Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe vorderingen!!
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2007 17:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
Bedankt voor de reacties. Ik ben weer even aan de slag geweest en vind de auto steeds mooier worden. Ook de kleur (niet iedereen hoeft het hiermee eens te zijn) vind ik 'm erg stoer staan.
Kijk maar naar de volgende foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met vriendelijke brouwgroeten,
Arthur Tolsma

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2007 18:13 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Arthur

In één mooie zin ........ Scania Super!!!!!!!

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2007 12:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Hey

De truck ziet er echt heel erg mooi uit. Superstrak Gespoten ook moet ik zeggen. En die gouden grill en gele lampen zijn ook erg apart maar past er wel bij.

Gr Gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2007 12:27 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Nou Arthur, nu ik deze foto's zien, die onder andere belichting zijn gemaakt vind ik de kleur er zo toch top uitzien. Volgens mij heeft er vroegah ook nog eens een firma rond gereden met dit soort kleuren (of was het gewoon een demo model?). Ik moet dus mijn eerdere woorden over de kleur weer terugnemen :D .

Het wordt een aardig imposant model!
Ga zo door!

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2007 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
Nu ik bert zijn stukje leest over demo kleuren lijkt het toch wel HEEL erg veel op die orjanjebruine kleur die op die nieuwe R serie zit. De demo kleuren. Heb je daar naar gekeken of is het gewoon eigen inzicht??

Gr Gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jul, 2007 9:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
Voordat de scania de R-serie uitbracht in de bronsmetallic demokleuren, had ik al een aantal modellen gespoten in die kleuren. Je kan wel zeggen dat Scania geïnspireerd was door mijn kleuren :?
Ik ben begonnen met een scania 144L topline in de betreffende kleuren en ik was geïnspireerd door Volvo die ooit een FH serie in demo heeft uitgebracht.
Afbeelding
Afbeelding

Desalniettemin ben ik zeer tevreden over mijn wagen en vind ik deze kleuren ook erg goed staan bij dit model.

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 20 maart, 2007 19:28 pm
Berichten: 89
bedankt voor de informatie. Ik wist niet dat volvo ook die kleuren had gebruikt. Eigenlijk wel een beetje jammer dat 2 verschillende merken dezelfde kleuren gebruiken. Maar net als je zelf al zegt de kleur staat hem erg goed dus ga zo door :D :D

Gr Gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jul, 2007 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Er is een groot verschil en "dezelfde" kleuren. Bij personenauto's denk je ook vaak van dat ene merk heeft dezelfde kleur in het assortiment zitten als een ander merk. Toch kan een tint lichter of donkerder nét dat beetje verschil uitmaken zodat het NIET precies dezelfde kleuren zijn maar optisch wel.

Want de echte kleur van de Volvo op de foto hierboven neigt meer naar rood en die van de Scania naar brons/goud.

In MIJN ogen is de demokleur van de R-serie van Scania ook niet hetzelfde als de kleur die Arthur heeft gebruikt op zijn torpedo. De kleur staat hem trouwens best wel goed en heeft een beetje weg van Rensink. Maar het is maar net hoe het licht erop valt.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: ls 111 SUPER!!
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2007 12:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
Het project schiet al mooi op en ik wil jullie hierbij nog een aantal foto's laten zien en een paar vragen stellen.
Wat vinden jullie van het model in het algemeen?
Wat vinden jullie van het logo op de zijkant van de deur?
Is deze ok zo, moet die groter of moet ie er maar gewoon weer af?
Wat kan er zoal nog op aan accessoires?
Ik wil er nog wel wat op doen, maar ik wil hem ook niet te druk maken. Zo zat ik te denken aan een reservewiel op het rek achter de cabine en een zwaailamp er boven op het rek of op de cabine. De luchtslangen moeten nog achter de cabine en verder wil ik nog een tweetal ronde verstralers op de bumper of onder de bumper, daar ben ik nog niet over uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Graag jullie reacties en meningen.
Met vriendelijke groeten,
Arthur Tolsma

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2007 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het logo op de deur mag in mijn ogen iets ( 2 tot 3x ) groter. Verder zou ik geen zwaailampen op het rek achter de cabine maken. Dit rek dient ervoor om kraanmasten en dergelijke op te laten rusten en de cabine niet te beschadigen. Zouden er lampen op komen dan zouden die er zo af zijn. In realiteit dan, hè. Ik zou ze door middel van een steunplaatje net achter de zonneklep aan de zijkant van het dak monteren. De 2 verstralers op de bumper links en rechts naast de grille is een goed idee. En links en rechts een bumperstok zou ook niet misstaan en is een handig hulpmiddel om de lengte en breedte van de truck in te schatten.
En als ik héél eerlijk mag zijn :?: Ik zie dat je Italeri achtervelgen hebt gebruikt. Die zou ik voor ook toegepast hebben. De velg die jij erop hebt zitten ( uit de bouwkit dus ) straalt niks uit. OF je zou de gaten erin uit moeten boren maar ik zou gaan voor de voorvelgen van hetzelfde type als de velgen die jij achter hebt gebruikt.
Verder zou ik aan dit model niet heel veel meer doen. Alleen de laatste details nog monteren zoals spiegels en ruitenwissers.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement