Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2022 7:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi werk zo, knap gespoten. IK zou hem een rood filter geven om het grijzige uit het groen te halen, dan klein beetje postshadig op de rug van de romp en donkere gedeeltes van de vleugel, subtiel panellines en dan genieten van een geslaagd project

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2022 15:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Boxer schreef:
"Bij nacht diende er rekening gehouden te worden met het beschijnen van zoeklichten. De donkerbruine kleur van de onderzijde van de nieuwe jachtvliegtuigen en luchtkruisers van de LVA verdiende de voorkeur"

Eddy


En dan van die grote opvallende oranje driehoeken erover...

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 apr, 2022 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Fraai spuitwerk, Deef!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2022 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Is er al gezegd, dat het spuitwerk er goed uitziet. Zo niet, bij deze :wink: .

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2022 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Marco G schreef:
Ik heb dat worstenspul een tijdje en al een paar x mee gewerkt werkt super en na het spuiten kneden en weer terug in het blikje klaar voor de volgende keer.

Gr. Marco

@ Dave ziet er weer super uit keep up the good work.
Thanks! En ook voor je reactie over dat product!
Boxer schreef:
Ziet er weer super strak uit Deef 8) :brouw:
Ik heb het even voor jullie opgezocht in het boek "Camouflage en Kentekens" en daar in stond vermeld dat het te maken had met nachtelijke vluchten. :wink:

"Bij nacht diende er rekening gehouden te worden met het beschijnen van zoeklichten. De donkerbruine kleur van de onderzijde van de nieuwe jachtvliegtuigen en luchtkruisers van de LVA verdiende de voorkeur"
Ah logisch! En bedankt! :D
markie schreef:
Ben ik al te zeuren, iets met een nieuwe spruit en wat minder online enzo ;)
En verjaardagen van mijn moeder en onze oudste jonge spruit je kent het wel.

Maar goed, inderdaad, je ziet niets meer van preshade, doe dat dan ook gewoon niet, zonde van je TIJD ;)
Ga je nog een beetje postshaden of laat je het zo?
De Fokker staat netjes in de lak, maar op de linkervleugel is je groen toch niet helemaal dekkend gespoten geloof ik, naast de bruine vlek over de gondel heen.
Gefeliciteerd! Met alles en iedereen, maar vooral ook met de nieuwe spruit :mrgreen:
Postshaden weet ik nog niet echt, ik ga eerst kijken hoe het er met een panelline wash er uit komt te zien. Dan beoordelen of ik ga postshaden met de airbrush of met wat olieverfjes aan de gang ga. Ik zie het nu ook op de foto van dat groen ja, was me in het echt nog niet opgevallen, moet ik even checken, thanks!
SNAFU schreef:
Ik zou het zo laten, of kijk eens naar de echte foto's, heb vaak de indruk dat preshade of postshade moet omdat het mode is.
Niet altijd realistisch, lijkt me.....
De T.V ziet er prima uit, zou hem lichtjes weatheren, maar goe jij bent de bouwer en tot nu toe is het een heel knap stukje werk.
Dankje! Ga hem inderdaad niet te zwaar weatheren, ik vind deze kleuren al mooi realistisch overkomen, dus ik ga eerst eens kijken wat een panelline wash alleen al doet ja.
Bert Takken schreef:
Mooi werk zo, knap gespoten. IK zou hem een rood filter geven om het grijzige uit het groen te halen, dan klein beetje postshadig op de rug van de romp en donkere gedeeltes van de vleugel, subtiel panellines en dan genieten van een geslaagd project
Interessant, een rood filter. Hoe zou ik dat aan moeten pakken? Met de airbrush heel verdund spuiten? Dit zou nooit bij mij opgekomen zijn, maar maakt me wel nieuwsgierig. Ook wel een beetje huiverig want ik vond de bruine kleur bij het spuiten juist al heel lang te rood. Pas bij de laatste laagjes vond ik het mooi bruin worden.
Lt D schreef:
En dan van die grote opvallende oranje driehoeken erover...
Haha je minder logisch :lol: Altijd dat compromis tussen niet en wel gezien willen worden hè.
Huib2 schreef:
Fraai spuitwerk, Deef!
Dankje Huib!
Wolf73 schreef:
Is er al gezegd, dat het spuitwerk er goed uitziet. Zo niet, bij deze :wink:
:lol: Dankje Barry, elke reactie wordt gewaardeerd hoor :wink:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 mei, 2022 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Deef schreef:
Boxer schreef:
Ziet er weer super strak uit Deef 8) :brouw:
Ik heb het even voor jullie opgezocht in het boek "Camouflage en Kentekens" en daar in stond vermeld dat het te maken had met nachtelijke vluchten. :wink:

"Bij nacht diende er rekening gehouden te worden met het beschijnen van zoeklichten. De donkerbruine kleur van de onderzijde van de nieuwe jachtvliegtuigen en luchtkruisers van de LVA verdiende de voorkeur"
Ah logisch! En bedankt! :D
Klinkt inderdaad logisch, ware het niet dat de LVA in die tijd niet echt niet op nachtvliegen was ingericht :mrgreen: . Misschien liep het kleurenschema wat vooruit op komende ontwikkelingen, wie weet......

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de rest, strak spuitwerk! Vooral de oranje driehoeken zien er reuze strak uit :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2022 8:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Marco G schreef:
Ik heb dat worstenspul een tijdje en al een paar x mee gewerkt werkt super en na het spuiten kneden en weer terug in het blikje klaar voor de volgende keer.
Gr. Marco


Thx! :) Ik gebruik nu nog wel eens kneedgum, maar dat heeft z'n beste tijd gehad.


@Deef: mooi werk!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 mei, 2022 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dank jullie wel Jeroen en Sjaak!
Wat kleine stapjes aan kleine onderdeeltjes. Met styreen sheet wat detail aan de binnenkant van de wieldeuren toegevoegd na deze eerst dunner geschuurd te hebben, en een remleidinkje van looddraad aan de landingsgestellen:

photo 557051

photo 557052

Voor het achterwiel zit er al een mooi spatbord van PE. Maar ik vind de wijze van bevestigen wat zwak, dus een plastic staafje ingelijmd. Zo heb ik er wat meer vertrouwen in:

photo 557053

Toen weer een hele batch een soppie gegeven zodat daar ook weer wat spuitwerk aan besteed kan worden:

photo 557054

Fijn weekend iedereen!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2022 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Update! Best een tijdje geleden, maar ook best veel gedaan, dus ook best veel foto's! :mrgreen:

Het hele toestel een wash gegeven:

photo 558006

En toen was het wel eens tijd om de staart compleet te maken:

photo 558004

Vervolgens het hele toestel in een matte laag gezet:

photo 557997

Toen ben ik op de onderzijde wat gaan proberen met olieverfjes als verwering. Maar het resultaat stond me niet echt aan.
Door de matte laag leek de olieverf er te veel in te "zuigen" waardoor ik het niet voor elkaar kreeg het als een filter toe te passen.
Het werd dus té verweerd, voor wat eerder al naar boven kwam, een kist die nog redelijk netjes in de verf stond.
Het dus beperkt tot de achterzijde van de wielbakken, wat een redelijke veilige testlocatie was.

Toen ik online wat op zoek ging naar andere subtiele verweringstechnieken kwam ik de Shaders van Ammo tegen.
Die wilde ik wel eens proberen dus twee flesjes meegenomen bij de lokale hobbywinkel.
En blij met het resultaat:

photo 557998

Misschien had een ander het nog subtieler gedaan maar dit is voor mij een mooie balans in niet te verweerd, maar wel het speelgoedachtige er af, én aantrekkijk voor het oog.

photo 557996

photo 557995

Toen zat ik nog met iets in m'n maag.
Het raampje op de rug van het toestel wat de tweede piloot open kon klappen om van zijn schutterspositie gebruik te maken was vanuit de doos niet heel mooi uitgevoerd.
Eigenlijk de breed, te dik en niet met de juiste kromming om opengeklapt te kunnen monteren:

photo 557999

Dus wat geHuibt met een plastic verpakking:

photo 558005

photo 558002

photo 558000

Middenstijl bepalen voor het masken:

photo 558001

En gemaskt:

photo 558003

Ook weer klaargelegd voor een spuitbeurtje.
Verder nog wat? Ohja! Het landingsgestel uit de vorige post ligt ook klaar voor montage:

photo 558007

Dan eindig ik nog even met een vraag. Ik kom wat tegenstrijdige visualisaties tegen betreffende de kleur van de cowling ring.
Brons, aluminium, koper, combinaties van voorgaande... Wie kan mij hier juiste info over verschaffen?
Ik neig er nu naar de uitlaatring koperkleurig te maken, en de uiterste voorring een aluminium achtige tint, naar aanleiding van deze foto.

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 mei, 2022 7:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi! Volg ik dit op afstand, maar heel vet! Grts, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement