Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 11:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column augustus 2005
BerichtGeplaatst: di 02 aug, 2005 21:45 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 aug, 2004 16:59 pm
Berichten: 53
We gaan op vakantie en we nemen mee; een tandenborstel, schone onderbroeken, twee bouwdozen half afgebouwd, gereedschap, verf….. Uh? Gereedschap? Verf? Bouwdozen?

Jawel, ik ben er zo een. Ik kan niet zonder. Verslaafd aan de modelbouw. Elk jaar weer de discussie met mijn vrouw waarom ik die zooi toch weer mee neem. Knettergek ben ik volgens haar. ‘Je kan toch wel een keer zonder?’ Nou, uh, nee. Dat kan ik niet, wil ik niet. Net zo min als zij niet zonder tv kan. Maar dat terzijde. Ik heb een wereldvakantie gehad. Weinig gebouwd inderdaad, maar het was zulk schitterend mooi weer dat dat niet hoefde.

Maar af en toe dat halve uurtje bouwen was toch wel lekker. Even wat BMF op die VW kever plakken als de kids al op bed liggen. De body oppoetsen van de Cobra, buiten in het zonnetje op het terras van de bungalow met een glas wijn en uitzicht op het mooie Moezeldal. Voor mij lekker relaxen. Nou was het gelukkig echt werelds mooi weer. Maar wat nou als het regent tijdens je vakantie? Duits nagesynchroniseerde tv kijken? Mooi niet! Daar is helemaal geen bal aan. Amerikaanse piloten die ‘Jawohl Sir’ zeggen. Dat klinkt toch niet? Ik wil altijd graag lekker bezig zijn. Ook op vakantie. Het kan nog. Straks willen de meiden met het vliegtuig naar de zon. Dan wordt het een stuk moeilijker, maar daar vind ik ook wel een oplossing voor. Alhoewel, neem maar eens een mesje mee in je vliegtuigkoffer tegenwoordig.

En natuurlijk kijk ik op vakantie of er modelbouwwinkels in de buurt zijn. Ik heb er geeneen gezien op deze vakantie. Meestal vind ik wel zo’n klein winkeltje en dan vraag ik of ze nog oude dozen ‘in’s lager’ hebben. Kom je de meest leuke dingen tegen. Dit jaar was dat noppes. Mijn jongste dochter had meer geluk met de Diddle winkeltjes. Elk winkeltje moest ze in om iets van Diddle te kopen. Tja, de genen he? Die kleine meid bijt zich ook vast in haar hobby.

Ik kan het niet laten om op vakantie iets te bouwen mee te nemen. Of om te proberen nog een leuke bouwdoos te kopen. Maar sta ik daar nou alleen in? Hoe zit dat met jullie? Nemen jullie ook wat te bouwen mee of geeft jullie vrouw een veto en geef je daar gehoor aan? ‘Scoren’ jullie ook dozen op jullie vakantieadres of is de modelbouw op vakantie niet in je hart?

Laat dat eens weten. Klik hier en stuur me een mail met jouw modelbouw-vakantie-verhaal, want ik ben toch wel benieuwd of ik alleen sta met deze ‘modelbouwtick’.

Prettige vakantie en bouw voorzichtig,

Rinus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement