Mijn eerste verweerde tank en diorama is eindelijk af
KV-2 diorama, dus tijd voor het volgende.
Ik had de KV-2 samen gekocht met de Panzer om de slag bij Barbarossa wat weer te geven. De KV-2 is geïmmobiliseerd door de Panzer. Een veelgebruikte tactiek omdat ze niet door de dikke bepantsering geraakten. Jammer genoeg voor de Panzer heeft deze KV-2 wel munitie bij (iets wat blijkbaar niet altijd gebeurde) en ontvangt hij een mokerslag wat de Panzer doet ontploffen.
Ineens maar besloten om er een brouwverslag van te maken. Vind dat altijd leuk om te lezen zo'n brouwverslag, dus waarom het niet zelf maken. En het is ineens een handige manier om hier en daar wat hulp te vragen.
Vandaag al begonnen met het uitpakken. Daarna ga ik de onderdelen eens goed wassen en de handleiding eens volledig doornemen. De handleiding omvat de A->21st divisie (Afrika) en B->12de divisie (Rusland). Ik ga dus al ineens alles van A doorstrepen zodat ik dat al niet per ongeluk begin te maken.
De doos
Inhoud (41 stappen is al de moeite)
Kleurschema
Aangezien de slag om Barbarossa plaatsvond in juni 1941 zal hij de grijze kleur dus ook krijgen van de 12de divisie.
Hier heb ik al direct een vraagje over. Wat kan ik best als onderlaag gebruiken onder het grijs? Hetgeen zichtbaar wordt na verweren. Is dat het gewone typisch roodbruin dat meestal voorkomt bij Duitse tanks?
Een tweede vraag: ik zie op Youtube velen altijd de rupsen en wielen volledig maken, maar ze eraf halen voor het verven. Is hier een bepaalde techniek voor of is het gewoon alles in elkaar steken erop plaatsen, maar niet vastlijmen en dan er volledig terug afnemen?