Helaas, het wordt toch de donkere cheatline. Ik ben het met jullie eens qua keuze, maar ik vind mooie (en accurate) ramen doorslaggevend. Ach, de Tu-104 komt echt nog wel een keer aan bod en die krijgt zeker de oude livery.
TheFlyingDutchman schreef:
Oh, ander vraagje: het lijkt mij eigenlijk ook wel erg leuk om er eentje te bouwen. Is de RusAir kit de enige optie in 1:144?
Ja, de RusAir kit is de enige die de Tu-124 in 1:144 heeft helaas. De vorm is echt wel goed, maar de fit...ai, ai. Voor de Tu-104 zijn er overigens wel meer opties.
Bas_ schreef:
Is het gelukt die randjes plamuur netjes onder de primer te krijgen? Mij lukt dat nooit, als je zo'n 'hoogteovervang' hebt tussen twee ronde delen om dat echt strak te krijgen. Op de foto in de primer ziet het er in ieder geval erg netjes uit.
Het is gelukt, na zo'n vier rondes! Deze kit is echt veel werk, maar het geeft wel veel voldoening moet ik zeggen.
Enfin, zo ziet hij er dan uiteindelijk uit. Goed genoeg om de vleugels te gaan bevestigen.
Zoals vaker bij de RusAir kits zijn de bevestigingsgaatjes voorgeboord. Met een dremeltje heb ik op de juiste plekken de gaatjes geboord.
Met een ijzerdraadje kun je dan de pinnetjes maken en vastlijmen.
Zie hier het resultaat! Ook deze is keer is de fit niet super, maar wel minder erg als bij de motoren.
Na enige plamuur en schuurwerk ziet het er al snel wat beter uit.
En dan in de primer. Het begint al op een Tu-124 te lijken! Na bloed, zweet en tranen wordt het dan eindelijk tot voor het nodige airbrush werk.
Wordt vervolgd!