Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: vr 27 nov, 2020 16:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 apr, 2019 12:51 pm
Berichten: 205
Krijg kippenvel over heel mijn lichaam van de verhalen en het project.

Ben enorm benieuwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: vr 27 nov, 2020 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ik ben benieuwd naar je uitwerking. Als ik het zo lees zijn de figuen de hoofdpersonen van het verhaal. Ik hoop dat je deze overtuigend neer kan zetten zodat het geen afbreuk doet aan je goed verhaal.

Je kan bij het fguren forum deel kijken voor inspiratie en tips. Maar die kunnen we ook (on) gevraagd hier hebben.

Succes iig

Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: vr 27 nov, 2020 17:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Succes met je project.

Niet mijn ding maar ben wel benieuwd hoe dit er uiteindelijk uit komt te zien.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 8:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2020 16:22 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Amersfoort
Mooi en ontroerend onderwerp.
Zeker zoals je het weergeeft, zwart wit en kleui.

Zelf zou ik denk ik een andere set figuren gebruiken. Een moeder met kinderen die weg loopt van de vrouw.
photo 525272

Ik heb de foto ff in zwart-wit gezet. Denk dat het effect van deze figuren een meer dramatische uitwerking kan hebben.

Maar dat is mijn mening benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 8:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 nov, 2020 10:54 am
Berichten: 9
inderdaad maar deze figuren staan dus al op bestel lijst hoor. Ik wil ook niet overdrijven met de figuren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 11:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 nov, 2020 10:54 am
Berichten: 9
Deze setjes zijn vandaag besteld, dus hoop toch over max 2 weken aan de slag te kunnen

photo 525275

photo 525276

photo 525274

photo 525273

photo 525277

photo 525278

Als er vragen zijn bij een bepaald setje, beantwoord ik ze over het hoe en waarom.
Mvg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 nov, 2020 10:54 am
Berichten: 9
no leaf clover schreef:
Ik snap je laatste zin helemaal. Heb destijds een aantal hele aangrijpende verhalen gehoord tijdens de rondleiding die we kregen in Auschwitz. Dat heeft me nooit meer losgelaten.
Wij waren er in hartje winter, dat heeft zeker bijgedragen aan de beklemmende sfeer en de indrukken die we opgedaan hebben.
Ik keek voor dat bezoek geregeld Schindler’s list, soms drie keer achter elkaar. Ik geloof dat ik hem de afgelopen 17 jaar sindsdien 3 keer heb proberen te kijken. Na een half uur gaat die film af. Dan kan ik het echt niet meer zien.
Ben een paar jaar geleden een week naar Israël geweest naar Yad Vashem in Jeruzalem. De hele week les gehad daar over de Holocaust en met veel mensen gesproken. Ook dat heeft enorme indruk gemaakt.
Ik ben daarom heel benieuwd hoe je dit neer gaat zetten.

Veel succes!

Bas


Ik heb nooit de kans gehad om Auschwitz te bezoeken, mijn ondertussen ex vrouw was van Duitse afkomst dus er werd nooit veel gepraat over deze zaken, schuldgevoel of schaamte? Wie zal het zeggen... Wel heb ik ooit een deel van het oude ghetto bezocht en het fort van Breendonk maar dat kan zeker niet op tegen Auschwitz. Wel hoop ik, als mijn zoon oud genoeg is, nu 2j, met hem een bezoek kan brengen zodat hij ook het respect ga krijgen voor die mensen die daar zijn omgekomen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2020 16:22 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Amersfoort
Zelf heb ik een aantal jaren terug Sachsenhausen (concentratiekamp) bij Berlijn bezocht. Maakte diepe indruk.
Terwijl Auschwitz nog erger was , voel je daar ook de beklemming van de gruwelen die zich daar hebben afgespeeld.
Alle foto's van die dag heb ik toen in zwart/wit afgedrukt, alleen hier en daar een gekleurde bloem.

Benieuwd hoe de setjes die je gaat gebruiken straks een plek in het diorama gaan krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Sachsenhausen is inderdaad ook indrukwekkend. Ben er ook geweest. Juist de leegte daar vond ik toen zo bijdragen aan het effect van het bezoek toen. Ook de enorme herdenkingszuil die er staat, zegt genoeg.

Breendonk zou ik zelf graag nog een keer bezoeken. Heb daar van een aantal mensen veel over gehoord.

De Tweede Wereldoorlog ligt in Duitsland nog steeds erg gevoelig. Merkte dat toen ik bij ons op school een aantal jaren meeging als begeleider van een uitwisseling met een Duitse school. De docenten daar vertelden dat een hele lange tijd de geschiedenisboeken op school ophielden bij 1914.
Toen we de groep in Den Bosch een rondleiding gaven en bij het gebouw stonden van het voormalige Joods lyceum, was duidelijk te merken dat de Duitse leerlingen zich erg ongemakkelijk voelden.
Dat verdwijnt misschien wel nooit meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 75 years after
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 8:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb er nog eens over na zitten denken

Ik zou dus op de voorgrond in kleur de hoofdfiguren plaatsen, op de achtergrond de scenery met daarvoor een aantal figuren in grijstinten als schimmen uit het verleden,

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement