Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2007 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 nov, 2006 18:51 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Weert, Limburg
Ferrari 612 Scaglietti

Misschien is het al een tijdje geleden dat ik nog eens een eigen topic opende, maar ik heb niet stilgezeten gelukkig.
Hierbij de eindfoto's van mijn Ferrari 612 Scaglietti.
Mijn 3e project en naar mijn idee het best gelukte voor mij tot nu toe.
Eindelijk een redelijke laklaag die goed glanst, wat bij mijn eerdere projecten misging..
Commentaar en/of opbouwende kritiek is welkom.

Soms lijkt de lak een beetje dof, maar dit komt vanwege het zonlicht erop en omdat de camera niet helemaal daarop was ingesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over de kit:
Pasvorm: Goed voor Revell, alleen past hij niet zo goed op het chassis, maar ook dit kun je verhelpen met wat schuurwerk. Verder past alles vrij aardig.

Gietnaden ed.: Eigenlijk geen last van gehad, alleen zaten er 2 bij de achterlichten bovenop. Beetje schuren, verder nergens last van.
In de motorkap zaten wel een paar putjes, ook gewoon wegschuren , nergens last meer van.

De kit heeft -in tegenstelling tot sommige andere revell modellen- een fatsoenlijk systeem om de wielen te laten draaien, zoals het ook is in het echt.
Deze kit is ook erg gedetailleerd en bestaat uit veel onderdelen

Al met al een prima kit.



Commentaar en opbouwende kritiek is welkom.

Nog veel brouwplezier toegewenst,

Ben

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2007 20:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Die ziet er zeker niet onaardig uit Ben !
Kleurtje staat hem zeer goed en ook het interieur heb je een mooi passende kleur gegeven.

De velgen zijn wat te chroom t.o.v. origineel (standaard kit.. ?), maar aangezien deze auto eigenlijk ontwikkeld is voor de amerikaanse markt kan het heel goed en is het zeker geen minpuntje :wink: ; die amerikanen doen tenslotte wel meer gekke dingen.

Auto ziet er verder erg netjes gebouwd uit en zo te zien kun je ook zonder allerhande toevoegingen en aanpassingen een mooie kit recht uit de doos neerzetten ! Eén puntje heb ik wel.. :oops:

Je bent de raamstijlen vergeten.. :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 7:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 nov, 2006 18:51 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Weert, Limburg
Jaa, Het is inderdaad de amerikaanse versie, want in het boekje stond AMERICAN VERSION ONLY bij sommige onderdelen.. Maarja, volgende keer moet ik toch es wat beter daarop gaan letten..

De raamstijlen staan ook niet in het boekje, maar dat had ik eigenlijk zelf wel mogen bedenken :?

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 nov, 2006 17:21 pm
Berichten: 887
Woonplaats: Roermond
Allereerst vind ik dat je een strakke ferrari hebt gebouwd! Lakwerk is mooi en hij zit strak ineen!
Heb 2 kleine puntjes waarmee je dit model mooier en realistischer kunt maken:
1. De raamstijlen inderdaad zijdeglans zwart maken
2. de randjes om de koplampen zou je zwart kunnen maken dat ziet er net wat echter uit. dit kun je makkelijk doen door als je ze van het gietraam af hebt gehaald de zijkant even met een marker na te trekken. geeft een strak resultaat en doet net dat beetje extra.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 jan, 2006 18:22 pm
Berichten: 787
Woonplaats: wevelgem
mooi model, enkel dat de uitlaten redelijk schuin zitten, samen met de onderkant van de bumper vanachter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 nov, 2006 18:51 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Weert, Limburg
@ D Performance: Ja ik weet het, maar zoals de ferrari hier naast me staat zie je helemaal niets van die randen, dat had ik ook niet gezien toen ik ze erin had gezet, anders had ik wel een klein beetje weggeslepen. Maar dat fototoestel moest weer eens alles laten zien.. :?
Maar ik denk dat het bij bijna elk model wel is dat het in het echt veel mooier is dan op de foto.

@moggot: Ja klopt, zoals al beschreven past de carrosserie niet helemaal goed op het chassis. Heb nog geen tijd gehad om een beetje te schuren zodat hij recht komt.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Bennyboy schreef:
Maar ik denk dat het bij bijna elk model wel is dat het in het echt veel mooier is dan op de foto.


Bij mij niet.

Maar mooie strakke bak geworden, op de bovengenoemde puntjes na, maar goed, ik heb nog nooit super serieus een auto in elkaar gezet, dus heb niet veel recht van zeuren hier.

Wat is trouwens het verschil tussen de amerikaanse en europese versie?

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 nov, 2006 18:51 pm
Berichten: 88
Woonplaats: Weert, Limburg
Amerikanen houden heel erg veel van chroom.. oftewel :
* koplampen chroom
* motorkap frame chroom

En in het in het interieur zitten ook nog een paar aanpassingen.. Ik vind het nogal onnodig, maar die amerikanen blijkbaar niet.
Net zoals bij deze ferrari doen ze dat ook wel es bij Porsches, ook met veel chroom eraan.

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 apr, 2007 11:08 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Allereerst maar eens vermelden dat dit een strakke slee is geworden. Het commentaar is vrijwel allemaal al gegeven (zowel positief als negatief), dus ik kan daar niets meer aan toevoegen.
Ik heb nog wel een reactie op het verschil tussebn Europeese en Amerikaanse versie. Bij Porsche is het zo, dat ze visueel nauwelijks verschillen hebben, maar wel in emissie. Visueel beperkt het zich tot een verschil in bumpers en bij de oude versies ook de koplampen. Ik verwacht dat dit bij andere merken ook veelal zo zal zijn.
Neemt niet weg dat af en toe gewoon een speciaal Amerikaans model wordt gemaakt. Dat is gewoon een lokkertje om de prijs (vanwege zeldzaamheid) een beetje te kunnen opdrijven. Porsche heeft dat o.a. gedaan met een speciale America Roadster (oftwel een gewone Cabrio in Turbo look versie).

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 apr, 2007 21:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Alle commentaar is bijna al gegeven, toch heb ik nog 1 opmerking; Ik vind al dat chroom aan de binnenzijde van de motorkap nogal nep, en in het ect zie je dat zo ook nooit!

Verder ziet hij er op de genoemde punten na netjes uit, vooral complimentje voor het spuitwerk!

Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement