malair schreef:
Slow but steady. Wordt vervolgd!
Schrijft Malair bij de Lockheed in dit draadje. Nou, dat gaat ook op voor de 747SUD. Het is erg druk op het werk, nu de luchtvaart weer aan het opstarten is. Daar ben ik overigens heel blij mee! Maar modelbouw is duidelijk op het tweede plan gekomen.
TheFlyingDutchman schreef:
Ik vind de paardjes een geniale vondst, veel leuker dan een rood autootje! Ik zou ze, als ze niet al vastgeplakt zitten, wel nog wat dieptewerking geven met een drybrush en/of wash. Mag best lekker overdreven, gezien ze straks best ver weggestopt staan. Ik vind ze nu nog een beetje vlak ogen. Of misschien zijn ze gewoon luchtziek.
Ik zou eens gaan snuffelen bij de figuren-hoek van dit forum!
Haha, luchtziek! Alles staat nu nog los. Ik ben niet meer toegekomen aan het interieur, dus ik zal je tips zeker ter harte nemen als ik toekom aan het afwerken van de interieur details!
Maar eerst ga ik in op de herstelwerkzaamheden aan de romp en vleugels. Het interieur is nu gebouwd en op orde, maar dat kan niet gezegd worden van bijvoorbeeld de wheel bays. Die zijn in het oude model behoorlijk volgelopen met verf en lijm. Tijd om die te vervangen door de PE die ik nog had liggen van de Revell-400. Ik ga immers ook het landingsgestel van dat model gebruiken, daar reparatie van het oude landingsgestel alleen maar gepruts gaat worden.
Hier liggen van achteren naar voren de oude wheelwell uit de Revell-200 kit, de standaard wheelwell uit de Revell-400 kit en de PE die bij de laatstgenoemde hoort.
Qua formaat klopt het precies.
Het enige is dat de opening aan de voorkant en tussen de wheelwells nog dichtgemaakt moet worden. Daarvoor ga ik een onderdeel van de -400 kit gebruiken als de romp gesloten kan worden.
Ook de neuswielbevestiging kan niet meer. Die is in de -200 kit sowieso zeer matig qua detaillering.
Als straks het neuslandingsstel en de deurtjes klaar zijn, ga ik eens passen en meten ten opzichte van de voorste deurtjes (die standaard gesloten zijn). Hier zal nog iets aan geschaafd moeten worden.
Dit was de grootste uitdaging: de oude vleugels zijn verf vrij gemaakt, maar daar wordt het styreen broos van. Diverse scheurtjes moesten gelijmd worden (op de onderste foto's is dat nog te zien).
Ondertussen heb ik alle opstaande lijnen van fuel tank acces panels aan de onderkant van de vleugel gescribed en verzonken gemaakt.
En dit is de staat van de vleugels nu. Klaar in ruwbouw en gereed om gespoten en gemonteerd te worden.
De volgende stap is het bouwen van het landing gear.
VJ