelijkheid……..het liefste modelbouw ik aan de eettafel in de woonkamer, wanneer de koters op bed liggen, en mijn vrouw weer naar een of andere wazige film met veel te veel visuele veramerikaniseerde speciale effecten in de voorkamer op de bank liggend kijkt.

Ik ben zo alleen samen met mijn ego en muziek op mijn kamertje……

Bert.


Laatst bijgewerkt door beheer op wo 07 nov, 2007 22:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 okt, 2007 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Dat laaste klinkt bekent, alleen ben ik nu 19(bijna 20), lekker aan de eettaffel brouwen. met me moeder op de achtergrond tv te kijken.
Mischien een laptoppie een draadloos internet ;)

Freddie(die lekker gaat brouwen)

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2007 1:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
weer zo herkenbaar..

toch is mijn modelbrouwdomein zo ongeveer de natte droom van menig modelbrouwer.. Radio, CD, DVD speler TV en Videorecorder binnen handbereik, Bureau met PC ( 2 Schermen ) en een tweede PC met een klein schermpje.. ( de netwerkserver ),.. een Humidor met de heerlijkste sigaren.. staaltjes vakmanschap van sigarenmakers van over de hele wereld, kostelijke Brasils liggen er schouder aan schouder met "Zandblaadjes uit de gordel van Smaragd"... Wierrook?.. nee. diverse soorten tabakken worden er hier genoten.. , en dan mijn werkbank, met daglicht vanuit het noorden, dus geen schaduwen.. eigenlijk een edelsmidswerkbank, maar voor de fanatieke scratcher zeer geschikt, en ... een grote kast.. groot genoeg voor mijn stapel kits.. en .. geen vrouw waar ik mee in discussie moet.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2007 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3438
Arie Kabaalstra schreef:
en .. geen vrouw waar ik mee in discussie moet.. :)


Of dat nu zo'n pluspunt is weet ik niet....discussies zijn soms niet onaangenaam, zeker niet als je het daarna weer kan "goedmaken"! :lol:

Ahum, leuke column weer Bert, wat ik nu begrijp uit je hele verhaal, is dat je kamertje helemaal volgepropt staat, maar heb je nu nog ruimte om te brouwen of wordt dat toch weer de eettafel beneden? :roll:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2007 11:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Dan heb ik het toch wel ideaal met werkelijk alles gewoon in de woonkamer, brouwend erwijl de kids TV kijken, de dieren over de vloer trekken, de slangen mij aankijken, koptelefoon aan de laptop etc etc en...............een vriendin die zo nu aan dan ook aan modelbouw doet
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2007 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Hij is weer leuk en herkenbaar. 8)
Ik heb al jaren mijn eigen "winkeltje" annex hobbykamer. :D
De koffie neem ik wel mee naar boven, het is nog net geen keuken bij mij.
Maar wél alles onder handbereik, licht vanuit het noorden, veel kleurige bouwdozen en natuurlijk een ruime sortering muziek.

Mijn complimenten trouwens dat het je elke keer weer lukt een leuke column te plaatsen.Afbeelding

E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2007 12:18 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dank u voor de complimentjes.

Gelukkig heb ik nu wel de ruimte op het kamertje, maar ik zit echt met het dilemma dat ik liever beneden brouw als boven op dat kamertje........maar het is wel heerlijk om even op adem te komen onder het genot van goede muziek enzo kijkend naar al die bouwdozen.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 okt, 2007 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Heel erkenbaar.. alleen ben ik een avond als alles in bed ligt brouwer.

Nou, sinds ik een eigen kamertje voor de modelbouw heb , bouw ik ook meer. Het fijne is , je kunt het laten liggen.
Momenteel met alleen twee open kasten, een tafel (groot) een tafel (bijzet) , een diepvries !!.

Moet nog eens bij IKEA in Heerlen shoppen voor kasten

Maar het is heerlijk, Koffie, goed Luisterboek, wat knabbels en 2 uur brouwen, bijna als vakantie...

@ Bert:
Dus met je eigen plek, verwacht ik doch dat je minmaal 2 modellen per maand gaat brouwen...Wij houden je in de gaten.. :D

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt, 2007 16:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tot januari van dit jaar had ik het ideale modelbouwers paradijs. Een HEEL HUIS voor mij alleen. Maar ja... op de momenten dat ik niet brouw, wil ik graag samen zijn met mijn vriendin, dus dat leide tot samenwonen. Ik heb er geen spijt van, maar de ruimte moet nu wel gedeeld worden.
Gelukkig heb ik nog 1 kamer overgehouden die volledig in het teken van modelbouw staat. Het enige wat de rust een beetje verstoort is de strijkplank. Die hoort er niet thuis.
Dit betekend overigens niet dat mijn vriendin op die modelbouwkamer komt, want ik doe de strijk in huis. :roll:

Overigens heb ik een *&(#*(%*#%)_*_#)*(%&#(% hekel aan wierrook. Doe mij maar enkele tubes lijm en een paar potjes verf ;) :P

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement