Op 1 van bovenstaande foto's van het origineel kunnen jullie zien dat er op de rechterdeksel van de pre-heater een handvat hoort te zitten. Dat heb ik geprobeerd na te maken.
De pre-heater wordt voorzien van wat beplating. In het echt is de pre-heater een los element dat gebout wordt in de ketel. In het model vond ik dit te lastig om na te bouwen maar de beplating diende er natuurlijk wel op te komen. Alle PE verbindingen zijn gesoldeerd.
Volgens Eduard worden deze platen tegen elkaar gebout met platte boutjes. Dat lijkt mij niet. Met een 0,3mm buisje en een PE zeskantje heb ik zelf boutje gemaakt en deze gebruikt.
De streepjes staan 1mm uit elkaar.
Aan de onderkant van dit PE dienen er nog wat stroken te komen. Als je deze echter op het plastic past dan zie je dat het niet echt uitkomt.
Deze naden worden gevuld met CA lijm (daar is het uitermate geschikt voor) en vervolgens geschuurd. Dan kunnen de strips gelijmd worden.
Toen ben ik verder gegaan met de vuurkast. Deze is helemaal in elkaar gelijmd en daar is een strip helemaal weggesneden en geschuurd. Hier komt nog een strook PE maar dat komt wel als ik ga samenbouwen met de boiler. Als je dan de vuurkast gebruikt zie je dat Trumpeter de hoeken heeft afgeschuind.
Helemaal fout want deze hoeken moeten afgerond zijn. Dus ik heb de milliput gepakt en flink wat geplakt zodat ik dit later kan schuren.
Na een week bleek dit nog steeds niet hard te zijn geworden. Wat een rommel vind ik dat Milliput toch, ik heb alles wat ik had ook meteen maar weggegooid. Ik kan er toch niet mee werken. Deze rommel heb ik er af gehaald en vervolgens wat plastic gelijmd. Na veel schuurwerk begint het ergens op te lijken.
Nu kan ik de wasgaten gaan maken.
Bedankt weer voor het kijken en tot de volgende keer