Zoals altijd met een vliegtuig, begin je bij deze kit ook met de cockpit.
Het ziet er allemaal wel prima uit. Jammer dat er een uitstootrondje precies bovenop zit...

Maar daar is wel wat aan te doen.
Na een tijdje schuren, knippen en plakken heb je dit:

Niet zo heel spannend qua detail. Een stoeltje, dashboardje en knuppeltje. Verder geen reliëf aanwezig op het dashboard of op de zijkanten. Er is ook geen decal voor het dashboard aanwezig, dus ik zal eens in de reservevoorraad gaan neuzen.
Toen was het tijd om wat kleur te gaan aanbrengen. De instructies hebben het over "interior green". met daarbij een kleurnummer van Humbrol. Echter, mijn research verteld mij dat de interieur kleur geen interior green was, maar iets grijsgroenigs. Op Britmodeller had iemand het over RLM02, Revell 45. Die heb ik dus ook maar gebruikt en ik vind het er prima uitzien.
Daarna, op basis van deze foto:
bron:https://www.reddit.com/r/WWIIplanes/comments/68qj9n/ilyushin_il2m_cockpit/Wat kleuren aangebracht op de stuurknuppel.
Als laatste met een stukje spons wat slijtsporen aangebracht op de vloer, zitting van de stoel en steun voor het 12,7 mm machinegeweer.
Oordeel zelf:

Ik ga nu kijken of ik nog iets van gordeltjes voor de piloot kan maken en of er nog een donkerbruine/donkergrijze wash overheen komt.
Opmerkingen en tips zijn altijd welkom!
Erik