Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 19:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 603 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 61  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
En hier volgt dan mijn,tot nu toe,meest gedrurfde project.

Omdat het een buitengewoon project wordt,is een wat uitgebreide intro wel verreist.Temeer daar ik er wel wat langer aan zal komen te werken.

Afbeelding

Gedurende het project,wil ik er wederom ledverlichting in gaan bouwen.Ook komt er een binnenverlichting in,dat is mogelijk omdat het een vrij groot modelschip is(schaal 1:72),met ca.300 onderdelen.De lengte van het model wordt ca.635 mm.Wat de lengte van de QMII(als model)aardig dicht nadert.Als je dan rekend dat het geen passagiersschip is,is te verwachten dat het een" BIG ship" gaat worden.

Het ligt in mijn bedoeling om er ook een binnenwerk in te maken van de stuurhut.Ook dat kan prima,omdat het inwendige van de stuurhut groot is,en er ook grote ramen(clearparts)inzitten.Dus een mooie inkijk is wel gegarandeert :D .

Het binnenwerk wil ik verder verfraaien met houten motief(iets rood getint)en met verlichte lcd/radar schermen.Dat gaat ook lukken,daar heb ik inmiddels al wat ervaring mee gekregen door de Queen Mary II(verlichte zwembaden).

Gedurende afgelopen weken heb ik tussendoor een gigantische research kunnen doen,omdat er best veel over dit reddingsschip op internet is te vinden........ook mooie detailfoto`s ontbraken niet.

De hoofdmast,verder,is van binnen hol en ook flink dik in zijn omtrek,wat zich ook uitstekend leent voor witte en rode leds in de mast aan te brengen,de voedingskabels hiervoor zijn prima in de buis te geleiden!.

Het werk en voordek,verder,zal ook flink verlicht gaan worden door aanwezige schijnwerpers,die worden gedeeltelijk gescratch van holle alubuis,waarin witte leds worden geplaatst.

Het helidek is zo groot,dat ik hier de bodem ga vervangen door gaas,zoals in het origineel.Daartoe zal de bestaande boden worden verwijderd en vervangen.Evenals de relingen,welke bij het origineel vergezeld zijn met gaas.

Wat ook leuk is om te weten,is dat er uiteindelijk het hoofdschip wordt gebouwd,een kleinere hulpboot(ook gemotoriseerd)en deze laatste zit opgeborgen in het achterdek,onder het heliplatform.En kan,bij nood,zo eruit schuiven de zee op!...

Ook komt er nog een(nagebouwde)opblaasboot met buitenboordmotor op.

En dan zijn ernog de gigantische fantastische details in de kit,en de scratchdelen welke ik er nog aan ga toevoegen.Voor deze kit bestaat ook een PE set,maar gezien de prijs hiervan,en ook omdat ik liever zelf scratch ga ik dit niet aanschaffen.Lekker zelf doen :P .

Dan nu enkele gegevens van het origineel.....

Op 27-06-2003 is ze(met het nodige feestgedruis erbij)gedoopt,en op 09-09-2003 is ze in gebruik gesteld.Ze is gestationeerd op Helgoland(Duitsland).Waar ze een belangrijke rol speelt als reddingsvaartuig.
Ze is 46 meter lang,9,41 meter breed en heeft een diepgang van ca.0,9 tot 2,8 meter.

Haar,geheel uit aluminium bestaande romp,kan haar tot een max.snelheid brengen van ca.46 km/u.En gezien haar waterverplaatsing van 404 ton,is dit best wel een prestatie.Maar daar heeft ze ook wel de nodige kracht voor in huis.Drie krachtige turbodieselmotoren.Een engine MTU Diesel Typ 16 V 4000 M90 met 2720 KW,en twee keer een MTU Diesel Typ 12 V 4000 met 2040 KW,en ze heeft twee boegschroeven.In op vol vermogen draaiende machinekamer gebruikt ca.20000 liter aan koud zeewater voor de koeling per minuut.Dus dat is wel wat.

Twe gelijkgestemde motoren...




Afbeelding

Eindigen buiten in deze 4 uitlaten...ruig :P

Afbeelding

Ook is in bovenstaande foto duidelijk de achtersteven te zien,van de kleinere opgeborgen hulpboot.Aan de binnenkant ziet het er zo uit.

Afbeelding

Wat betreft de electronische uitrusting aan boord...kun je beter vragen wat ze niet heeft.Ze heeft zelfs een kleinere full functionel operatiekamer aan boord.Verder kan ze zowel water als schuim spuiten voor bluswerkzaamheden.En kan ze volautomatisch navigeren op zee,te vergelijken met het ADF(automatic Direction Finder)welke in moderne passagiersvliegtuigen zitten.

Het vergt hier te ver om alle snufjes op te noemen,ik zou er twee hele pagina`s mee kunnen vullen....Het volstrekt om te zeggen,dat ze volledig aan haar taken kan voldoen....

Oh ja...ze is in dienst van "DGzRS"(http://www.dgzrs.de/).

Zover deze intro van mijn komend project.

Rest nu nog de inboxfoto`s,welke al indrukwekkend genoeg zijn..

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Laatst bijgewerkt door homeghost op do 20 dec, 2007 20:59 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 21:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
En nu nog de inboxplaatjes van deze kit...

De doos,lekker groot!.

Afbeelding

Na het verwijderen van de deksel...mooi netjes verpakte onderdelen.
En de romp stevig ingeklemd tussen kartonnen steunen.

Afbeelding

De bouwinstructies,met meekomende kleurige folders..

Afbeelding

Decals...

Afbeelding

De romp,met een flinke dikke huid...erg stevig :D .Kan gebruikt worden voor rc gebruik.

Afbeelding

Mooi gevormd...

Afbeelding

Clearparts,op foto niet te zien,maar erg groot...

Afbeelding

Grote delen...

Afbeelding

Met mooie details,wordt later lastig...katrollen painten.

Afbeelding

De hulpboot...

Afbeelding

En de rest...

Afbeelding

Afbeelding

Lekker groot :P :P ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijft groot.....

Afbeelding

Dus genoeg te doen voorlopig :P .

De bouw start binnenkort.........

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 21:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Heel veel succes met deze Hermann..

Van groot naar klein en terug naar groot...:D Ik hou deze in de gaten en ben heel erg benieuwd wat je met leds gaat spelen..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Dank je wel,inderdaad ga ik van groot naar klein en weer terug naar groot...beetje afwisselend :P .Maar groot geniet mijn voorkeur...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ben benieuwd! Mooi boot is da!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 feb, 2007 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Ook iets om te volgen! En nog wel een boot, lijkt me reuze interessant!
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
Zo Ron op de Duitse tour!!! Eerst de Tor en nu dit schip :D .
Het ziet er veelbelovend uit, zowel de doosinhoud als je verhaal met de scratch plannen.

Hopelijk wordt het net zo'n leuk lees/kijkfestijn als met je QMII.


Succes ermee!

Evert

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
deze word weer 1 om te volgen, had je nog een schemerlampje te kort? :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 aug, 2006 18:48 pm
Berichten: 802
Woonplaats: Hoofddorp, Holland
Straks al de Hermann Marwede af is heb je 2 nieuwe lampen erbij :lol: De Queen Mary II en deze :D

_________________
Afbeelding
I have harnessed the cosmic rays and caused them to operate a motive device - Nikola Tesla


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2007 12:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Weer een groot project :)
Helgoland moet trouwens een heel apart eilandje zijn midden in de Duitse Bocht en een heel stuk vanaf het Duitse vaste land. Ik denk dat de Merwede mede daarom zo'n sterke en snelle motor wel nodig heeft.

Meer info over Helgoland: http://nl.wikipedia.org/wiki/Helgoland

Succes Ron!

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 603 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 61  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement