Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 18:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
De introductie

Na de vele overwinningen met het jaar 2002 in het bijzonder, waarin Michael Schumacher het ene na het andere record aan flarden reed, was Ferrari bijzonder gemotiveerd ook in 2003 weer het kampioenschap binnen te halen. Een verbetering aan de auto van 2002 was niet echt nodig, dus zijn de veranderingen beperkt gebleven tot de aerodynamica, wat details en een nieuwe motor; de Ferrari 052 V10. In dit jaar reed Ferrari voor het eerst met de ronde vormen van de sidepots, de toevoeging GA bij de typebenaming was ter ere van Giovanni Agnelli, een toen onlangs overleden advocaat van de Scuderia Ferrari.

Met deze auto heeft Michael Schumacher in 2003 gewonnen in San Marino (maar dat was nog met de F2002 dus telt niet), Spanje, Oostenrijk en Canada. Deze opeenvolging werd verbroken in Duitsland op de Nürburgring, waarna het weer 4 races zou duren eer Der Michael zijn volgende overwinning zou pakken. Op Monza wist Schumacher weer de hoogste positie te behalen, dit herhaalde hij 2 weken later in Amerika.
De allerlaatste race; op Suzuka in Japan werd gewonnen door Rubens Barrichello in de andere F2003-GA, Schumacher eindigde dat seizoen met 93 punten en 2 punten voorsprong op Kimi Räikkönen..

Verder heeft deze auto in combinatie met Der Meister 3 x Pole Position behaald en was de combinatie goed voor 3 ronderecords.


De kit

Het betreft in deze een doosje van Revell.. nummertje 07240.
Het detail is matig, wat naar mijn mening wel een beetje goed gemaakt wordt door het schitterende decalvel met carbon-prints voor delen van de ophanging en vleugels. Hieronder enkele foto's:

De onvermijdelijke, lekker onhandige Revell-doos :P :
Afbeelding

De body; uit 1 geheel:
Afbeelding

De gietramen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan nog wat bandjes en clear parts:
Afbeelding
Afbeelding

En het erg mooie decalvel:
Afbeelding

Deze kit gaat OOB.. met als enige mogelijke verschil de Marlboro decals.
Aangezien dit mijn eerste F1-autootje wordt op deze schaal vind ik het een erg mooi begin (bovendien heb ik het kitje dubbel :P ) en kan ik deze kit mooi als afleiding gebruiken voor de FXX, die in wat meer detail gestoken gaat worden.. :lol: .
Mijn bedoeling is om deze auto's "synchroon" te gaan bouwen.

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Laatst bijgewerkt door dnerix op zo 04 maart, 2007 13:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 20:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Deze heb ik verleden jaar ook gebouwd als een oefening, leuke kit met weinig problemen. Aleen had ik volgens mij wat problemen bij inhangen van de motor en het goed uitlijnen van de sideskirts
Decla zijn best goed, hebben wel wat SOL nodig en vergeet niet van de draagarmen eerst de carbondecals te plaatsen en dan pas samenbouwen
Ik zal eens kijken of ik mijn topic terug kan vinden.........................................................Gevonden
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Mag ik vragen waar je die marlboro decals vandaan haalt?
Ik zit namelijk ook te denken om mee te doen met een F1 model. Het zal mijn eerste auto worden. Die maak ik nooit omdat ik altijd opzie tegen het maken/schilderen van het interieur (saai). Maar een F1 heeft geen echt interieur dus ik ga morgen even bij de modelbouw boer kijken of ze wat hebben. (wellicht de f2005)
Oh ja, van welke coureur wordt deze?

succes met deze F1


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 20:40 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Heb deze ook gebouwd, en echt een leuke kit. Onderdelen, lijm verf en decals in de doos en schudden maar :lol:

Geweldige pasvorm!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 22:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
@ BertUS; bedankt ! Ik zou je alleen iets willen vragen: weet je nog of je eerst de sideskirts op de bodem geplaatst hebt en daarna de body er overheen ? Of heb je eerst de sideskirts gemonteerd aan de body alvorens het geheel op de bodem vast te zetten ? Dit natuurlijk i.v.m. de onvermijdelijke naad die ik weg zou willen werken..

@Knutsel; de decals komen van www.hiroboy.com ! Enne.. eerst de titel lezen he; of ik stuur je naar Gargamel :wink:

@BBT; dus als ik het goed begrijp hoef ik me eigenlijk helemaal niet zo druk te maken over die naad tussen de skirts en de body (op de side-pots zeg maar..).. nu weet ik waarom Revell die doosjes voortaan gebruikt.. beter te schudden dan eentje met deksel :wink:

Allemaal alvast bedankt voor zover !

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Citaat:
Enne.. eerst de titel lezen he


:oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
En ook Erik spring in het diepe en wel met een F1 van de beste Ferrari coureur ooit :wink: . Ook hier heel veel succes toegewenst en bedankt voor het meedoen aan dit groepsproject!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 18:43 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gorinchem
Erg mooie auto ,en een goede keus !! ook een erg goede introductie van dit stukje , complimenten 8)
Maak er een mooie auto van ( zo ver je een Ferrari niet mooi kan maken)

_________________
Groetjes Martijn
Afbeelding

Mijn nieuwste supercar video's vind je hier >> www.youtube.com/scuderiagiancarlo
Ciao Marco #58


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 21:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Dank je Schumi ! (haha hij zou het zelf eens lezen :P )

De beleefdheid gebied mij te zeggen dat ik erg veel informatie en voornamelijk betreft statistieken van deze website heb.. staat erg veel informatie op en is bovendien overzichtelijk neergezet..

Hopelijk brengt de V8 komend seizoen wat hij zou moeten.. een goed debuut voor Kimi (en hopelijk eindelijk een welverdiend wereldkampioenschap) en hopelijk wat meer podiumplaatsen voor Massa.

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Laatst bijgewerkt door dnerix op do 01 maart, 2007 17:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 21:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
uhhhmmm....volgens mij had ik eerst de bodemplaat en toen de skirts vast gezet, ik moest wel het een en ander plamuren aan de zij en voorkant van de radiatorinlaten staat mij bij
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement