Sommige hebben het misschien al gelezen, ik was op zoek naar een oude bouwdoos van Tamiya, maar kan die niet vinden (voor een normale prijs), dus ben ik maar weer eens in mijn favoriete 3D programma gedoken: Blender.
Of dit project gaat lukken weet ik nog niet, want dit is wel serieus veel moeilijker dan mijn voorgaande teken pogingen. Uiteindelijk is het zeker de bedoeling het model te printen en op te bouwen als elke andere bouwdoos, dus ik vind dat mijn tekenwerk hier ook wel thuishoort op het forum
Hier gaan we dan.
Eerst even het geheugen opfrissen van de echte auto:
En om te beginnen moest ik eerst wat referentietekeningen vinden die mij kunnen helpen met het ontwerp. Ik vond de bouwbeschrijving van de bewuste Tamiya doos en dat werkt eigenlijk wel goed.
Daarop ben ik voorzichtig de ruwe vorm van de auto gaan modeleren.
Een paar uurtjes verder en de vorm komt er al aardig in.
Ik ga de wielen kunnen hergebruiken die ik heb gemaakt voor de Porsche 935/77, want deze auto gebruikt dezelfde wielen (zover ik nu weet) maar ik moet nog wel die rode 'fans' maken die er in geplaatst zijn.
Verder ga ik het model in elk geval in verschillende losse delen maken, zodat het echt weer een bouwmodel wordt (en het is veel makkelijker printen). Dus enkele losse body delen, interieur, wielen... heel misschien ook wel de ruimte in de neus en de motor.
Dit gaat wel ff duren...