Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2007 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 maart, 2006 17:12 pm
Berichten: 1083
Woonplaats: Striekenburg
Citaat:
(snappie het nog :P ).


Ja ik snap het nog :P

_________________
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/8466/swedischpr7.png[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2007 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Jammer dat je al een andere spuitbus geel hebt gekocht.
Waarom? Als je nu gewacht had tot komend weekend wanneer het blijkbaar meer dan 20 graden gaat worden dan had je met dezelfde kleur geel als die je al had een iets donkerdere tint kunnen krijgen.
Als je dan buiten in de zon de cabine nogmaals had gespoten was ie NET iets donkerder uitgevallen dan onder "normale" omstandigheden.

Maar goed, op jouw manier kan het ook. Kost alleen iets meer aan verf.
Als het resultaat daarentegen dan helemaal naar wens is maakt dat ook niets meer uit.
Maar het bovenstaande is wel iets om over na te denken. De kleuren worden mooier wanneer je ze in zonlicht spuit. Voor een ieder die er wat aan heeft natuurlijk.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2007 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Jeroen, bedankt voor de tip, zal het voor de volgende keer onthouden.
De cabine is nu inderdaad al gespoten.

Afbeelding

Op de foto lijkt de cabine ineens een stuk donkerder, in het echt is het gelukkig precies de kleur die ik wilde hebben.
Ik had achteraf de foto misschien beter buiten kunnen nemen, aangezien het nu ook schitterend weer is.

Verder ben ik nog wat met het chassis bezig geweest, binnenkort hier wat foto's van.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2007 18:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 maart, 2006 17:12 pm
Berichten: 1083
Woonplaats: Striekenburg
Ziet er goed uit Sebas.
Nu is de cabine wel de goede kleur, of valt hij
in het zonlicht nog wat lichter uit?
En nu nog een laagje blanke lak en hij ziet
er mooi glimmend uit.

Gr Daniël

_________________
[url=http://imageshack.us][img]http://img244.imageshack.us/img244/8466/swedischpr7.png[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2007 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 15:37 pm
Berichten: 1197
Woonplaats: Drønten Bedrijf: Jan Bakker landbouw
Ziet er goed uit zo!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2007 20:06 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Mooi gespoten Bazzzz, ik denk dat zodadelijk de toevoeging van de blauwe kleur er vanzelf voor zorgd dat het geel wat donkerder uit zal vallen.

Succes,

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2007 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 feb, 2006 17:29 pm
Berichten: 406
Woonplaats: Barneveld (Kiependarp)
Ziet er goed uit!

Grt, Erik V

_________________
Ik voel me kip lekker.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2007 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Nog voordat ik Bert zijn reactie gelezen had kwam in mijn gedachten hetzelfde op. Omdat nu de hele cabine geel is lijkt het ook "geel" ( de kleur is nu inderdaad wat echter, het schreeuwt niet meer ) maar als het blauw erbij zit oogt alles anders. Ik spuit trouwens wel altijd de lichte kleur eerst. Maar dan OOK waar de andere kleur moet komen. Om kleurnuances te voorkomen vanwege de diverse kleuren ondergrond.

Maar ga zo door op deze toer. Dan komt het wel goed.

En het chassis lijkt me nu nog wat kort. Bijna geen ruimte om de achteras te monteren zo te zien. :lol: Geintje..... Wat ik zeggen wil is: probeer de verhouding goed te krijgen. Maak het chassis niet te lang maar ook niet te kort.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2007 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik vind de kleur geel nu ook stukken beter, wat Robert inderdaad al vermelde, dat gele kleur/tint voor het oog inderdaad nog iets zal veranderen als de donkerblauwe lak er op zit.
Nu gaat het afplakken geblazen beginnen om de donkerblauwe kleur er op te krijgen, ik hoop dat dat goed uitpakt met die dunne lijntjes!!!

@ Jeroen:

Het achterste deel van het chassis heb ik al klaar liggen, hiervoor moet het voorste deel nog iets ingekort worden om op de goede maat te komen, dit is de zelfde maat als bij m'n SCANIA 143 van Ole Holm (wat exact de originele standaard maat is voor een trekker, wat ik na gevraagd heb bij de SCANIA te Hoogvliet).
Dat wat jij vertelde over eerst de lichte kleur te spuiten en dan de donkere, die pas ik ook toe.
Scheelt een hoop getob en afgeplak, en je krijgt een netter eindresultaat.

Als de 2 chassis delen aanelkaar zitten ga ik aan de kisten en de gasolietank beginnen.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 apr, 2007 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hier weer eens wat foto's van hoe de 142 er nu bij staat, ik bezig geweest met de blauwe kleur op de cabine, ik wilde dit in één keer spuiten, maar ik kreeg de tape er niet mooi op, dus doe ik alles maar stuk voor stuk.
Wel spuit ik alles even veel keer om (zoveel mogenlijk) kleur verschil te voorkomen.
Ook heb ik de twee chassis delen aan elkaar gelijmd, hij is precies de goede maat, gelijk aan een standaard 1:1 trekker (alleen dan in 1:24 :D).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien loopt de belijning ook door op de achterkant van de cabine, later is het de bedoelling dat deze ook op de lucht aanzuig buis komen, zodat het straks net één geheel is.

Nu het chassis in grote lijnen in elkaar staat kan ik daar ook mee verder, met o.a. het maken van kisten, gasolietank en al dat soort ongein.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's, tip's of op/aanmerkingen.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement