Vandaag me bezig gehouden met de wielen en de tracks. Om het verven te vergemakkelijken de wielen nog niet vastgelijmd en de tracks in stukken gemaakt. Zo kan ik later na het verven alles makkelijker op de juiste plaats krijgen en vastlijmen.
Een hele klus altijd die wielen en trackonderdelen knippen, bijsnijden, vijlen, lijmen, ...
Bij deze kit zitten er handige plaatjes bij waar je de boventracks op kan monteren en aan elkaar lijmen. Alleen zien dat je ze niet vastlijmd aan het plaatje zelf. Met kleine hoeveelheden thin cement op de juiste plaats is het zo gefikst. (Waar is de tijd waar ik mijn eerste modellen deed smelten door de hoeveelheden lijm
)
De onderste tracks heb ik gewoon op de snijmat plat aan elkaar gelijmd.
Daarna de bochten voor en achter één voor één gemaakt. Eerst alles netjes in volgorde gelegd en in de juiste richting. De loopwielen allemaal erop gezet en de boven -en onder track op zijn plaats gelegd.
Dan de bochten plat op de snijmat aan elkaar gelijmd, dan in de bocht gebogen zoals ze uiteindelijk moeten komen en dit zo even vastgehouden zodat het in die vorm kan uitharden.
Als de bochten goed in de vorm zitten, hetgeen slechts enkele seconden duurt, alles er terug afgehaald en netjes aan de kant gelegd zoals het gemonteerd moet worden.