Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2007 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
De introductie

Om toch nog een specialere draai aan dit groepsproject te geven, gaan Erik en ikzelf toch nog een echt groepsproject erbij doen. Het gaat hier om de twee Ferrari 612 Scaglietti's die 15.000 Miles door het Chinese landschap hebben afgelegd. Deze zijn begonnen in Shanghai en hebben zo luttele kilometers afgelegd door alle terreinen, waar ook bij alle 10 Ferrari-dealers in China is gestopt. Omdat China niet alleen uit asfalt bestaat, zijn beide auto's licht aangepast voor het wat zwaardere werk. Zo zijn er grotere benzinetanks ingekomen om langere afstanden te overbruggen, zijn de filters verbetert en binnen handbereik geplaatst, iets verhoogd voor meer bescherming (tevens wat extra kappen onderop) en metalen grilles voor de koplampen om ze te beschermen tegen stenen. Voor de rest zijn de Scaglietti's standaard fabriekswagens, voorzien van een 540 pk sterke V12, met een 6 versnellingsbak in plaats van de gewone automaat met F1-flippers. De beide Ferrari's zijn tegenover gesteld in kleuren gespoten, zo heeft de ene een rode kleur met een zilveren neusje, heeft de andere een zilveren kleur en een rood neusje. Beide Ferrari's hebben in 45 dagen 15.000 Miles afgelegd, zonder enige pijn of moeite, hiermee bewijst Ferrari dat ze niet zomaar een sportwagen merk zijn.
Afbeelding

De preview

Gaan we direct door met de spullen die we gaan gebruiken voor dit project. De basis zal de 612 Scaglietti van Revell zijn. Deze doos is erg uitgebreid met redelijk veel details. Gezien de verslagen die ik heb gezien, zijn er een paar kleine probleempjes, maar niets wat niet opgelost kan worden. Gelukkig zijn er twee heren (Gio en Steven) die dit project ook aan het bouwen zijn. Deze hebben dan ook een decalsheet ontwikkeld die zowel Erik als ik bemachtigd hebben.
De body van deze 612 ziet er prima uit, netjes in proporties en goed gedetailleerd. Wat ik me wel gelijk afvroeg is, zit Revell hier wel goed met de schaal. Het lijkt namelijk een erg grote auto, maar dat is hij in 1:1 ook wel, want het is immers een 2+2.
Wel zitten ze er weer naast met verchromen, een groot aantal onderdelen hoort niet eens verchroomd te zijn, maar niets wat een beetje overreiniger niet op kan lossen.
De decalsheet van GioVensky ziet er goed uit. Hij is met een Alps printer gemaakt en er zit zo goed als geen overtollige stukken aan. Omdat de grote decalsheet een paar kleine foutjes bevatte is er een klein correctie velletje bij geleverd. Ook is er een cd-rom bij met de nodige informatie en vooral belangrijk, referentiemateriaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was even de opzet van dit project. Erik kan zo bijvoegen, de bedoeling is dat we allebei een andere kleur gaan maken, zodat ze op de Brouwersdag gebroederlijk naast elkaar komen te staan. De officiele kleuren zijn Grigio Alloy en Rossa Corsa. Ik zal deze week aftrappen met mijn ideeën en de eerste foto's. Ik zou zeggen, Erik laat maar komen.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Laatst bijgewerkt door Thegs op wo 23 mei, 2007 11:29 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2007 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Leuk idee, zo'n samenbouw. :)
Die Red Miles Ferrari's zien er kleurrijk uit, met die decals
moet er een spetterend duo van te maken zijn!

Een schitterende aanvulling voor de Sixty Red Years!

Succes allebei!

Happy Modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2007 7:39 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Erg mooie introductie waar ikzelf weinig aan heb toe te voegen.
Ik zag het topic op de valreep en veel tijd heb ik niet (er moet zo weer een DAF warmgedraaid worden :lol: ), maar vast vlug even een reactie !

Betreft de uitvoering komt het goed uit dat de Revell wat te hoog op zijn pootjes staat, omdat ook de ophanging iets aangepast was, voor de rest is er erg goed te werken met bovengenoemde kit.

Ik weet voor mezelf 1 ding zeker: die van mij wordt vies :D
Op de CD-Rom (geleverd bij de decals) staan superveel prachtige foto's en ik heb de bedoeling om eens wat bij de militaire jongens te gaan spieken m.b.t. de modder / stof / weathering.

Het begin zal ik binnenkort tonen; bij deze voor Gerwin ook veel succes en voor de rest veel kijkplezier en hopelijk kunnen jullie (net als Gerwin en ik) ook genieten van dit schitterende project !

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Laatst bijgewerkt door dnerix op vr 06 apr, 2007 7:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2007 13:43 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Leuk :D
Voor wat de wheatering betreft raad ik je aan om vooral Grendels werk door te nemen! Een vette bron aan tips en trucs :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 apr, 2007 22:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Mooi projekt, ik ken hem al van het AF-Forum en ik weet zeker dat het 2 juweeltjes gaan worden.

Veel succes allebei, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2007 13:42 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ooow dit is wel een erg gaaf project. 2 Brouwers met goede kwaliteiten die een bijzonder project in elkaar steken. Ik ben erg benieuwd en belangrijker nog... ik wil straks de resultaten erg graag zien op de BrouwersDag.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2007 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Dat is een geinig onderwerp. En inderdaad leuk om met zijn 2-en te doen. Dezelfde auto en toch allebei verschillend. succes allebei

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2007 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
je kan van de 612 zeggen wat je wil, maar het is echt een fenomeen van een wagen. Zo inderdaad bewezen in de 15K miles!
Succes allebei!

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2007 11:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 aug, 2006 17:09 pm
Berichten: 86
Woonplaats: groningen
waar kan ik die decals kopen?

_________________
working on 1959 cadillac hearse, 1969 nova yenko, and making decals


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2007 23:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Hoi Gilera,

Ik (en volgens mij Gerwin ook) heb ze van www.hiroboy.com
Mooie set, prima kwaliteit decals en een CD-Rommetje vol foto's en informatie.

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement